کد خبر: ۹۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - 20 January 2017
رئیس کمیته امداد گفت: مددجوی امداد نباید در نوبت دریافت وام بماند بلکه افرادی باید در صف بایستند که به صورت میلیاردی وام‌های کلان دریافت می‌کنند و پس نمی‌دهند.
رئیس کمیته امداد گفت: مددجوی امداد نباید در نوبت دریافت وام بماند بلکه افرادی باید در صف بایستند که به صورت میلیاردی وام‌های کلان دریافت می‌کنند و پس نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح در بازدید از مناطق محروم استان زنجان، در نشستی با حضور مسئولان استانی و شهرستان ابهر، با بیان اینکه کمک به کمیته امداد وظیفه همه مسئولان کشور است، افزود: امدادگری در کنار سایر عبادات معنا می یابد.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به محرومان بی تفاوت باشیم ادامه داد: متولی امر امداد در کشور در درجه اول با رهبر انقلاب است و ایشان به طور دقیق پیگیر مسائل کمیته امداد هستند و ما نیز گزارشات دقیقی از اقدامات انجام شده را به رهبری ارائه می دهیم.

گام مثبت مجلس و دولت برای کمک به محرومان در برنامه ششم توسعه

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: متاسفانه برخی مسئولان در کشور نسبت به مسائل محرومان دچار نوعی بی تفاوتی شده اند و این آسیبی است که با آن مواجهیم. عملکرد ما باید مشابه عملکرد شهید رجایی باشد که در دوران کوتاه مسئولیت خود آثاری ماندگار از خود در کمک به محرومان برجای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد متولی امدادرسانی به فقراست اما دیگر نهادها نباید خود را کنار بکشند. دردمندی باید اعتقاد مسئولان کشور باشد و اگر نواقصی در کار هست، به عملکرد ما بر می گردد.

فتاح اضافه کرد: کشور ما با نام امام (ره) و انقلاب شناخته شده است بنابراین برای پیشبرد امور، باید انقلابی عمل کنیم. کمک به محرومان به معنی حفاظت از انقلاب است.

وی با ابراز رضایت از همکاری دولت و مجلس با کمیته امداد گفت: اتفاقات مبارکی حول امداد در حال شکل گیری است و دولت و مجلس به ویژه در برنامه ششم توسعه گامهای خوبی برای کمک به نیازمندان برداشته اند.

مسئولان در موضوع امداد یکدل و یک نظرند

رئیس کمیته امداد افزود: در حال حاضر در میان تمام دستگاهها، بودجه امداد تنها بودجه ای است که به طور کامل تخصیص یافته است و از این جهت قدردان دولت هستیم.

فتاح ادامه داد: مسئولان با وجود اختلاف سلیقه ها، در موضوع امداد یکدل و یک نظر هستند زیرا رسیدگی به امور فقرا بالاترین عبادت است.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اهمیت بازدید میدانی از مناطق محروم کشور گفت: مسئولان باید از منازل محرومان از نزدیک بازدید کنند و این مشاهده تاثیر بالایی در نوع نگاه و خدمات رسانی دارد. بخشی از ناهماهنگی ها، به دلیل بی اطلاعی مسئولان از شرایط نیازمندان و مخرومان است.

وی با انتقاد از برخی رویه های اداری در مواجه با مددجویان کمیته امداد و نیازمندان افزود: مددجوی امداد نباید در نوبت دریافت وام بماند بلکه افرادی باید در صف بایستند که به صورت میلیاردی وامهای کلان دریافت می کنند و بازپرداختی ندارند.

فتاح از ارائه جهیزیه به همه افراد پشت نوبت در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: فرماندار شهرستان با ارائه زمین برای ساخت مسکن مددجویان موفقت کرده است و به محض دریافت مجوزها ساخت مسکن مددجویان را آغاز می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه نباید هیچ زیارت اولی در کشور داشته باشیم تاکید کرد: در گام اول ۵۰۰ نفر از زیارت اولیهای شهرستان ابهر به زودی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

وجود ۷ حامی برای هر یتیم در طرح محسنین

به گزارش خبرنگار مهر، داوری مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با بیان اینکه در اینش هرستان یک دهستان با ضریب محرومیت ۶ وجود دارد گفت: ۴۷۰۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که این رقم معادل ۳.۳ درصد جمعیت شهرستان است.

وی افزود: در طرح محسنین هر یتیم هفت حامی دارد که به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی دارند.

مدیر کمیته امداد ابهر ادامه داد: ۱۰۹ خانوار مددجو در شهرستان فاقد مسکن هستند و ۳۵ زوج در صف دریافت جهیزیه قرار دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: