کد خبر: ۹۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 18 January 2017
رئیس‌جمهوری عصر دیروز در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی، با بیان اینکه دولت به دنبال وحدت و اتحاد بیشتر در جامعه است، افزود: معتقدیم جامعه باید شاداب باشد و شکاف‌ها و اختلاف‌ها کم شود. دولت در زمینه مسائل قومی تلاش‌های بسیاری کرد تا پیوستگی ادیان، مذاهب و قومیت‌های مختلف را در کشور و در کنار یکدیگر بیشتر کند.
 روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 29 دی در تیتر نخست، نوشت: رئیس‌جمهوری عصر دیروز در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی، با بیان اینکه دولت به دنبال وحدت و اتحاد بیشتر در جامعه است، افزود: معتقدیم جامعه باید شاداب باشد و شکاف‌ها و اختلاف‌ها کم شود. دولت در زمینه مسائل قومی تلاش‌های بسیاری کرد تا پیوستگی ادیان، مذاهب و قومیت‌های مختلف را در کشور و در کنار یکدیگر بیشتر کند.

این روزنامه با درج عنوان نکوداشت مقام علمی دکتر رضا داوری اردکانی در کتابخانه ملی، آورد: به مناسبت انتشار کتاب «گاه خرد» (مجموعه گفتگوی تنی چند از استادان با استاد رضا داوری اردکانی) مراسم رونمایی از این کتاب و پاسداشت مقام علمی داوری اردکانی در کتابخانه ملی برگزار شد. وی به عنوان رئیس فرهنگستان علوم ایران و استاد فلسفه، از جمله چهره‌های معاصر فرهنگی و علمی کشور است که آثار بسیاری تألیف کرده و شاگردان بسیاری تربیت کرده است. در این مراسم تنی چند از شاگردان داوری که هم‌اکنون خود از استادان دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند نیز به ایراد سخن پرداختند.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان خودروهای 3 سیلندر کم مصرف در ایران تولید می‌شود، نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت از همکاری آلمان و اتریش با 2 خودرو ساز بزرگ کشورمان برای طراحی خودروی‌ سه سیلندر‌ با هدف کاهش‌ مصرف‌ سوخت‌ و آلودگی شهرها خبر داد که‌ تا چندی دیگر وارد بازار ‌می‌شود. محمدرضا نعمت زاده با اعلام این مطلب در همایش روز ملی هوای پاک با شعار «با هم به سوی هوای پاک» گفت: قدرت موتور این خودرو با مصرف سوخت 5 لیتر، 160 اسب بخار است. وزیر صنعت از برگزاری مراسم جایگزینی چهل هزارمین تاکسی در هفته آینده خبر داد و افزود: در یک اقدام بی سابقه ازابتدای سال تاکنون 40 هزار تاکسی با سوخت سی ان جی تولید و نوسازی شده است که این رقم تا پایان سال به 60 هزار تاکسی خواهد رسید.

آغاز رونمایی از 100 اقدام دولت در 100 روز، عنوان دیگر این روزنامه است در این مطلب می خوانیم: رونمایی از سامانه جامع امور گمرکی به عنوان یکی از 100 اقدام دولت در 100 روز با حضور وزیر اقتصاد در گمرک فرودگاه مهرآباد برگزار شد. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، طی مراسمی با حضور وزیر اقتصاد و معاونان و مدیران این وزارتخانه، سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک در محل گمرک فرودگاه مهرآباد رونمایی شد. بنابراین گزارش، علی طیب نیا همچنین با حضور در مرکز سایت مانیتورینگ برخط «ایکس ری» های کشور از نزدیک در جریان فعالیت های آن قرار گرفت. گفتنی است، مرکز سایت مانیتورینگ برخط «ایکس ری» های گمرکات کشور در حال حاضر به طور مستقیم با گمرک 11 استان کشور در ارتباط است که این ظرفیت به زودی افزایش داده خواهد شد.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان جریان وفاداری اسلامی بحرین علیه آل خلیفه اعلام مبارزه مسلحانه کرد، آورد: همزمان با ادامه اعتراضات در بحرین علیه اعدام سه جوان مخالف، یکی از گروه‌های شیعی مخالف رژیم آل خلیفه، آغاز مبارزات مسلحانه علیه دولت را اعلام کرد. گروه موسوم به «جریان وفاداری اسلامی» بحرین که از گروه‌های شیعی مخالف رژیم حاکم در این کشور محسوب می‌شود از آغاز مبارزات مسلحانه علیه نظام در اعتراض به اجرای حکم اعدام سه جوان مخالف خبر داده است. مرتضی السندی، یکی از رهبران این جریان گفت: مرحله انقلاب مسالمت‌آمیز تنها ظلم و ستم را برای مردم بحرین به همراه داشت و از این لحظه به بعد ما در میدان نبرد و با اقدامات مسلحانه با نظام برخورد خواهیم کرد. 

«عراقچی: مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر در دستور کار وزارت خارجه است» دیگر عنوان نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: