کد خبر: ۹۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 03 January 2017
مشاور رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مردم کمترین استفاده از نظام بانکی را دارند، گفت: ارتباطات ابزار تحول در نظام بانکی نیست.
مشاور رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مردم کمترین استفاده از نظام بانکی را دارند، گفت: ارتباطات ابزار تحول در نظام بانکی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احمد عزیزی در میزگرد صنعت بانکی که عصر ارتباطات نوین که با حضور نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی، پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل بانک خاورمیانه و محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو برگزار شد، افزود: صنعت بانکداری، صنعت محبوبی در دنیا است و اینطور نیست که این صنعت همواره در ایران با مواردی همراه شود، بلکه این مسئله برای تمام دنیا به همین نحو است.

وی با اشاره به محبوب نبودن و تدبیر و بدبینی جامعه نسبت به نظام بانکی گفت: این امر به دلیل مشکلاتی است که در بخش مالی اقتصاد وجود دارد. عزیزی تصریح کرد: تا زمانی که بازدهی سرمایه بیشتر از رشد اقتصادی در دنیا است دچار گرفتاری هایی در این زمینه خواهیم بود.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نقش بانک ها به عنوان واسطه وجوه است، افزود: تا زمانی که بخش اقتصادی و بانک ها به سامان نرسد این بخش آماج اعتراضات خواهد بود.

وی با بیان اینکه غیر از سیستم های پرداخت مردم کمترین استفاده را از نظام بانکی دارند، بر ناعادلانه بودن این وضعیت تاکید کرد و گفت: بانکداری نوین به معنای نو بودن است و در اینجا باید خدمات نو به مردم داده شود به همین خاطر باید عنوان بانکداری نوین تغییر کند.

عزیزی با تاکید بر اینکه بانکداری نوین در سطوح مختلفی معنا پیدا می کند، افزود: در دو دهه اخیر در همه سطوح دچار بحران بودیم بدون آنکه معماری جامعی داشته باشیم.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: فناوری نوین و آی تی وسیله ای است برای حمل یک سیاست و نمی توان از آن به عنوان جایگزین سطوح بالاتر استفاده کرد هر چند تحریم و عدم دسترسی به تکنولوژی خارجی جزو مهمترین موانع پیشرفت در این حوزه است.

به گفته وی، می توان از ارتباطات به عنوان مسکن موقت استفاده کرد ولی نمی توان انتظار داشت با ارتباطات، بانکداری را متحول کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: