کد خبر: ۹۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۵ - 07 January 2017
مدیر عامل بانک پارسیان، در گفت‌وگو با بانكداري ايراني:
مدیر عامل بانک پارسیان: بانک مرکزی به منظور جلوگیری از سفته بازی و یکسان سازی ارز از بانکها خواست تا در این بازار ورود کرده و به مبادلات ارز بپردازند.
 مدیر عامل بانک پارسیان: بانک مرکزی  به منظور  جلوگیری از سفته بازی و یکسان سازی ارز از بانکها خواست تا در این بازار ورود کرده و به مبادلات ارز بپردازند. 

کوروش پرویزیان ، مدیر عامل بانک پارسیان، در گفت‌وگو با  بانكداري ايراني ، گفت: در گذشته به دلیل تحریم‌ها بانکها ، این نهادهای پولی و مالی به درستی نمی توانستند در سطح بین المللی فعالیت داشته باشند و بر این اساس در تجارت بین‌المللی بنگاه‌های اقتصادی داخلی مشارکت نداشتند و در نبود بانکها صرافی ها این وظیفه مهم را انجام می دادند که البته هزینه این مبادلات به مراتب بیشتر از سیستم بانکی بود. 

مدیر عامل بانک پارسیان در ادامه افزود : حال که این مشکلات از بین رفته است بانک مرکزی طی دستور العمل هایی از بانکها خواست تا در این حوزه ورود کنند.

وی در ادامه عنوان کرد:  یکی از دلایل اصلی  ورود بانکها در این حوزه ، یکسان سازی نرخ ارز است و می خواهد که این بازار را  یکپارچه کند و بر همین اساس بانک مرکزی تاکید زیادی  دارد که بانکها با جدیت در این حوزه مشارکت کنند. یکی دیگر از اهداف بانک مرکزی جلوگیری از سفته بازی و نوسان گیری است که خارج از شبکه بانکی است و اگر فعالیت ارزی در داخل شبکه بانکی باشد به دلیل کنترل بانکها از سوی نهاد ناظر ، شاهد این اتفاقات نخواهیم بود. 

کوروش پرویزیان در پاسخ به این سوال بانکداری ایرانی،  که آیا وجود صرافی ها مانع از یکسان سازی ارز و دیگر تعاملات ارزی ایران باجهان خواهد بود گفت: موضوع اصلی مبادلات ارزی در سطح بین المللی و تجارت بین الملل است که باید از شبکه بانکی انجام شود تا هزینه ها کاهش یابد و شفافیت باشد 

مدیر عامل بانک پارسیان در ادامه عنوان کرد: موضوع ورود بانکها به مبادلات ارز به معنی آن نیست که  صرافی ها حذف خواهند شد  بلکه آنها نیز در چهارچوب قانون به فعالیت خود ادامه می دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: