کد خبر: ۹۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 06 February 2017
بانكداري ايراني - 20 الی 22 بهمن ماه ، تیم های استارتاپی به مصاف یکدیگر می روند تا به چالش های صنعت فناوری مالی( فین تک ) کشور پاسخ دهند . در این رویداد 30 تیم استارتاپی حضور خواهند داشت و در سه روز به حل چالش های مطرح شده از شتابنده فارابی ، آسان پرداخت ، هماپی و سازمان بورس خواهند رفت .
بانكداري ايراني - مدیر توسعه و نظارت آسان پرداخت گفت: این شرکت جزو استارت آپ های موفق کشور است و حمایت از ایده های خلاقانه و استارآپی را در دستور کار دارد از این رو حامی ماراتون برنامه‌نویسی فین‌وارز شده است.

نشست خبری مارتون برنامه‌نویسی فین‌وارزامروز در باشگاه پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور حسینعلی خسروی- مدیر توسعه و نظارت شرکت آسان پرداخت، مؤمن ایمنی- مدیرعامل شرکت هما پی، محمدقاسمی- مدیرعامل شرکت سوشیانت، پویا کندروی- مدیرعامل شتابدهنده فارابی و عبدالهی مدیر حسابداری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

خسروی مدیر توسعه و نظارت شرکت آسان پرداخت در این نشست اظهار داشت: شرکت آسان پرداخت واحد توسعه و نظارت خود را برای حمایت از فعالیت فین تک – استارت آپ ها فعال کرده است.

وی تصریح کرد: آسان پرداخت خود را جدا از استارت آپ ها نمی‌داند و همواره حمایت از این بخش توجه داشته است.

خسروی یادآور شد: آشنایی شرکت آسان پرداخت با شتاب‌دهنده فارابی تصادفی بوده و حمایت شرکت‌های PSP زمینه شکوفایی برای فعالیت استارت آپ ها را به وجود می‌ آورد.

وی با اشاره به اینکه آسان پرداخت یکی از 12 شرکت پرداخت الکترونیک مجاز از سوی بانک مرکزی است، گفت: این شرکت در پرداخت‌های تلفن همراه رتبه اول را دارد و با وجودی که به تازگی وارد بورس شده از جایگاه خوبی برخوردار است.

خسروی ادامه داد: این شرکت به صورت داوطلبانه حامی ماراتن برنامه نویسی فین وارز شده زیرا معتقد است در این سه روز مبارزه شرکت ها در خصوص برنامه نویسی نتایج خوبی به دست می آورند.

مدیر توسعه و نظارت شرکت آسان پرداخت افزود: حمایت از جوانان دارای ایده های خلاقانه منجر به توسعه صنعت پرداخت و اشتغالزایی برای نخبه های کشور و خارج نشدن آنها از کشور می شود.

خسروی اذعان داشت: شرکت آسان پرداخت در حمایت از فعالیت های استارت آپی به مسایل حقوقی این شرکت ها توجه دارد و آن را نادیده نمی گیرد.

وی عنوان کرد: یک استارآپ زمانی موفق است که خود را به گونه ای معرفی کند که نیازی به حمایت های دولتی نداشته باشد.

خسروی هدف شرکت آسان پرداخت را تسهیل فرآیند پرداخت دانست و خاطر نشان کرد: هر چند بهره مندی از ایده های خلاقانه موجب خلق درآمد و ارزش افزوده در این بخش می شود اما گاهی تضاد منافع در کسب و کارهای نوین و سنتی که منجر به مقاومت در توسعه و استمرار فعالیت استارت آپ ها است در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به این که شرکت آسان پرداخت در ابتدا به صورت یک استارت آپ شروع به فعالیت کرد، گفت: این شرکت با فعالیت موفق خود از زمان تاسیس تاکنون در یک دوره 6 ساله توانسته است امروز زمینه اشتغال زایی دو هزار نفری را در کشور مهیا کند.

وی در خصوص توقف و یا عدم توقف فعالیت بر بسترUSSD و نحوه خدمات دهی به استارآپ ها در این بخش، اظهار داشت: هنگامی که یک شرکت PSP حامی یک استارت آپ می شود خود را موظف می داند تمام مسایل امنیتی و نظارتی رگولاتوری را در نظر بگیرد.

خسروی افزود: از این رو شرکت آسان پرداخت از زمانی که مباحث توقف فعالیت بر بستر USSD مطرح شده شروع به طراحی و جایگزینی یک اپلیکیشن پرداخت در این بخش کرده ودر این خصوص مشکلی ندارد.

محمد قاسمی، مدیر عامل شرکت سوشیانت نیز در این نشست گفت: استارت آپ های موجود در کشور تا کنون بیشتر در حوزه بانکی و پرداخت ورود کرده اند و بازار سرمایه در این بخش مغفول مانده است.

وی تصریح کرد : هدف شرکت سوشیانت به وجود آوردن زمینه و حمایت برای ورد استارت آپ ها به بازار سرمایه است.

قاسمی اذعان داشت: این شرکت اولین API در بازار سرمایه را ارایه داده و شرکت های استارت آپی می توانند برای معاملات آنلاین بورس به استفاده از آن، ورود کنند که البته این امر در نهایت منجر به سرمایه گذاری های بیشتر در بازار سرمایه و توسعه آن  می شود.

عبدالهی ، مدیر حسابداری دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه این نشست، یکی از راهکارهای جدایی از اقتصاد نفت محور را توجه به فضای کار آفرینی با توسعه فعالیت استارت آپ ها عنوان کرد و گفت: شرکت بزرگی مانند آسان پرداخت می تواند از درون شرکت های  استارت آپی به وجو دبیاید.

وی با بیان اینکه، دانشگاه ها با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییر رویکرد هستند، افزود:باید از آمورش و پژوهش محوری به سمت تجاری سازی پژوهش ها حرکت کرد بر همین اساس نسل سوم دانشگاه ها به عنوان کار آفرینی پا به عرصه ظهور گذاشته اند.

عبدالهی با اشاره به اخد مجوز پارک علم و فناوری از سوی این دانشگاه، گفت: این دانشگاه با تمرکز بر حوزه فین تک و استارت آپ به زوری به یکی از قطب های  فین تک در کشور تبدیل می شود.

وی افزود: بر این اساس و با هدف توسعه فعالیت های استارت آپی در کشوردانشگاه شهید بهشتی حمایت مالی و معنوی خود را متوجه ماراتن برنامه‌نویسی فین‌وارز کرده است.

پویا کندروی مدیرعامل شتابدهنده فارابی نیز در پایان این نشست درباره این ماراتن برنامه نویسی گفت: در این مهلت سه روزه برنامه نویسان در حورزه فین تک به برنامه نویسی می‌پردازند واز بین این افراد بهترین ها انتخاب می شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: