کد خبر: ۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 24 January 2017
رشد اقتصادی نیز وضعیت خوبی دارد، بنظر می رسد به دستاوردهای برجام اجحاف می شود ما انتقاداتی داریم ولی هیچ کس نمی تواند منکر دستاوردهای بزرگ اقتصادی کشور بعد از برجام شود، حجم صادرات نفت و حتی نظام بانکی نیز با تغییراتی بعد از برجام مواجه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی از تورم ۸.۶ درصدی دی ماه خبر داد و با انتقاد از اجحاف به دستاوردهای برجام گفت: روابط بانکی الان با قبل از برجام قابل قیاس نیست.

به گزارش تسنیم، ولی الله سیف در همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید به ایراد سخنانی درباره مسائل روز بانکی پرداخت و  گفت: روند اقتصادی کشور مثبت و موید آن کاهش تورم  است؛ نرخ تورم دی ماه 8.6 درصد و تورم نقطه به نقطه 9.6 درصد و رشد ماهانه شاخص 0.8 درصد است که امروز اعلام می شود.

وی با بیان تا آخر سال 95 حتما تورم تک رقمی خواهیم داشت که این دستاورد مهمی بعد از 25 سال است، تصریح کرد: رشد اقتصادی نیز وضعیت خوبی دارد، بنظر می رسد به دستاوردهای برجام اجحاف می شود ما انتقاداتی داریم ولی هیچ کس نمی تواند منکر دستاوردهای بزرگ اقتصادی کشور بعد از برجام شود، حجم صادرات نفت و حتی نظام بانکی نیز با تغییراتی بعد از برجام مواجه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه وضع موجود به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از برجام نیست،گفت: روابط کارگزاری و گشایش اعتباری الان با قبل برجام به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

سیف ضمن اشاره به اینکه در حوزه بازار ارز نیز ثبات مشهودی داریم که نسبت به گذشته شرایط مطلوبی دارد، تصریح کرد: بانک مرکزی به هیچ وجه هدف تثبیت قیمت ارز نداشته بلکه قصد دارد با واقعیات اقتصاد تعدیل شود. همیشه در آخر سال میلیادی و مسافرتهای پایان سال تقاضا برای ارز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی البته از مردادماه اقداماتی در این زمینه انجام داده که به زودی شاهد اثرات آن خواهیم بود، گفت: تجارت خارجی به راحتی از نظام بانکی تأمین می شود. ولی عادت تحریم هنوز برنگشته است. منابع ارزی کشور وضعیت بسیار خوبی دارد ضمن انکه ارتباطات بانکی هم شرایط مطلوبی به گذشته دارد همچنین وضعیت با ثبات بازار ارز ادامه خواهد داشت و نوسانات ارزی که این روزها شاهد آن بودیم موقت و زود گذر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: