کد خبر: ۹۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 02 February 2017
مدیرعامل بانک انصار با اشاره به طرح دولت برای اصلاح نظام بانکی تصریح کرد: بانک انصار هیچ مطالبه ای از دولت ندارد.
مدیرعامل بانک انصار با اشاره به طرح دولت برای اصلاح نظام بانکی تصریح کرد: بانک انصار هیچ مطالبه ای از دولت ندارد.

 ابراهیمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: زمانی که چند بانک بزرگ در بازار سرمایه افت شاخص بورس دارند، نگاه مردم منفی می شود. در حال حاضر وضعیت مالی کشور مطلوب نبوده و شاخص بورس نیز بر این وضعیت تاثیرگذار است.  

مدیرعامل بانک انصار عنوان کرد: سهم خدمات در تولید ناخالص ملی ۵۴ درصد است و تحریک این حوزه توسط بانک ها می تواند به اشتغال مردم کمک زیادی داشته باشد. این بانک از نظر معوقات مشکلی نداشته و میزان آن ۴.۷ درصد است؛ از این میزان نیز ۱.۵ درصد معوقات سررسید گذشته است.  

ابراهیمی با بیان اینکه سیستم بانکی بین ۰.۵ تا ۱.۵ درصد سود حاصل از واسطه گری پول دارد، گفت: تنها راه حل برای رفع این مشکلات نگاه بنیادی به بانکداری اسلامی است. باید انقلاب ریشه ای در حوزه بانکداری کشور رخ دهد و این نیازمند همکاری همه بانک هاست. چرا باید زمانی که تورم ۸ درصد است، بانک ها برای سپرده ها سود بپردازند.  

وی اضافه کرد: این باعث می شود پول ها به سمت سرمایه گذاری حرکت کند. یکی از علل افت شاخص بورس بانک ها پرداخت همین سودهای بالاست. همه بانک ها در دستگاه های کارت خوان متضرر هستند در حالی که تبلیغات زیادی روی آن صورت می گیرد. بانک ها نباید نیازمند سود واسطه گری مالی باشند و در حال حاضر هم از این جهت سودی عاید آن ها نمی شود.  
منبع : ایسنا 
برچسب ها: ابراهیمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: