کد خبر: ۹۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ - 19 January 2017
«تغییر تقویم آموزشی، تسکین موقت است»، «برجام کنش گفتمانی و عطوفت به صلح است» و «ایران باید در نزدیکی با روسیه احتیاط کند» از مهم ترین عنوان های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره پنجشنبه 30 دی است.
 «تغییر تقویم آموزشی، تسکین موقت است»، «برجام کنش گفتمانی و عطوفت به صلح است» و «ایران باید در نزدیکی با روسیه احتیاط کند» از مهم ترین عنوان های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره پنجشنبه 30 دی است.

** تغییر تقویم آموزشی، تسکین موقت است
محمود صادقی عضو هیات رییسه فراکسیون امید و عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگو با آرمان می گوید: بحث تغییر تقویم آموزشی در مراحل ابتدایی خود است و اینکه چقدر به نتیجه برسد مشخص نیست، اما با توجه به اوضاع فعلی در مورد آلودگی هوا، به طور کلی انتظار می رود راه حل های مقطعی کنار گذاشته شود و پیش بینی های لازم صورت گیرد. به نظر می رسد تدابیری از این دست، خیلی راهگشا نباشد، چون برای مثال ما اگر زمان مدارس را تغییر دهیم، دانشگاه ها چه می شود؟

** برجام کنش گفتمانی و عطوفت به صلح است
مهدی مطهرنیا تحلیلگر سیاسی و آینده‌پژوه در گفت وگو با آرمان می گوید: برجام کنش گفتمانی و عطوفت به صلح است. این امر مورد اذعان همه، از موگرینی، اوباما و کری تا افرادی نظیر چامسکی و ژیژک است. آنها به مفید بودن و حفظ آن تأکید دارند. تنها نومحافظه‌کاران ایرانی و آمریکایی و رقبا یا دشمنان ایران در منطقه با آن مخالفند.

** ایران باید در نزدیکی با روسیه احتیاط کند
حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با آرمان بیان داشت: دعوت روسیه از آمریکا به نوعی چراغ سبز و پاسخ اولیه روس‌ها به تغییر قدرت در آمریکاست. پوتین خیلی علاقه مند است که گروه‌های افراطی ترامپ را به سمت جنگ سرد با روسیه سوق دهند.به همین دلیل به طور معمول روس‌ها در عرصه منطقه ای به آمریکایی‌ها امتیاز دادند تا در عرصه جهانی از آمریکایی‌ها امتیاز بگیرند. یکی از دلایلی که من همواره اعلام کردم که ایران باید در نزدیکی با روسیه احتیاط کند همین موضوع است. معمولا روس‌ها کشورهای خاورمیانه را محلی برای آشتی و تبانی با آمریکا قرارداده اند. تحت همین عنوان نیز از آمریکا برای حضور در اجلاس آستانه دعوت کرده‌اند تا در آستانه روی کار آمدن ترامپ چراغ سبزی را به آنها نشان دهند. روس‌ها خود می‌دانند که حضور ایالات متحده فقط موجب تعویق در رسیدن به نتیجه‌ای می‌شود که در قالب طرح آتش بس ایران و روسیه قابل حصول است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: