کد خبر: ۸۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 24 December 2016
بانكداري ايراني - در سالهای اخیر، مشکلاتی که صنعت بیمه را با دست اندازاهایی روبرو کرده است کاهش نقدینگی از یک سو و افزایش بدهی شرکتها از سوی دیگر است.
بانكداري ايراني -   در سالهای اخیر،  مشکلاتی که صنعت بیمه را با دست اندازاهایی روبرو کرده است کاهش  نقدینگی از یک سو  و افزایش  بدهی شرکتها از سوی دیگر است.  اغلب این شرکتها در سالیاهای اخیر به دلیل مشکلات نقدینگی مجاب شدند که میزان بدهی خود را افزایش دهند تا جایی که این مساله سبب نگرانی هایی در صنعت بیمه شده است .

به گزارش بانكداري ايراني ، وقتی در یک شرکت و بنگاه اقتصادی میزان بدهی نسبت به نقدینگی آن افزایش چشم گیری پیدا می کند،  برای مدیران آن شرکت یک چراغ‌های قرمز روشن شده و  این مدیران باید اقدام عاجلی انجام دهند. یکی از اقرات مهم  این رخداد ،  افزایش ریسک شرکت برای اجرای تعهدات شرکت در قبال طلبکاران است.

اخیرا، مدیرعامل بیمه البرز از وضعیت بدهی شرکتهای بیمه گری اظهار نگرانی کرده و گفته است که  نقدینگی و توان ایفای تعهدات شرکت‌های بیمه از جمله معضلات اساسی در سال آینده خواهد بود. این مقام مسوول افزوده است که نسبت بدهکاران به حق بیمه در صنعت بیمه از 51 درصد در سال 1392 به بیش از 80 درصد در سال جاری افزایش یافته است . هرچند افزایش بدهی نسبت به سال 94 نزدیک به 65 درصد است اما هشدار این کارشناس حرفه‌ای سنعت بیمه بجا بوده و باید بدان توجه داشت.

بر اساس این گزارش، در پایان  سال 94  رقم بدهی شش شرکت مطرح در بازار سرمایه رقم 19 هزار 457 میلیارد ریال بود که این رقم با بیش از 65  درصد رشد به  رقم 55هزار و 364 میلیارد ریال رسید .

این در حالی است که نقدینگی در شش ماهه  مورد بررسی تنها حدود 2درصد رشد داشته و از رقم 3هزار و 442 میلیارد ریال به رقم 3هزار 948 میلیارد ریال رسید . 

این وضعیت نشان افزایش ریسک بالای شرکتهای بیمه گری دارد زیرا این شرکتها با حدود  4هزار میلیارد ریال نقدینگی بیش از 55هزار میلیارد ریال (  معادل 14 برابر  نقدینگی ) ،  بدهی  به بار آورده اندکه می تواند ریسک شرکتها را بیش از بیش افزایش دهد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: