کد خبر: ۸۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - 18 December 2016
بانكداري ايراني - بانک گردشگری در درآمد و سود اوری چیزی کم نداشته است این بانک در درآمد مشاع بیش از 34 درصد در درآمد غیر مشاع بیش از 55 درصد و در کل درآمد نیز بیش از 10 درصد پوشش داشته و توانسته تمام پیش بینی های خود را محقق کند.
 بانكداري ايراني -سال مالی بانک گردشگری  تا چند روز دیگر  بسته خواهد شد. این بانک در اخرین گزارش مالی خود با وجود اعلام سوداوری 43 ریالی در ابتدای سال ،  اعلام کرده است که 789 ریال زیان شناسایی کرده است ، اما با بررسی درآمدهای بانک مشاهده می شود که بانک گردشگری زیان ده نیست بلکه هزینه های اضافه ای  تحمیلی به بانکها سبب شد تا  با وجود سود آوری، زیان نشان دهد. 

به گزارش  بانكداري ايراني ،   نماد این بانک که از 24 مرداد ماه سال جاری در بازار سرمایه متوقف مانده و همانند دیگر بانکها به دلیل  صورتهای مالی  دادو ستد نمی شود . 

هزینه مطالبات مشکوک الوصول  بانک گردشگری در سال 95 معادل 5.019.564 میلیون ریال بوده که این بانک طی شش ماه بیش از 87 درصد آن را پوشش داده و برای اینکه  احتمال می رود که بیش از 50 درصد بیشتر از محاسبه سالیانه  هزینه مطالبات در این بانک محاسبه شود و احتمال سود 43 یالی بانک به زیان بالایی تبدیل شود.  

براین اساس سود خالص بانک که معادل 112.607 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود به زیان 4.736846 میلیون ریالی تبدیل شده است .

این زیان در حالی اتفاق می افتد که درآمد مشاع بانک رقم 8.406.118 میلیون ریال ، درآمد غیر مشاع بانم رقم 5.006.832 میلیون ریال و جمع درآمدهای بانک 783.358 میلیون ریال است . 

در سال جاری بانکهای بزرگ نیز با محاسبه ذخیره  مطالبات مشکوک الوصول و سخت گیری های بی رویه بانک مرکزی  با زیان مواجه شده اند. 

این وضعیت به این دلیل غیر واقعی است که بانک گردشگری در درآمد و سود اوری چیزی کم نداشته است این بانک در درآمد مشاع بیش از 34 درصد در درآمد غیر مشاع بیش از 55 درصد و در کل درآمد نیز بیش از 10 درصد پوشش داشته و توانسته تمام پیش بینی های خود را محقق کند اما با محاسبه هزینه های جدید این پوشش های درآمد زایی به زیان تبدیل شده است . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: