کد خبر: ۸۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 24 December 2016
بانكداري ايراني -تمامی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دنیا به دلیل  نشان دادن کیفیت کسب و کار ،  عملکرد درون و برون سازمانی  خود   و همچنین به منظور بیان جایگاه آن شرکت در بین رقبا  از سوی شرکت‌های  رتبه بندی ،  مورد ارزیابی قرار می گیرند. اما در این میان شرکتها ی ایرانی از این نعمت بزرگ محروم بوده و در حال حاضر می توان گفت که یکی از  چالش های اصلی صنعت بیمه در ایران که برای جذب سرمایه خارجی مطرح است. 

به گزارشبانكداري ايراني ، رتبه بندی برای ورود سرمایه گذاران خارجی به صنعت بیمه از ضروریات بوده تا جایی که رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای ورود آنان پیشنهاد داده تا تغییرات اساسی اعمال شود.  بنابه گفته وی  قوانین و  ساختارشرکتهای  بیمه‌گری نیاز به اصلاح دارد تا مردم از میزان ریسک شرکت های بیمه ای اطلاع داشته باشند همچنین به رتبه بندی شرکت های بیمه ای و حضور بیمه های خارجی توجه شود .

در گذشته شرکت‌های متخصص رتبه‌بندی شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی،  به دلیل تحریم‌ها از درجه‌بندی شرکت‌های بیمه ایرانی خودداری می کردند  و این مساله موجب شد بیمه‌گران ایرانی نه تنها در داخل کشور فرصت رقابت و مانور بر روی توانمندی‌ها را نداشته باشند، بلکه در سطح بین‌المللی و واگذاری‌های اتکایی به بازی گرفته نشوند یا ریسکی به آنان پیشنهاد نشود و یا ریسک‌های با درصد وقوع خسارت بالا برای قبول اتکایی به آنها پیشنهاد شود. این در حالی است که  برای توزیع ریسک و واگذاری اتکایی، سرمایه شرکت‌ها و توانایی‌های مالی و فنی حرف اول را می‌زند، اما شرکت‌های بیمه ایرانی توان حضور در بیمه‌های مشترک را دارند که متاسفانه نداشتن رتبه مورد قبول بازار بین‌الملل آنان را از این بازارها محروم کرده است.

بنابراین باید بیمه مرکزی راه‌کارهای لازم را در این زمینه طراحی کند و برای تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران که از ضروریات ورود آنها به ایران است، این کار ضروری است. شرکتهای رتبه بندی جهانی به دلیل اینکه دارای استانداردهای خاصی برای هرصنعتی هستند می توانند جهت ارتقای صنعت بیمه کمک کنند زیرا شرکتهای بیمه گری داخلی به منظور کسب سرمایه خارجی مجاب هستند که خود را به سطح مطلوب جهانی برسانند و در غیر این صورت از صحنه رقابت با دیگر شرکتها حذف خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: