کد خبر: ۸۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
پرسپولیس در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور توانست بعد از چند سال ناکامی در کسب نتیجه گیری، به عنوان قهرمانی نیم فصل برسد.

پرسپولیس در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور توانست بعد از چند سال ناکامی در کسب نتیجه گیری، به عنوان قهرمانی نیم فصل برسد.

به گزارش ایسنا، در بخش اول بررسی وضعیت تیم‌های لیگ برتر تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشور، به بررسی تیم قهرمان نیم فصل نخست رقابت‌ها می‌پردازیم.

کلیات

پرسپولیس در فصل ۹۶-۹۵ هواداران خود را امیدوار کرده تا بعد از سال‌ها انتظار از فصل ۸۷-۸۶ یک بار دیگر به عنوان قهرمانی برسد. این تیم که سال گذشته هم توانسته بود تا آستانه قهرمانی برود، امسال با قدرت کارش را شروع کرد و با حفظ روند خوب خود توانست با دو امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سرسخت خود یعنی تراکتورسازی تبریز به قهرمانی نیم‌فصل برسد.

کادر فنی

یکی از دلایلی که باعث شده بود پرسپولیس در چند فصل اخیر نتیجه مناسب را نگیرد، تغییرات زیاد در کادر فنی این تیم بوده است. ولی طی دو فصل گذشته آنها با برانکو ایوانکوویچ به ثبات رسیده‌اند. او در این مدت با استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه ضمن اینکه بازی زیبا و تماشاگرپسندی را به نمایش گذاشته، توانسته در نتیجه گیری هم موفق باشد. با این حال احتمالا او حسرت این را می‌خورد که چرا به راحتی ساسان انصاری که در حال حاضر با ۱۲ گل آقای گل لیگ برتر است را از دست داده است.

او امسال نیم فصل اول را با قدرت پیگیری کرد تا مانند سال گذشته در پایان فصل قهرمانی را به راحتی از دست ندهد. البته باید دید که برانکو برای نیم فصل دوم رقابت‌ها، جایی که باید در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کند چه برنامه‌ای دارد. با توجه به خریدهای خارجی ضعیفی که پرسپولیس این فصل داشته، نیمکت این تیم برای رقابت‌های سنگین نیم فصل دوم، کمی ضعیف به نظر می‌رسد و برانکو باید برای این مشکل فکری کند.

مدیریت

پرسپولیس در دوره سرپرستی علی اکبر طاهری علی‌رغم حواشی مختلف، فعلا توانسته کار خود را به خوبی ادامه دهد. آنها در ابتدای فصل با کمک حسین هدایتی توانستند دو بازیکن کلیدی تیم‌شان، یعنی رامین رضاییان و مهدی طارمی که به ترکیه نقل مکان کرده بودند را به پرسپولیس بازگردانند .البته تیم مدیریتی پرسپولیس اشتباهاتی مانند جذب بازیکنان اوکراینی داشته ولی با توجه به نتایج خوبی که تیم در داخل زمین کسب کرده، این مسائل باعث بحران در تیم نشد. در حال حاضر نکته نگران کننده‌ای که وجود دارد، احتمال استعفای طاهری از سمت سرپرستی پرسپولیس است.

بازیکنان

امسال برانکو کار دشواری برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی تیم ندارد. او امسال تقریبا در تمامی پست‌ها آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر ایران را در اختیار دارد. گواه این موضوع، دعوت شدن ۶ یا هفت بازیکن پرسپولیس در هر اردوی تیم ملی است .البته این تیم برای رقابت کردن با باقی تیم‌ها در نیم فصل دوم نیاز به تقویت نیمکت خود دارد تا در فشردگی مسابقات از حریفانش عقب نیفتد.

میانگین سنی: ۲۵.۲۸

تعداد برد و باخت: پرسپولیس تا پایان نیم فصل در مجموع ۱۵ بازی خود توانسته ۹ برد، پنج مساوی و یک باخت کسب کند که از این تعداد، پنج برد و دو مساوی در بازی‌های داخل خانه بوده که بهترین آمار تیم میزبان در فصل ۹۶-۹۵ را به نام خود ثبت کرده است. همچنین نتایج آنها در بازی های خارج از خانه چهار برد، سه مساوی و یک باخت بوده است.

تعداد گل زده: شاگردان برانکو ایوانکووچ تا این جای لیگ برتر، ۱۸ گل به ثمر رسانده‌اند. از این تعداد ۱۰ گل در خانه و ۸ گل هم در بازی‌های خارج از خانه به ثمر رسیده است. با این آمار پرسپولیس توانسته ۱.۴۲ گل در هر بازی که میزبان بوده به ثمر رساند و ۱ گل در بازی‌هایی که به عنوان میهمان به مصاف حریفانش رفته وارد دروازه شان کرده است. در بین شاگردان برانکو ایوانکوویچ، مهدی طارمی با هفت گل بهترین گل زن تیمش است. همچنین وحید امیری با چهار و کمال کامیابی‌نیا با سه گل گلزنان دیگر این تیم هستند.

زمان گل زنی: پرسپولیس بیشتر گل‌های خود را در ۳۰ دقیقه پایانی بازی به ثمر رسانده است. آمار کلی دقایق گلزنی پرسپولیس به شرح زیر است:

۱۵-۰: چهار گل

۳۰-۱۵: سه گل

۴۵-۳۰: یک گل

۶۰-۴۵: دو گل

۷۵-۶۰: چهار گل

۹۰-۷۵: چهار گل

تعداد گل خورده: قهرمان نیم فصل لیگ امسال، تاکنون با پنج گل خورده بهترین آمار را در این زمینه به نام خود ثبت کرده است. از این تعداد آنها تنها یک گل در بازی‌های خانگی دریافت کرده‌اند.

زمان گل خورده: آمار کلی زمان‌هایی که پرسپولیس گل دریافت کرده، به شرح زیر است:

۱۵-۰: -

۳۰-۱۵: دو گل

۴۵-۳۰: یک گل

۶۰-۴۵: -

۷۵-۶۰: دو گل

۹۰-۷۵: -

 تعداد کارت زرد و قرمز: شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ۱۵ بازی که به مصاف حریفانشان رفته‌اند، ۲۲ کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرده‌اند. در این بین محمد انصاری با سه کارت زرد و یک کارت قرمز خشن‌ترین بازیکن پرسپولیس بوده و پس از او کمال کامیابی نیا با سه کارت زرد قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: