کد خبر: ۹۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 12 January 2017
«اکسیژن فروشی در هوای آلوده»، «زنان آتش...»، «راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنت»، «علاقه‌ام به تاریخ اتفاقی نیست»، «برنامه ششم در خوان هفتم» و «نیش ماری‌جوانا به جوانان» مهمترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 23 دی است.
 «اکسیژن فروشی در هوای آلوده»، «زنان آتش...»، «راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنت»، «علاقه‌ام به تاریخ اتفاقی نیست»، «برنامه ششم در خوان هفتم» و «نیش ماری‌جوانا به جوانان» مهمترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 23 دی است.

**اکسیژن فروشی در هوای آلوده
تخصص برخی سودجویان، شناسایی بحران و ماهی گرفتن از آب‌های گل‌آلود است. این روزها که هوای بسیاری از کلانشهرهای کشور در دود و آلودگی غوطه‌ور است، خیلی‌ها حاضرند دست به هر کاری بزنند که سلامت خودشان و خانواده‌شان، قربانی آلودگی هوا نشود. در این بین، عده‌ای هم پیدا می‌شوند که با تشخیص همین نیاز، به فروش کپسول‌های کوچک اکسیژن روی آورده‌اند تا به زعم خودشان، تجهیزات مقابله با آلودگی هوا را در اختیار خانواده‌ها قرار بدهند. حتی ردپای این کپسول‌ها در برخی داروخانه‌ها هم پیدا می‌شود و نمونه متداول آن که حتی مهر تائید سازمان استاندارد را هم دارد، به قیمت حدود هشت هزار تومان به فروش می‌رسد. با توجه به این‌که حجم اکسیژن این کپسول‌ها، بسیار محدود است، تقریبا بیش از دو بار بیشتر نمی‌شود از اکسیژن این کپسول‌ها استفاده کرد.

**زنان آتش...
آتش و آتش‌کاری و آتش‌بازی و مهار آتش، بیشتر شغلی مردانه است. طبیعی هم هست چرا که این کار، کاری سخت و خطرناک است که شاید بیشتربا آقایان تناسب داشته باشد. با این حال همه‌جا استثناء هست و از جمله در ماجرای آتش‌نشان بودن! چرا که در کرج، مرکز استان البرز تنها تیم آتش‌نشان خانم ایران و خاورمیانه فعالیت می‌کنند. تیمی 4 نفره که این روزها مورد توجه رسانه‌های جهان هم قرار گرفته‌اند. سارا شعبان‌دوست، سرتیم، زهرا حاج‌ایل، مونا خورشیدی و سایه عظیمی اعضای این تیم را تشکیل می‌دهند. تیمی که هیچ یک از اعضایش از خطرات متعدد این شغل نمی‌ترسند و علاوه بر احساس هیجان، لذت نجات دادن جان و مال انسان رابا هیچ چیز عوض نمی‌کنند. گفت‌وگوی ما با این تیم آتش‌نشان در یک ظهر سرد در مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج انجام شد و آنها مانورهایی از توانایی‌های خود را نیز به نمایش گذاشتند تا بگویند بانوی ایرانی، شایستگی‌هایی فراتر از آنچه هست، دارد.

**راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی
با توجه به ضریب نفوذ اینترنت پیش‌بینی می‌شود که اشتغالزایی در بستر وب هر روز بیشتر رونق بگیرد و جوانان ایرانی در آن فعال‌تر شوند. البته باید توجه داشت که مشاغل مجازی نیز همانند مشاغل سنتی می‌تواند با ورشکستگی و ناکامی همراه شود. بنابراین شناخت راه‌های موفقیت در آن بسیار ضروری و کلیدی است. رضا الفت‌نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در این باره می‌گوید: در این فضا کار تکراری دیگر پاسخگو نیست. خلاقیت در تولید ایده و اجرا، شرط لازم و اساسی موفقیت در تجارت الکترونیک است. باید توجه داشت که داشتن تیم منسجم و علاقه‌مند، بدون داشتن ایده قوی و قابل تبدیل به محصول، کافی نیست. وی تأکید می‌کند: خلاقیت امر پیچیده و دور از دسترس نیست. هر چیزی در کنار ما اعم از خانه، محله و شهر می‌تواند عاملی برای بروز خلاقیت باشد. بررسی نیازهای مردم و تشکیل جلسات توفان فکری و بررسی موضوعات مختلف می‌تواند باعث ظهور و بروز ایده‌های جدید با آینده‌ای موفق باشد.

**علاقه‌ام به تاریخ اتفاقی نیست
سعید نیکپور، بازیگر محجوب، گزیده‌کار و دور از حاشیه سینما و تلویزیون در گفت و گویی بیان داشت: علاقه‌ام به تاریخ اتفاقی نیست. من از همان دوران کودکی به مسائل تاریخی علاقه داشتم و در همان مسیر پیش رفتم و ساخته شدم. فکر می‌کنم به طور اساسی از همان دوران کودکی است که آدم تصمیم می‌گیرد چه کند و چه مسیری را برای زندگی‌اش برگزیند. در سال‌های دبیرستان معلم خوبی داشتم با نام محمد سلطانی که گوینده اخبار رادیو ایران بود. این فرد بود که شکسپیر را به من معرفی کرد. من از همان زمان، نمایش و تاریخ را با هم عجین می‌دانستم و به تاریخ علاقه‌مند بودم. معتقد بودم وظیفه یک اثر هنری این است که زندگی آدم‌های بزرگ را نمایش دهد و وقتی خودم هم وارد این عرصه شدم، تاریخ ایران را برای فعالیت برگزیدم و همیشه دلم می‌خواست از گذشته‌ها بگویم.

**برنامه ششم در خوان هفتم
امروز در حالی بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد که چگونگی تحقق اهداف اقتصادی مدنظر، مهم‌ترین مساله برنامه ششم محسوب می‌شود. براساس مصوبات لایحه برنامه ششم،در دوره پنجساله 1400-1396 متوسط رشد اقتصادی کشور 8 درصد، رشد بهره‌وری سالانه 2.8 درصد، ضریب جینی 0.34 درصد،‌ نرخ تورم 8.8 درصد و نرخ بیکاری 10.2 تعیین شده است. برخی کارشناسان تحقق این شاخص‌های اقتصادی را درصورت ادامه شرایط فعلی مدیریت اقتصادی کشور، بلند پروازانه می‌دانند، اما می‌گویند که همین آمارهای بلندپروازانه با اجرای اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

**نیش ماری‌جوانا به جوانان
گیاه شاهدانه، با آن برگ‌های چند پَرکنگره‌دار، همان که پلیس چسباندن برچسبش پشت ماشین‌ها را این اواخر ممنوع کرده است، میان نوجوانان و جوانان جا بازکرده به شکل گل، ماری جوانا وگرس. سردار مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر دراین‌باره هشدار می‌دهد، پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر بر این هشدار می‌افزاید و صاحبان کلینیک‌های درمان اعتیاد از افزایش مصرف‌کنندگان گل و گرس و ماری‌جوانا خبر می‌دهند. پلیس و ستاد، مشترکا این افزایش را نتیجه تغییر الگوی مصرف می‌دانند و درمانگران و پژوهشگران اعتیاد آن را ناشی ازکنجکاوی نسل کم سن و سال و البته بازارگرمی‌های مافیای موادمخدر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: