کد خبر: ۹۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 23 January 2017
وزیر نفت عمان از رضایت اعضای ناظر بر اجرای توافق نفتی وین خبر داد و بر پایبندی صادر کنندگان عضو و غیر عضو اوپک بر برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت تاکید کرد .
وزیر نفت عمان از رضایت اعضای ناظر بر اجرای توافق نفتی وین خبر داد و بر پایبندی صادر کنندگان عضو و غیر عضو اوپک بر برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت تاکید کرد .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری کونا، محمد الرمحی وزیر نفت عمان نتایج کمیته نظارت بر توافق نفتی وین که به ریاست کویت تشکیل شد را بسیار مثبت دانست و گفت: اعضای کمیته به صورت ماهیانه نظارت دقیقی را بر حجم صادرات نفت انجام می دهند و شرایط بازار نفت را رصد می کنند. 

وی افزود : عمان معتقد است که بهترین راه حل برای برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت، حمایت از روند کاهش تولید نفت است و باید سیاست کنونی ادامه یاید.
پیش از این «عصام المرزوق» وزیر نفت کویت گفته بود، کشورش بر اجرای توافق نفتی وین تاکید دارد و به عنوان رئیس کمیته نظارت بر اجرای توافق بر شرایط بازار و وضعیت عرضه و تقاضا نظارت می کند.

المرزوق گفت: کویت امیدوار است بر اساس توافق نفتی وین، تمامی صادر کنندگان به کاهش یک میلیون و 658 هزار بشکه از حجم تولید نفت خود پایبند بمانند.
وی افزود: پیشنهادهای کویت برای نظارت بر روند صادرات نفت در مذاکره با دبیر کل اوپک مطرح شد و در صورت پایبند نبودن هر یک از کشورهای غیر عضو اوپک به توافق نفتی وین، مذاکرات با مقامات عالی رتبه آن کشور انجام خواهد شد.

المرزوق گفت: علاوه بر کویت به عنوان رئیس کمیته نظارت، الجزایر و ونزوئلا به عنوان اعضای اوپک و کشورهای روسیه و عمان به عنوان صادرکنندگان غیر عضو اوپک در رایزنی ها حضور دارند.

وزرای نفت کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست اخیر خود با کاهش سقف تولید نفت این سازمان به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز موافقت کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: