کد خبر: ۹۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۵ - 13 January 2017
در حالی که ارزش دلار افزایش یافته و اصلاح فنی قیمت طلا آغاز شده، قیمت فلز زرد پس از رسیدن به بالاترین رقم 7 هفته گذشته در جلسه قبل، امروز کاهش یافت، اما همچنان در مسیر سومین افزایش قیمت هفتگی متوالی باقی ماند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۱۹۳ دلار و ۶۶ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار افزایش یافته و اصلاح فنی قیمت طلا آغاز شده، قیمت فلز زرد  پس از رسیدن به بالاترین رقم 7 هفته گذشته در جلسه قبل، امروز کاهش یافت، اما همچنان در مسیر سومین افزایش قیمت هفتگی متوالی باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1193 دلار و 66 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به رقم 1206 دلار و 98 سنت رسید که بالاترین رقم از 23 نوامبر تاکنون بود.
قیمت طلای آمریکا امروز با نیم درصد کاهش به 1193 دلار و 80 سنت رسید.

جیانگو شو،  تحلیلگر ارشد گروه طلای شاندونگ گفت: «در حال حاضر ما شاهد هستیم که طلا بیش از حد رشد قیمت داشته و اندکی به اصلاح فنی قیمت نیاز دارد.»

وی افزود، قیمت ها ممکن است ابتدا به 1170 دلار کاهش یابد و سپس به بالای 1210 دلار برسد، هرچند که ممکن است در آستانه نشست ماه مارس فدرال رزرو مجددا کاهش یابد.
وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، طلا در سطح قیمت 1205 تا 1210 دلار با مقاومت قوی ای مواجه است و ممکن است عقب نشینی کند و به رقم 1172 دلار برگردد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز با 0.1 درصد افزایش به 101.440 رسید.
جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا این هفته در سخنانی که در جمع معلمان آمریکایی داشت، از هرگونه اظهار نظر در مورد چشم انداز اقتصاد آمریکا یا سیاست های پولی بانک مرکزی این کشور خودداری کرد.

اما چند مقام فدرال رزرو روز پنجشنبه هشدار دادند که برنامه های مالی و مالیاتی اعلام شده از سوی دولت دونالد ترامپ ممکن است در کوتاه مدت موجب رشد اقتصادی شود و در عین حال تورم و مشکلات بدهی را در دراز دمت به بار بیاورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: