کد خبر: ۸۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 29 December 2016
خود آقای روحانی مصمم است که بیاید. به‌تازگی با ایشان صحبت کردم. به‌هرحال ایشان در دور اول هم به عنوان وظیفه آمدند و حتی آن‌موقع که آمدند، وضعی نبود که آدم خودش را پیش‌قدم کند. همه ما از ایشان خواستیم و ایشان قبول کردند و آمدند.
روزنامه شرق در شماره پنجشنبه 9 دی به سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و از قول وی نوشت: خود آقای روحانی مصمم است که بیاید. به‌تازگی با ایشان صحبت کردم. به‌هرحال ایشان در دور اول هم به عنوان وظیفه آمدند و حتی آن‌موقع که آمدند، وضعی نبود که آدم خودش را پیش‌قدم کند. همه ما از ایشان خواستیم و ایشان قبول کردند و آمدند.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان پیشنهاد روحانی در مورد زنجانی، آورد: حسن روحانی گفت؛ چگونه می‌شود که یک تخلف عظیم و بزرگ حدود سه ‌میلیارد دلار در کشور ایران در دولت قبل اتفاق بیفتد؟ این همه دستگاه‌های نظارتی بودند، اما کدام‌یک نظارتشان قوی نبوده است. یا قوانین ما اشکال دارد یا افرادی که مسئولیت نظارت دارند مشکل دارند». او افزود: «مگر یک نفر خودش به‌تنهایی می‌تواند سه ‌میلیارد دلار به جیب بزند؟ به کجا وصل بوده است؟ چه کسانی به او کمک کرده‌اند و شریک‌هایش چه کسانی بوده‌اند؟ چگونه نفت، اموال و صدها میلیون دلار پول در اختیار او قرار گرفته است؟ دستگاه قضائی رسیدگی کرده و به یک حکمی رسیده است. من راجع به دستگاه قضائی و حکم آن فرد بحثی ندارم چون این مربوط به دستگاه قضائی است و قاضی بررسی کرده و به یک حکمی رسیده است اما سؤال مردم همچنان باقی است. حالا اگر یک فردی اعدام شود، پول چه شد؟ پولی که در اختیار این آقا بود کجا رفت؟ چه کسانی مؤثر بودند و نقش داشتند؟» رئیس دولت تدبیر و امید، گفت: «از آغاز پرونده پیشنهاد دادم به‌جای اینکه این فرد مستقیما در اختیار قوه قضائیه قرار بگیرد، در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد تا اطلاعات شفاف و پرونده پخته شود و بعد در اختیار دستگاه قضائی قرار بگیرد؛ اما به‌هرحال این مسئله عملی نشد.

روزنامه شرق با انتشار عنوان ٢٠ دقیقه وقت اضافی مناظره، نوشت: یک ‌بام ‌و دو هوای صداوسیما روز گذشته خودش را یک بار دیگر در سخنان عزت‌الله ضرغامی نشان داد، وقتی که رئیس سابق، به باشگاه خبرنگاران جوان از مقاومت در برابر پخش گزارش صدروزه حسن روحانی گفت و در مقابل از موافقت با دادن وقت اضافی ٢٠ دقیقه‌ای به احمدی‌نژاد در جریان مناظره‌های سال ٨٨ دفاع کرد. رئیس سابق صداوسیما، روز گذشته اشارات مفصلی به ماجرای مناظره‌های انتخاباتی سال ٨٨ داشت. او اعتراف کرد افراد بسیار زیادی در مناظره‌ها مورد اتهام قرار گرفته بودند و در مقابل از صداوسیما حق پاسخ‌گویی می‌خواستند اما این حق به آنها داده نشد. ضرغامی با اشاره به پیش‌بینی شورا برای دادن وقت اضافی به احمدی‌نژاد پیش از مناظره کروبی و موسوی گفت: «اگر در مناظره آخری، آن دو نفر اتهاماتی را نسبت به دو نفر قبلی که دیگر زمینه‌ای برای مطرح‌کردن اظهارات خود ندارند، مطرح کنند، قطعا اثر منفی خواهد داشت بنابراین شورا تصمیم گرفت این قانون را تصویب کند تا چاره‌ای باشد برای این موضوع، این مورد درباره آقای احمدی‌نژاد هم صادق بود، به‌همین‌دلیل، هنگامی که شورا جمع‌بندی کرد، دید که باید آقای احمدی‌نژاد ٢٠دقیقه بیاید و صحبت کند. من شخصا با آقای احمدی‌نژاد صحبت کردم و از وی تقاضای فردی کردم که اگر شما از این ٢٠ دقیقه خود استفاده نکنید، شاید بهتر باشد اما این حق قانونی آقای احمدی‌نژاد بود و وی هم قبول نکرد و گفت که من باید از این ٢٠ دقیقه‌ای که حقم است، استفاده کنم. 

این روزنامه با انتخاب عنوان نان احمدی‌نژاد در دامن روحانی، می نویسد: ترکمنستان ایران را تهدید به قطع گاز در صورت پرداخت‌نکردن بدهی می‌کند. این خبری است که در این روزهای سرد، چاشنی خبرهای داغ شده است. هرچند نمایندگان وزارت نفت اکنون در ترکمنستان حضور دارند تا در این زمینه از راه مسالمت‌آمیز مسئله را حل کنند، اما با این حال، ایرنا در گزارشی نوشته وزیر نفت ایران گفته در صورت پافشاری ترکمنستان، واردات گاز از این کشور را به‌صورت کامل قطع خواهد کرد و نه آن طلب ترکمنستان را قبول دارد و نه افزایش قیمت گاز را می‌پذیرد. زنگنه گفته باج نمی‌دهیم و اگر ترکمن‌ها، طلب خود را می‌خواهند، به دیوان داوری بین‌المللی مراجعه کنند. کارشناسان می‌گویند اگر ترکمنستان صادرات گاز را از دست دهد، عشق‌آباد بزرگ‌ترین بازنده این اختلاف خواهد بود. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم دیروز در واکنش به تهدید ترکمنستان برای قطع گاز ایران، گفت: اجازه به‌وجودآمدن بحران در استان‎های شمالی کشور را نخواهیم داد. حمیدرضا عراقی‎ با اعلام این مطلب در استان گلستان یادآور شد: ترکمنستان در دولت قبل مقداری طلب از ایران داشته است که هم‌اکنون به دلیل این طلب، تهدید به قطع گاز ایران می‌کند.

همچنین روزنامه شرق در صفحه نخست عنوان های «علی مطهری: شهید مطهری اصرار داشت روحانیون پست دولتی نگیرند»، «وزیر دفاع: نظام اگر ضرورت تشخیص داد‌ مساعدت خواهیم کرد»، «آنچه در سازمان امور دانشجویان گذشت»، «استفاده سیاسی قالیباف از گورخواب‌ها»، «چالش بهاران با متادون»، «موصل از فاصله نزدیک» و « رضا کیانیان: دولت قبل، دریاچه ارومیه را امنیتی کرد» را منتشر کرد. 

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «برخورد فرصت ‌طلبانه مخالفان دولت» به قلم فرشاد مومنی اقتصاددان را به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: