کد خبر: ۹۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 08 February 2017
مدیرعامل پست بانک خبرداد :
بانكداري ايراني - مدیرعامل پست بانک با اعلام ارایه اطلاعات لازم به سازمان بورس ، از بازگشایی نماد در هفته آینده بعد از ۵ ماه توقف خبر داد و پیش بینی کرد قیمت سهام "وپست" افت محسوسی نکند.
بانكداري ايراني - مدیرعامل پست بانک با اعلام ارایه اطلاعات لازم به سازمان بورس ، از بازگشایی نماد در هفته آینده بعد از ۵ ماه توقف خبر داد و پیش بینی کرد قیمت سهام "وپست" افت محسوسی نکند.

 به گزارش  بانكداري ايراني خسرو فرحی درباره آخرین وضعیت پست بانک که با توقف نماد از دوم شهریور روبرو است و مجمع سالانه 22 آبان را بعد از صدور مجوز بانک مرکزی مبنی بر ذخیره بیش از 72 میلیارد تومانی و بدون تقسیم سود برگزار کرده به سنا گفت: اولین بانکی بودیم که صورت های مالی را به مراجع ذی ربط از جمله بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دادیم اما آنچه باعث طولانی شدن توقف نماد در بورس شد، تعاملاتی بود که بین بانک مرکزی و سازمان حسابرسی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: توافقات بانک مرکزی با سازمان حسابرسی منجر به دستور العمل جدیدی شد که بعد از ابلاغ ، به بورس اعلام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس استاندارد جدید بانک ها به خصوص بانک های بزرگ تعدیلات با اهمیتی داشتند، ادامه داد: براساس این تفاهم، بانک مرکزی و سازمان حسابرسی شفافیت صورت های مالی بانکها را در اولویت قرار دادند و شاید تصیمیم مسوولان و مراجع ذی ربط بازگشایی نمادهای بزرگ بانکی با توجه به تغییرات با اهمیت این دستور العمل بوده که از هفته های پیش شاهد بازگشایی بانک ملت و تجارت بر همین اساس بودیم.

فرحی درباره زمان بازگشایی پست بانک خاطر نشان کرد: صورت های مالی بانک در تیر ماه به بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داده شده و تاییدات لازم گرفته شده است. چند روز گذشته سازمان بورس از گزارش EPS حسابرسی شده 6 ماهه با تأیید سازمان حسابرسی خواست که تا پایان هفته انجام و بلافاصله و در سایت کدال اعلام می شود. انتظار می رود سازمان بورس بعد از ملاحظات، هفته آینده نماد را باز کند.

وی با بیان اینکه ذخایر "وپست" درحد کافی بود و بانک مرکزی نظر غیر قابل پیش بینی یا غیر منتظره ای نداشت، تصریح کرد: در پیش بینی های پست بانک تغییر چشمگیر و محسوسی اتفاق نیفتاده و پیش بینی می کنیم افت محسوسی در زمان بازگشایی نیفتد.

فرحی اظهار داشت: پیش بینی و صورت های مالی بانک با وجود دستورالعملی های جدید بانک مرکزی و رعایت استاندارد IFRS با کمترین تغییر اعلام شده و تنها تغییر، معطوف به 15 میلیارد تومانی است که از طرف بانک مرکزی مکلف به گرفتن ذخیره شدیم؛ اما چون این رقم جزو تعدیلات سنواتی و متعلق به گذشته است و عدد بزرگی نیز نیست تغییر در EPS قابل توجه نیست.
برچسب ها: بورس ، افت قیمت ، ، خسرو فرحی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: