کد خبر: ۸۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 14 December 2016
بیمه دانا در سال 95 یکی از خبرساز ترین شرکت‌های بیمه گری بوده که عملکرد مثبت شرکت سبب انتشار اخبار زیادی از این شرکت در رسانه ها شده است.
 بانكداري ايراني -  بیمه دانا در سال 95 یکی از خبرساز ترین شرکت‌های بیمه گری بوده که عملکرد مثبت شرکت  سبب انتشار اخبار زیادی از این شرکت در رسانه ها شده است.  

به گزارش  بانكداري ايراني ، رشد پرتفوی 45 درصدی ، افزایش سرمایه 4000میلیارد ریالی  ، رشد سرمایه گذاری 198 درصدی و پوشش سود 50 درصدی پوشش موفقیت آمیز بیمه زطائران اربعین ، کسب رتبه نخست در توانگری مالی  و نهایتا شفاف سازی این شرکت از جمله خبرهای منتشره پیرامون بیمه دانا در دو ماه اخیر بوده است . 

از مهمترین اخبار پیرامون  بیمه دانا که برای این شرکت افتخاراتی داشته  رشد 45.5 درصدی پرتفوی این شرکت در هشت ماه منتهی به آبان  سال 95 بود که به گفته مسولین شرکت بدون بدون دامپینگ و بدون ورود به نرخ شکنی های غیر حرفه ای در صنعت بیمه کشور بدست آمده است.  همچنین این شرکت مجددا  رتبه اول توانگری مالی این شرکت در صنعت بیمه کشوررا کسب کرده است 

از دیگر اخبار منتشره در خصوص این شرکت ،  افزایش سرمایه شرکت بوده  که با توجه به مصوبه هیات وزیران در مورد افزایش سرمایه شرکت های بیمه، سرمایه این شرکت ها باید تا پایان سال آینده به 4000 میلیارد ریال برسد. بر این اساس سرمایه یک هزار و 20میلیارد و373 میلیون ریالی بیمه دانا با رشد 300 درصدی  به 4هزار میلیارد ریال خواهدرسید.

بر همین اساس شایعاتی  در خصوص افزایش بیمه دانا منتشر شد که  مدیر عامل شرکت بیمه دانا طی نامه ای ضمن شفاف سازی در خصوص افزایش سرمایه و وضعیت زمین های در تصرف نیروهای مسلح اعلام کرد که تغییر خاصی در پیش بینی درآمد سهام این شرکت صورت نخواهد گرفت.

بیژن صادق با ارسال نامه ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس اوراق بهادار اذعان داشته با توجه به رشد قیمت سهام این شرکت و نظر به شایعات منتشره، هیچ تغییر با اهمیتی در پیش بینی درآمد سود هر سهم برای سال منتهی به 29 اسفند 95 صورت نگرفته و در خصوص افزایش سرمایه شرکت و وضعیت زمین های در تصرف نیروهای مسلح تغییری حاصل نشده است.

حال سوال اینجاست که چرا بیمه دانا بیشتر از دیگر شرکتهای بیمه گری مورد توجه بوده و اخبار پیرامون این شرکت بیش از دیگر شرکتهاست . پاسخ این سوال در عملکرد مثبت شرکت است که توقعات را بالا برده است .

تنها در شش ماهه ابدای سال ،  موجودی نقدی بیمه دانا  رشد 50درصدی را تجربه کرده و به رقم 1.292.554 میلیون ریال رسید.

 در کنار آن سرمایه گذاری موتاه مدت شرکت رشد 194 درصدی داشته و به رقم 1.372.066 میلیون ریال رسید. همچنین صدور حق بیمه شرکت نیز در این دوره رشد  44درصدی داشته و بر اساس آن درآمد شرکت از محل حق بیمه به رقم 8.161.707 میلیونریال رسید . روی هم رفته بیمه دانا سود 74 ریالی را برای شش ماه تجربه کرده است همه این عوامل سبب توجه بیشتر سرمایه گذاران به این شرکت شده و طبیعتا اخبار پیرامون این شرکت افزایش یافته است.   

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: