کد خبر: ۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 16 January 2017
بانكداري ايراني - بررسی صورتهای مالی شش ماه نخست سال 1395 نشان می دهد که بانک های کوچکتر عملکرد بهتری از خود به جا گذشته و توانستند سودهای بهتری شناسایی کنند.
 بانكداري ايراني -   بررسی صورتهای مالی شش ماه  نخست سال 1395 نشان می دهد که بانک های کوچکتر عملکرد بهتری از خود به جا گذشته و توانستند سودهای بهتری شناسایی کنند. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، بيشترين سود خالص هر سهم نيز به بانك خاورميانه اختصاص دارد كه براي هر سهم 19.9 ريال سود به ثبت رسانده است. پس از آن بانك انصار با 13.5 تومان، بانك پاسارگاد 7 تومان، بانك سينا 6.8 تومان، بانك حكمت 2 تومان و بانك ملت با 3 ريال سود را براي هر سهم خود اعلام كرده‌اند كه البته همين مقدار سود نيز نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل با افت‌هاي چشمگيري روبه رو شده است . 

همچنین ، درآمدهاي بانك‌هاي بزرگ در صورت‌هاي مالي 6 ماهه، اختلاف زيادي با بانك‌هاي كوچكتر دارد به طوريكه در صورت‌هاي مالي مياندو‌ره‌اي، بانك تجارت با 4 هزار و 524 ميليارد تومان، بيشترين درآمد را از آن خود كرده و پس از آن بانك ملت با 2هزار و 552 ميليارد تومان در جايگاه دوم قرار گرفته است.

هر چند درآمد بانك‌هاي بزرگ بيشتر از بانك‌هاي ديگر بوده اما اين مقدار درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افت زيادي همراه بوده است. بيشترين كاهش درآمد نسبت به دوره مشابه سال قبل به بانك صادرات با 88 درصد و بيشترين رشد درآمدي نسبت به 6 ماهه نخست سال 94، به بانك خاورميانه با 57 درصد مربوط مي‌شود. 

از نکات مثبت در گزارش شش ماهه بانکها ، افزايش جهش‌گونه درآمدهاي غير مشاع است به طوريكه بانك‌ خاورميانه با 228 درصد، پست با 147 درصد و بانك ملت با 106 درصد بيشترين درآمدهاي غيرمشاع را از آن خود كرده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: