کد خبر: ۹۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 02 January 2017
بانكداري ايراني - بانک مهر اقتصاد در سالهای اخیر در پرداخت تسهیلات و قرض الحسنه و همچنین جذب سپرده رشد جالب توجهی را تجربه کرده است .
 بانكداري ايراني    بانک مهر اقتصاد  در سالهای اخیر در پرداخت تسهیلات و  قرض الحسنه و همچنین جذب سپرده  رشد جالب توجهی را تجربه کرده است .

به گزارش  بانكداري ايراني ، بانک مهر اقتصاد در سال 93 بالغ بر 277 هزار و 946 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده  است این رقم در سال 94 با رشد 94 درصدی  به رقم 325 هزار و 50 میلیارد ریال رسید .  وضعیت بدهی و معوقات بانک مهر اقتصاد  صفر بوده و هیچ بدهی در صورتهای مالی این بانک ثبت نشده است . 

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد همواره  با تاکید بر مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع،  مشتریان را بزرگ‌ترین سرمایه بانک دانست و اظهار داشت: برای ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و سپرده گذاران باید در کنار تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مشتری‌مداری در رأس فعالیت همکاران قرار گیرد.

بر اساس این دیدگاه در سال 94  سپرده های  بلند مدت  مردم در بانک مهر اقتصاد با رشدی 25 درصدی  روبرو شده  و از 380 هزار و 614 میلیارد ریال به رقم 47 هزار و 664 میلیارد ریال رسید .  همچنین سپرده های پس انداز نیز در این بانک رشدی 5 درصدی داشته و از رقم 4هزار و 725 میلیارد ریال به رقم 4هزار و 975 میلیارد ریال رسید. 

گفتنی است  که بانک مهر اقتصاد از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه قرض الحسنه بسیجیان در سال 1372 با هدف ایجاد زمینه های مساعد جهت رشد اقتصادی جامعه و ارتقا سطح رفاه اجتماعی آحاد ملت آغاز بکار کرد.

در سال 1379 بدلیل رشد و توسعه موسسه و جوابگو نبودن فعالیت های قرض الحسنه برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان درخواست تبدیل از موسسه قرض الحسنه به موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه گردید و بدین ترتیب موسسه از سال 1381 حائز شرایط ارتقاء به موسسه مالی و اعتباری شناخته شد.

روند رو به رشد و موفقیت های موسسه مالی و اعتباری مهر موجب شد تا علاوه بر مدیران عالی موسسه که همگی در پی قالبی نو برای توسعه خدمت رسانی به مردم و مشتریان و تداوم موفقیت های آن بودند، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز از سوی دیگر خواستار حضور و فعالیت افزون تر موسسه در عرصه بانکداری کشور و کمک به توسعه بازار پولی و مالی کشور شدند و در تعاملی سازنده اساسنامه بانک مهر اقتصاد در تاریخ 24/12/1391 درشورای محترم پول و اعتبار به تصویب رسید و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را در تاریخ 29/01/1389 طی نامه شماره 16727 به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ نمود و در مهرماه سال 1391 شرکت سهامی عام بانک مهر اقتصاد با شماره 429709در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: