کد خبر: ۹۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 24 January 2017
بانكداري ايراني -رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با حواشی اخیر حاکم بر موسسه اعتباری کاسپین توضیحاتی ارائه کرد و از سپرده‌گذاران خواست که صبور باشند.
 بانكداري ايراني - رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با حواشی اخیر حاکم بر موسسه اعتباری کاسپین توضیحاتی ارائه کرد و از سپرده‌گذاران خواست که صبور باشند.

به گزارش بانكداري ايراني ؛ چندی است که موسسه اعتباری کاسپین که به تازگی مجوز فعالیت را از بانک مرکزی دریافت کرده‌ دچار برخی حواشی شد و سپرده‌گذاران برای دریافت منابع خود به این موسسه که ترکیبی از چند تعاونی غیرمجاز است، مراجعه کردند و در مجموع شرایط چندان مطلوبی بر آن حکمفرما نیست.

با این حال بانک مرکزی تاکید دارد که موسسه کاسپین با توجه به مجوزی که دریافت کرده موظف به پاسخگویی و رسیدگی به درخواست مشتریان خود خواهد بود.

سیف گفت: در رابطه با شرایط موجود موسسه کاسپین عنوان کرد که هنوز حساب‌های تعاونی‌های زیرمجموعه کاسپین به‌طور کامل به آن منتقل نشده است تا بتواند تعهدات خود را ایفا کند.

رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد: مدلی که بانک مرکزی پیشنهاد کرد این بود که تعاونی‌ها دارایی‌ها و بدهی‌های خود را به موسسه تازه شکل گرفته کاسپین معرفی کند و سپس به انجام تعهدات خود بپردازند.

وی همچنین درباره‌ی این‌که عنوان می‌شود پرداخت وجوه به سپرده‌گذاران دیگر تعاونی‌های ادغام شده قبلا انجام می‌شد، اما اکنون متوقف شده است، یادآور شد: این مورد مربوط به یکی از واحدها بود که ادغام شد بقیه هم باید بیایند و حساب‌های خود را منتقل کنند، اما در مجموع این‌که مردم پیگیر مطالبات خود هستند از حقوق آنها محسوب می‌شود باید صبر کنند که کاسپین همه حساب‌ها را تحویل گرفته و بتواند در چارچوب به وظایف خود عمل کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: