کد خبر: ۹۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران در استان هرمزگان با حضور صادرکنندگان و فعالان و نخبگان اقتصادی استان، مدیران ستادی بانک، نمایندگان صندوق ضمانت صادرات ایران، صرافی توسعه صادرات و جمعی از مقامات استانی در بندرعباس برگزار شد.
نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران در استان هرمزگان با حضور صادرکنندگان و فعالان و نخبگان اقتصادی استان، مدیران ستادی بانک، نمایندگان صندوق ضمانت صادرات ایران، صرافی توسعه صادرات و جمعی از مقامات استانی در بندرعباس برگزار شد.

 بنابر اعلام بانک توسعه صادرات ایران، این نشست با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری، رییس سازمان توسعه تجارت و رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن استان، جمعی از مسئولان و مدیران ستادی بانک، نماینده صندوق ضمانت صادرات ایران و صرافی توسعه صادرات برگزار و ضمن معرفی آخرین خدمات و دستاوردهای بانک و مسائل و مشکلات مشتریان شعبه و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت.

حبیب احمدی مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات ایران، ظرفیت‌های منحصر به فرد استان هرمزگان از جمله وجود ۹۰۰ کلیومتر مرز آبی و دسترسی به آب‌های آزاد، دارابودن زیرساخت‌های قوی مثل بنادر شهید رجایی و شهید باهنر و اسکله‌های اختصاصی، وجود سه منطقه آزاد تجاری و شش منطقه ویژه اقتصادی، وجود صنایع بزرگ پالایشگاهی، فولادی،‌ سیمان، آلومینیوم، شیلات و پرورش میگو، وجود شهرک‌های صنعتی و معادن فعال و زمینه‌های گردشگری و تفریحی را برشمرد.

احمدی افزود: بهره‌گیری مؤثر از این ظرفیت‌ها نقش به‌سزایی در رشد و شکوفایی و توسعه استان به دنبال دارد.

وی گفت: وجود همین ظرفیت‌های بالقوه است که بانک توسعه صادرات با سه شعبه در استان هرمزگان به ارائه خدمات ارزی، ریالی و اعتباری به صادرکنندگان می‌پردازد.

وی در ادامه با تبیین اهداف و مأموریت‌های بانک توسعه صادرات به عنوان اگزیم بانک ایران، حمایت همه جانبه از توسعه صادرات غیرنفتی با تأکید بر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهم‌ترین وظیفه بانک دانست که این وظیفه با بهره‌گیری از توان سرمایه‌ای، مدیریتی و بدنه کارشناسی و تخصصی بانک با حداکثر توان در حال انجام است.

به گفته مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات، تحت پوشش داشتن همواره بیش از ۸۰ درصد صادرکنندگان نمونه ملی و استانی مؤید عملکرد بانک توسعه صادرات ایران و مایه افتخار است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام مدیریت عامل، تعامل دوطرفه با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی به عنوان رویکرد ویژه بانک به شمار می‌رود که این مهم از طریق بازدیدهای مدیرعامل، برگزاری نشست‌های استانی و ایجاد کانال ارتباطی با مشتریان انجام می‌شود و در همین راستا باشگاه مشتریان در بانک راه‌اندازی شده تا ارتباط و تماس و تعامل با مشتریان و صادرکنندگان بیش از پیش محقق شود.

احمدی ضمن اشاره به شرایط جدید پسابرجام گفت: با برقراری روابط کارگزاری با بیش از ۱۰۰ بانک خارجی، انجام حواله به ۶۵ کشور خارجی را امکان‌پذیر شده است.

دریانورد معاون برنامه‌ریزی استانداری، صباغی‌زاده رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن و قاسمی رییس سازمان توسعه تجارت استان نیز از دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست مشترک بودند که ضمن قدردانی از بانک توسعه صادرات ایران برای برگزاری چنین نشست‌هایی آن‌را باعث تعامل بیشتر و رفع مشکلات و ابهامات صادرکنندگان دانستند. در پنل اختتامیه نشست نیز مشتریان و صادرکنندگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات،‌ مشکلات و خواست‌های خود پرداختند.

از جمله مهم‌ترین مشکلات مطرح شده تنگناهای نقل و انتقالات پولی و دریافت معادل ریالی ارزهای حاصل از صادرات، تأمین مالی به موقع و مناسب و … بود که پاسخ‌های مقتضی برای رفع مشکلات از سوی مدیر امور شعب و بازاریابی و سایر نمایندگان بانک داده شد و مقرر شد در مواردی که امکان پیگیری‌های دیگری وجود دارد، مراتب در دستور کار قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: