کد خبر: ۹۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 06 January 2017
«قرارداد یک‌میلیارد دلاری با تاجر جسور طلای سیاه»، «ضریب نفوذ بلند پروازانه برای توسعه بیمه»، «کاهش همزمان قیمت ارزهای لیدر و سکه» و «مسمومیت بورس با سم شاخص‌ سازی» مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه تعادل در شماره پنجشنبه 16 دی است.
 «قرارداد یک‌میلیارد دلاری با تاجر جسور طلای سیاه»، «ضریب نفوذ بلند پروازانه برای توسعه بیمه»، «کاهش همزمان قیمت ارزهای لیدر و سکه» و «مسمومیت بورس با سم شاخص‌ سازی» مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه تعادل در شماره پنجشنبه 16 دی است.

** قرارداد یک‌میلیارد دلاری با تاجر جسور طلای سیاه
روزنامه تعادل در این گزارش نوشت: ویتول، شرکتی که در طول تاریخ خود هیچ‌گاه ضررده نبوده و کنترل معامله روزانه بیش از 6میلیون بشکه نفت خام را در اختیار دارد، قراردادی به ارزش یک‌میلیارد دلار با شرکت ملی نفت ایران منعقد کرد. ویتول از شهرهای جنگ‌زده در لیبی تا مناطق سیل‌زده در ژاپن، هیچ نقطه‌یی را مستثنا قائل نشده و در همه جا به تجارت مشغول است. همین مساله سبب می‌شود، بسیاری به این شرکت برای تضمین بازار خود روی بیاورند. شهامت و جسارت موجود در معامله بنغازی منعکس‌کننده دنیای ویتول است. شرکت ویتول سهامی خاص سال گذشته یک‌میلیارد و 600میلیون دلار سود خالص کسب کرد. این شرکت یکی از غول‌های مخفی اقتصاد جهان است که روزانه معامله بیش از 6میلیون بشکه نفت را کنترل می‌کند که به تنهایی کفاف انرژی مورد نیاز آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا با هم را می‌دهد.

** ضریب نفوذ بلندپروازانه برای توسعه بیمه
روزنامه تعادل در این گزارش که به قلم امید اژدری نوشته شد، به امکان سنجی هدف ضریب نفوذ 7 درصدی صنعت بیمه در برنامه ششم پرداخت و آورد: ضریب نفوذ 7درصدی در صنعت بیمه یکی از بندهای قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه است که توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده و پیش‌بینی‌شده که تا انتهای برنامه ششم ضریب نفوذ بیمه نسبت به تولید ناخالص داخلی به 7 درصد برسد. این در حالی است که در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه حول و حوش 2درصد است و در دوره‌های قبل نیز همواره زیر 2 درصد بوده و از استانداردها و میانگین نرخ جهانی فاصله داشته است.

** کاهش همزمان قیمت ارزهای لیدر و سکه
احسان شمشیری در این گزارش می نویسد: فراز و فرود و تحولات بازار ارز و طلا همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار است و افزایش نظارت و عرضه ارز جو روانی بازار را از التهاب خارج کرده است. به‌طوری که روز چهارشنبه نرخ دلار 42 تومان کاهش یافت و به 3913 تومان رسید، یورو نیز 29 تومان افت داشت و هر پوند انگلیس با 37 تومان کاهش به 4858 تومان رسید همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار تهران با کاهش قیمت به یک‌میلیون و 151هزار و 500 تومان رسید اما قیمت طلا ثابت بود.

** مسمومیت بورس با سم شاخص‌سازی‌
روزنامه تعادل در این گزارش روند داد و ستدهای حقوقی و حقیقی در بازار سرمایه را بررسی کرد و نوشت: روز گذشته، شاخص کل به همت معاملات بلوکی رشد 7 واحدی را تجربه کرد. این رشد اندک شاخص که با حمایت دستوری انجام شد درحالی رخ می‌دهد که روز‌های اخیر بیش از یک سوم نمادهای تاثیرگذار بازار در دامنه منفی دادوستد شده و قیمت پایانی اغلب این نمادها، قرمزپوش به کار خود پایان دادند. با این حال بررسی شرایط کنونی بازار حاکی از آن است که حقیقی‌ها تنها نظاره‌گر بازار بودند اما حقوقی‌ها برای تغییر روند و جلوگیری از ریزش بازار اقدام به خریدهای سنگین طی روزهای اخیر کرده و با شاخص‌سازی بازار را مسموم کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: