کد خبر: ۹۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 23 January 2017
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از آمادگی ایران برای غنی سازی 100 هزار سو در صورت نقض برجام از سوی آمریکا خبر داده است. این آمادگی شاید همان اقدام شگفت انگیزی است که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان اخیرا به آن اشاره کرده و گفته بود در صورت نقض برجام از سوی ترامپ، او را شگفت زده می کنیم.
 روزنامه همشهری در شماره دوشنبه چهارم بهمن در تیتر یک، نوشت: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از آمادگی ایران برای غنی سازی 100 هزار سو در صورت نقض برجام از سوی آمریکا خبر داده است. این آمادگی شاید همان اقدام شگفت انگیزی است که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان اخیرا به آن اشاره کرده و گفته بود در صورت نقض برجام از سوی ترامپ، او را شگفت زده می کنیم.

این روزنامه با انتشار عنوان چرا پلاسکو پلمب نشد؟ آورد: سخنگوی قوه قضاییه دیروز با اشاره به اینکه ممکن است مواردی اطراف ساختمان پلاسکو برای اینکه این اتفاق جمع شود نیاز به تخلیه و یا تخریب داشته باشند، گفت: اگر نیازی باشد قوه قضاییه نیز ورود می کند. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دیروز در نشست خبری خود با رسانه ها گفت: هر جا نیاز به حکم قضایی باشد معاون دادستان و یا خودشان حضور داشته و مراتب را پیگیری می کنند. همچنین مقرر شده است دادسرای تهران یک یا چند شعبه در این زمینه اختصاص می دهد. اژه ای همچنین اظهار داشت: شهرداری به تنهایی نمی توانست پلاسکو را پلمب کند؛ ضمن اینکه مدتی قبل بود که گفته شد یکی از طبقات پاساژ علاء الدین ایمنی کافی ندارد و در همین راستا بود که شورای تامین تشکیل شد که در آن شورا فرماندار رسما اعلام کرد که تخریب طبقه مورد نظر علاء الدین صورت نگیرد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان برای برجام سال ها تلاش کردیم از آن در مقابل ترامپ دفاع می کنیم، نوشت: سفارت روسیه در تهران خودش یک کتاب تاریخی است؛ دیوارها، پله‌ ها، ایوان و اتاق‌ هایش هر کدام می‌ توانند داستان ‌ها و تحولات مهمی را طی 515 سال روابط دیپلماتیک تعریف کنند. لوان جاگاریان که 6سالی است سفیر روسیه در تهران است، روزها و هفته ‌های گذشته به ‌شدت مشغول هماهنگی‌ ها و رایزنی‌ ها مختلف برای نشست صلح سوریه بوده که از امروز در آستانه شروع می‌ شود و مسکو به همراه تهران و آنکارا نقش کلیدی را برای برگزاری آن داشته‌ اند. شما امیدوار هستید که روسیه با دولت ترامپ رابطه خوب و نزدیکی داشته باشد. ترامپ اما به‌شدت مخالف برجام است و در کمپین‌ های انتخاباتی خود حتی اعلام کرده برجام را پاره می‌ کند. تیم دولتش هم اکثرا ضد‌ایرانی هستند. چطور می‌ خواهید بین رابطه نزدیک با ایران و دولت ترامپ تعادل برقرار کنید؟ ما در اظهارات رسمی فقط تاکنون شنیده ‌ایم که آقای ترامپ و رکس تیلرسون، نامزد وزارت خارجه آمریکا گفته ‌اند که باید درباره برجام تجدید نظر کنیم نه آنکه لغو شود. یعنی اگر آمریکا بخواهد برجام را نقض کند یا اخلالی در آن به ‌وجود آورد روسیه از برجام و حفظ آن دفاع خواهد کرد؟ بله، حتما. چون برای رسیدن به این توافق خیلی تلاش کردیم و سال ‌ها برای آن زحمت کشیدیم.

این روزنامه با انتخاب عنوان تاکید شورای شهر بر لزوم ارتقای تجهیزات آتش نشانی، می نویسد: همانطور که انتظار می‌ رفت بحث درباره حادثه ساختـمان پلاسکو، مهم‌ ترین دستور جلسه شورای شهر تهران بود. اعضای شورای شهر تهران در سیصد و بیستمین جلسه خود که به‌صورت غیرعلنی برگزار شد، ضمن تشریح ابعاد این حادثه، پیشنهادهایی هم درخصوص مدیریت بحران و تکمیل تجهیزات آتش ‌نشانی پایتخت ارائه کردند. نتیجه این بحث‌ ها موجب شد تا اعضای شورا تصمیم بگیرند طی مصوبه‌ ای دو کمیته حقوقی و بررسی و رسیدگی به حادثه پلاسکو برای پیگیری و بررسی ابعاد این حادثه و رسیدن به نتیجه تشکیل دهند. مهدی چمران، رئیس شورا هم جلسه را با تسلیت برای شهادت جمعی از آتش ‌نشانان به ملت ایران شروع و اعلام کرد که از مسئولان سازمان آتش ‌نشانی خواسته ‌اند که فهرستی از تجهیزات آسیب ‌دیده جمع‌ آوری کنند تا در شورا نسبت به تأمین اعتبار آن و ابلاغ به شهرداری برای جایگزینی اقدام کنند.

ساماندهی واردات پوشاک به بن بست خورد؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: اجرای طرح ساماندهی واردات و برندهای خارجی پوشاک به مشکلات فنی و اقتصادی خورد و تا‌کنون هیچ ‌یک از برندهای مجاز پوشاک خارجی، تعهدی برای سرمایه ‌گذاری و تولید محصولاتشان در ایران، به وزارت صنعت نداده ‌اند. سهم بیش از 75درصدی پوشاک خارجی واردات رسمی و قاچاق از بازار کشورمان و زمینگیرشدن تولید‌کنندگان داخلی موجب شد تا وزارت صنعت از سال گذشته، طرح ساماندهی نمایندگی برندهای خارجی و واردات پوشاک را در دستور کار قرار دهد. بر این اساس 18آذر‌ماه آخرین مهلت نمایندگی ‌ها برای اخذ مجوز رسمی از برندهای اصلی پوشاک تعیین شد. همچنین وزارت صنعت با ابلاغ دستورالعملی، واردات پوشاک را منوط به تعهد برندهای خارجی به سرمایه‌ گذاری برای تولید داخل 20درصد ارزش ریالی واردات آنها طی 2سال اول و صادرات 30درصدی این محصولات کرد و در ادامه فرصت دو تا سه ماهه ‌ای برای اجرای این دستورالعمل به 25برند خارجی پوشاک که نمایندگی مجاز در ایران دارند داده شد. اما آخرین خبرها حاکی است که هنوز هیچ شرکت خارجی تعهدی برای اجرای این دستورالعمل به وزارت صنعت نداده و اجرای آن به بن بست خورده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «میلیونی ارز می خرند!»، «حکم اعدام زنجانی ابلاغ شد»، «کاخی برای کوخ نشینان» و «ادامه هفته 18 لیگ برتر» را منتشر کرد و در ستون یادداشت و دریچه به ترتیب عنوان های «حادثه پلاسکو عبرتی برای همه» به قلم مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و «آواربرداری از تکالیف قانونی» نوشته مصطفی خلیلی اردلی حقوقدان را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: