کد خبر: ۹۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 18 January 2017
لایحه بودجه پیشنهادی 18 هزار و 489 میلیارد تومانی سال آینده پایتخت دیروز از سوی شهردار تهران در زمان مقرر تقدیم شورای اسلامی شهر تهران شد. 11 هزار و 833 میلیارد تومان از بودجه سال 96 شهرداری تهران نقد و 6 هزار و 656 میلیارد تومان نیز غیرنقد است که نسبت بودجه نقد به غیرنقد 64 به 36 درصد است.
 روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 29 دی نوشت: لایحه بودجه پیشنهادی 18 هزار و 489 میلیارد تومانی سال آینده پایتخت دیروز از سوی شهردار تهران در زمان مقرر تقدیم شورای اسلامی شهر تهران شد. 11 هزار و 833 میلیارد تومان از بودجه سال 96 شهرداری تهران نقد و 6 هزار و 656 میلیارد تومان نیز غیرنقد است که نسبت بودجه نقد به غیرنقد 64 به 36 درصد است.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان اشتغالزایی این دولت در جهان بی نظیر است، آورد: رئیس جمهور به فاصله 2 هفته از آخرین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم، روز سه شنبه در یک نشست خبری به مناسبت سالگرد اجرای برجام پاسخگوی سوالات مطبوعات و خبرگزاری ها بود. رئیس جمهور همچنان که در گفت و گوی تلویزیونی 12 دی ماه خود با مردم نیز اشاره کرده بود، آمار اشتغال خالص 700 هزار نفری در سال را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و گفت: بسیار سپاسگزارم که توانستیم در زمینه اشتغال قدم بسیار بزرگی برداریم، گرچه تا مقصد مطلوب زیاد فاصله داریم، اما اینکه در طول یک سال بیش از 700 هزار شغل خالص در کشور ایجاد شود، نظایر زیادی ندارد. این اشتغالزایی در خود دنیا هم نظیر زیادی ندارد. 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان عقب نشینی دلار در بازار ارز، نوشت: نرخ فروش دلار در بازار آزاد ایران روز گذشته پس از 2 هفته بار دیگر به کانال جدید وارد شد و 3834 تومان قیمت خورد که نزدیک به 80 تومان نسبت به روز قبل آن افت کرد. این نرخ کمترین قیمت در دی ماه امسال به شمار می آید. کاهش 2 درصدی ارزش برابری دلار آمریکا در برابر ریال ایران خبری مهم در بازار ارز محسوب می شود و سوال اصلی این است که آیا روند قیمت ارزهای معتبر در بازار داخلی در روزهای آینده باز هم کاهش خواهد یافت؟ قیمت دلار آمریکا در روز هفتم دی ماه امسال به رکورد 4 هزار و 120 تومان رسید که سرانجام بانک مرکزی و دولت سیاست دخالت در بازار با پر رنگ تر کردن حضور بانک ها و همچنین تسهیل روند اعتبارات ارزی را در پیش گرفتند. 

این روزنامه با انتخاب عنوان مخالفت ایران با حضور آمریکا در نشست مذاکرات سوریه، می نویسد: مذاکره پشت مذاکره، تماس پشت تماس، خبر این روزها درباره سوریه حول این واژه ها می چرخد. چند روز مانده به نشست مهم آستانه قزاقستان، دیروز نخست وزیر سوریه به تهران آمد. دیروز سرگئی لاوروف در مصاحبه مطبوعاتی بیان کرد: این باور را داریم که در نشست آستانه، هیات های سازمان ملل و آمریکا حضور یابند. یک روز قبل تر مولود چاوش اوغلو مدعی شده بود که ایران، روسیه و ترکیه موافقت کرده اند آمریکا در نشست آستانه حضور داشته باشد در حالی که ساعاتی بعد یک منبع در وزارت خارجه ایران پاسخ داد: چنین توافقی نداشته ایم! در همین رابطه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه دیروز تاکید کرد: ایران مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه است و ما آمریکا را دعوت نکرده ایم. 

رونمایی از ناوگان حمل و نقل پاک در قلب تهران؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: دیروز بعد از ظهر مردمی که از خیابان ناصرخسرو در منطقه 12 تهران عبور می کردند، با صحنه عجیبی رو به رو شدند. نخستین روزنمایی از ناوگان حمل و نقل پاک روز گذشته در قلب تاریخی تهران صورت گرفت؛ جایی که قلب تپنده اقتصادی شهر است و میلیون ها سفر روزانه شهری در محدوده آن انجام می شود اما همواره آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی رنج می برد. مدیریت شهری برنامه مفصلی برای حمل و نقل در منطقه 12 در نظر گرفته و دیروز بخشی از آن در برابر چشم مردم به نمایش گذاشته شد. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «پرونده ساماندهی تعطیلات در مجلس»، «مجازات سنگین برای قاتلان 2 طلا فروش»، «گفتاری منتشر نشده از امام موسی صدر»، «آلودگی هوای تهران از کجا می آید؟» و «ادامه رقابت های لیگ» را منتشر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: