کد خبر: ۸۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 04 December 2016
مسوول ارشد اجرایی شرکت بیمه بین المللی ارگو* (Ergo) آلمان از علاقه مندی این شرکت برای ورود به صنعت بیمه ایران خبر داد.
 مسوول ارشد اجرایی شرکت بیمه بین المللی ارگو* (Ergo) آلمان از علاقه مندی این شرکت برای ورود به صنعت بیمه ایران خبر داد.

«الکساندر انکل»** (َAlexander Ankel) در حاشیه بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه که در برج میلاد تهران برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: ایران یکی از بازارهای نوظهور در صنعت بیمه است و از سوی دیگر می دانیم ایران دومین ذخایر بزرگ اثبات شده گاز طبیعی و چهارمین ذخایر بزرگ اثبات شده نفت خام جهان را در اختیار دارد. همچنین نرخ تورم این کشور از 36 درصد در سال 2012 به 7.9 درصد در اکتبر سال 2016 کاهش یافته است.

وی که پیش از این، ریاست اجرایی گروه مالزی بیمه برهاد نشنال خزانه و ریاست اجرایی بخش های مختلف شرکت های آلیانژ در کشورهای ترکیه، مالزی، سنگاپور و ژاپن را بر عهده داشته است، ادامه داد: همچنین بر این نکته واقف هستیم که ایران در شرایط بسیار دشوار تحریم توانسته است ضریب نفوذ بیمه را به نسبت تولید ناخالص داخلی به طور قابل ملاحظه ای افزایش بدهد و آن را به بیش از 2 درصد برساند.

انکل به ایجاد شرکت های متعدد بیمه ای در ایران اشاره کرد و گفت: شرکت های متعدد بیمه ای در ایران در سال های اخیر که این کشور تحت تحریم های بسیار سنگین قرار داشت، تاسیس شد و این نشانه رشد و پویایی این صنعت است.

مسوول ارشد اجرایی شرکت بیمه ارگو با تاکید بر این که آلمان در گذشته روابط بسیار خوبی با ایران در حوزه صنعت بیمه داشته است، افزود: 99.7 درصد سهام شرکت ارگو متعلق به شرکت بیمه اتکایی مونیخ ری آلمان( بزرگ ترین بیمه اتکایی جهان ) است. شرکت ارگو یکی از بزگ ترین گروه های بیمه ای در اروپا است و در بیش از 30 کشور جهان به ویژه در اروپا و آسیا فعالیت دارد.

انکل افزود: این شرکت در بازار داخلی آلمان پیشتاز است و نیمی از40 میلیون مشتری آن در سراسر جهان متعلق به بازار داخلی آلمان است.
به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در این همایش اعلام کرد: 23سال پیش ضریب نفوذ بیمه 34 صدم درصد و معادل 320 میلیارد ریال بود که ارقام جدید از رشد هفت برابری آن در این مدت خبر می دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: