کد خبر: ۹۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 17 January 2017
بعد از اخبار گرانی کالاهای اساسی در روز های اخیر، استاندار تهران در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه هیچ تغییری در سطح عرضه کالاهای اساسی صورت نگرفته اما قیمت‌ها بالا رفته است، خواستار پیگیری دلایل افزایش قیمت غیرمنطقی کالاهای اساسی شد.

بعد از اخبار گرانی کالاهای اساسی در روز های اخیر، استاندار تهران در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه هیچ تغییری در سطح عرضه کالاهای اساسی صورت نگرفته اما قیمت‌ها بالا رفته است، خواستار پیگیری دلایل افزایش قیمت غیرمنطقی کالاهای اساسی شد.

به گزارش تسنیم در پنجمین جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، تعزیرات و جهاد کشاورزی استان و سایر اعضای ستاد در واکنش به خبر تسنیم در بازار افزایش بی‌سابقه و غیرعادی قیمت گوشت قرمز  و برخی از کالاهای اساسی در بازار اظهار داشت: «برخی از کالاهای اساسی دچار هیچ تغییر و نوسانی در سطح عرضه نشده‌اند اما به‌دلایلی غیرمنطقی گران‌تر عرضه می‌شوند که دستگاه‌های مسئول باید با عواملی که در مسیر توزیع خلل ایجاد می‌کنند برخورد کنند».

بنابراین گزارش در ماه‌های اخیر قیمت برخی از کالاهای های اساسی و حتی غیراساسی در سبد خورد و خوراک  مردم افزایش یافته و در برخی از آنها شاهد افزایشی بی‌سابقه و غیرعادی هستیم.

همچنین صنایع لبنی خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند به‌طوری که برخی صنایع بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، اقدام به افزایش قیمت 200 تومانی هر لیتر شیر پاستوریزه کم و پرچرب کرده‌اند و از طرفی قیمت کره پاستوریزه را نیز بدون هماهنگی بالا بردند.

قیمت گوشت گوسفندی نیز در روزهای اخیر افزایش چشمگیری در مقایسه با سه ماه ابتدای سال جاری  داشته است به‌طوری که این محصول اکنون با 10 هزار تومان افزایش نسبت به مدت یادشده حدود 39 هزار تومان در سطح خرده‌فروشی به فروش می‌رسد.

طبق این گزارش، در ماه‌های اخیر همچنین شاهد افزایش قیمت خوراک دام و طیور  و بالا رفتن قیمت جوجه یک‌روزه  در چند روز گذشته هستیم که این امر باعث افزایش قیمت مرغ در یک تا دو ماه آینده می‌شود.

قیمت برنج خارجی نیز در روزهای اخیر با دنباله‌روی از برنج ایران افزایش قیمت دارد به‌طوری‌که هر کیلو  برنج هندی تا 6 هزار تومان و برنج ایرانی تا 14 هزار تومان در هر کیلوگرم قیمت پیدا کرده است.

بنابراین گزارش در جلسه ستاد تنظیم بازار امروز به بررسی وضعیت عرضه اقلام اساسی به‌ویژه میوه شب عید در دستور کار قرار داشت که گزارشی از سوی منصوری مدیرکل جهاد کشاورزی و مس‌فروش مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان در این رابطه ارائه شده است.

استاندار تهران همچنین در این جلسه اشاره کرد که هر اقدامی که برای کاهش نگرانی مردم در تأمین مایحتاج شب عید اثرگذار است باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، مسئولیت تنظیم بازار کالاهای اساسی بعد از اجرای قانون انتزاع، تا قبل از عرضه به بازار و در سطح خرده‌فروشی به‌عهده  وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است اما مسئولیت نظارت بر قیمت کالاها در سطح خرده‌فروشی کماکان به‌عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

حرف‌های استاندار مبنی بر غیرمنطقی بودن افزایش نرخ کالاهای اساسی، نحوه نظارت سازمان حمایت بر بازار در سطح خرده‌فروشی را زیر سؤال می‌برد.

با توجه به این گزارش در ماه‌های گذشته انتقادهای مستقیم و غیرمستقیم  از سازمان حمایت حتی توسط خود دولتی‌ها و وزرا بالا گرفته است به‌طوری آخوندی وزیر راه و شهرسازی کلّیت این سازمان را زیر سؤال برد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: