کد خبر: ۹۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 12 February 2017
بانكداري ايراني - در سال جاری نیز حوادث رانندگی هزینه زیادی از صنعت بیمه را به خود اختصاص داده‌است. در 9 ماه نخست سال جاری ، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی مصدومات حوادث رانندگی در کشور در حدود 3 درصد افزایش یافته و تعداد آنها به 243 هزار و 821 نفر رسیده است.
 بانكداري ايراني در سال جاری نیز حوادث رانندگی هزینه زیادی از صنعت بیمه را به خود اختصاص داده‌است.  در 9 ماه نخست سال جاری ، بر اساس اعلام  سازمان پزشکی قانونی مصدومات حوادث رانندگی در کشور در حدود 3  درصد افزایش یافته  و تعداد آنها  به 243 هزار و 821 نفر رسیده است. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، افزایش آمار تصادفات در کشور ، به معنی  افزایش پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه بوده و از همه مهمتر اینکه  صنعت بیمه هنوز نتوانسته است از پرداخت این هزینه گزاف  فاصله بگیرد. 

آمار پزشکی قانونی از حوادث رانندگی
طبق آخرین آمار اعلام شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور در هشت ماهه نخست سال جاری 12 هزار و 751 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 13هزار و 97 نفر بود، 2/6 درصد کمتر شده است. در این مدت استان های فارس با1083، خراسان رضوی با 925 و تهران با 903 نفر فوتی بیشترین و استان های ایلام با 110، کهگیلویه و بویراحمد با 135 و اردبیل با 164 نفر فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

همچنین در این مدت تعداد مصدومان جاده ای 8/2 درصد افزایش داشته  و به رقم 243821 نفر رسیده است. در این بین استانهای  تهران ، خراسان رضوی و فارس بیشترین مصدومین و استانهای هرمزگان ، ایلام وخراسان جنوبی کمترین تعداد مصدومین را داشته اند.

آمار صندوق تامين خسارت بدني 

همچنین ، مديرعامل صندوق تامين خسارت بدني معتقد است که در سه ساله اخير بالغ بر 17000ميليارد ريال خسارت براي حمايت از قربانيان حوادث رانندگي در سراسر کشور پرداخت شده است که در چهل و هشت سال فعاليت صندوق بي نظير بوده است . در اين سه سال بيش از 15000 نفر از هموطنان که بعلت حوادث رانندگي دچار مشکلات اقتصادي ، درماني و اجتماعي شدند ، برخي در زندان بسر مي بردند  با حمايت صندوق روبرو شده اند .

آمار بیمه مرکزی  از پرداخت خسارت 

بر اساس این گزارش طی 8 ماهه نخست سال جاری،  50 هزار و 617 میلیارد ریال خسارت در بخشهای حوادث رانندگی، بدنه اتومبیل، شخص ثالث و مازاد  طی 8 ماه پرداخت شده رشدی بالغ بر 30 درصدی داشته است .  رقم اعلامی بیمه مرکزی در خصوص تعداد پرداخت خسارت به خسارت دیدگان بر اساس بیمه نامه های صادره به شرح  «حوادث رانندگی» ، « بدنه اتومبیل» ، « شخص ثالث و مازاد» بالغ بر 903هزار و 289  نفر می شود که تقریبا نزدیک به سه  برابر رقم پزشکی قانونی است، زیرا پزشکی قانونی تنها آمار مربوط به جرح را ارائه می کند. 

لذا وضعیت پرداخت خسارت در صنعت بیمه همچنان زیان بار است. شایان ذکر است که  بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در حوادث رانندگی طی نه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ، تعداد جانباختگان2/6 درصد کاهش و تعداد مصدومان8/2 درصد افزایش داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: