کد خبر: ۸۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 04 December 2016
بانكداري ايراني - در مهر ماه بانک ملت و تجارت مجامع خود را برگزار کردند این دو بانک بر اساس اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی شده و دولت همچنان نزدیک به 20 درصد سهام آنها را در اختیار دارد اما مجمع بانک صادرات که به عنوان بزرگترین بانک خصوصی شده بورسی از آن یاد می شود برگزار نشده است.
بانكداري ايراني -  برگزاری مجمع عمومی سه بانک بزرگ بورسی مورد توجه کارشناسان مالی و سرمایه گذاران  بازار سرمایه  در سال 95 بوده است. این مجامع به دلیل  صورتهای مالی منتشر شده از سوی بانکها و عدم تایید بانک مرکزی از نحوه  انتشار این صورتها به تعویق افتاده و در تیر ماه که  پایان مهلت 4 ماهه برگزاری مجامع سال قبل بود این  مجامع عمومی و فوق العاده برگزار نشد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، در مهر ماه بانک ملت و تجارت مجامع خود را برگزار کردند  این دو بانک بر اساس اصل 44 قانون اساسی  خصوصی سازی شده و دولت همچنان نزدیک به 20 درصد سهام آنها را در اختیار دارد اما مجمع بانک صادرات که به عنوان بزرگترین بانک خصوصی شده  بورسی از آن یاد می شود برگزار نشده  و طی اطلاعیه ای  اعلام کرده است که  در 18  آذر  ماه سال جاری مجمع خود را با حضور سهامداران برگزار خواهد کرد. 

بانک ملت 
به گزارش بانکداری ایرانی، بانک ملت در مورخ  8 مهر سال 1395 مجمع سال 94  خود را برگزار کرد.  با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، ترازنامه و صورت های مالی بانک ملت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۴ به تصویب سهامداران رسید. در این مجمع که با حضور حدود ۷۲ در صد سهامداران و به ریاست محمد بیگدلی رییس هیات مدیره و نظارت دکتر موحدنژاد نماینده دولت و خالق، نماینده شرکت صباتامین و تامین اجتماعی برگزار شد، ترازنامه و صورت های مالی این بانک در سال مالی منتهی به پایان اسفند سال گذشته از سوی مجمع تصویب شد. در این  جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل، گزارش عملکرد هیات مدیره را برای سال مالی مذکور برای سهامداران قرائت و برنامه های این بانک را برای سال جاری ارائه کرد.پس از استماع گزارش مدیرعامل و قرائت گزارش حسابرس قانونی، صورت های مالی بانک ملت با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید.

بانک تجارت
به گزارش بانکداری ایرانی، مجمع عمومی بانک تجارت برای بررسی صورتهای مالی سال 94  مورخ 26 مهرماه  سال 95 ، با حضور بیش از 82 درصد از سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد علاوه بر بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان ، سهامداران در خصوص تقسیم و تخصیص سود سال مالی منتهی به پایان اسفند 1394 تصمیم گیری کردند.  در ابتدای این جلسه محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت گزارش هیات مدیره این بانک به مجمع را قرائت کرد . وی با اشاره به تاخیر در برگزاری مجمع عمومی بانکها با توجه به  الزامات بانک مرکزی برای تهیه صورت‌های مالی بانک‌ها بر مبنای استاندارد IFRS گفت: تاکید بانک مرکزی بر این امر قطعا با هدف تطبیق صورتهای مالی بانکها با استانداردهای بین‌المللی صورت می گیرد تا شرایط توسعه همکاری ها میان بانکهای ایرانی و نظام مالی بین المللی هموارتر شود و بتوانیم از فرصت حاصل از اجرای برجام برای توسعه تجارت خارجی و بهبود فضای کسب و کار و کارآفرینی در کشور بیشترین بهره را بگیریم .

مقدم با اشاره به اینکه گذار از صورتهای مالی متعارف گذشته به صورتهای مالی منطبق بر IFRS، یک تحول حساس و تعیین کننده برای مجموعه نظام بانکی است تاکید کرد : هرچند ممکن است آثار چنین تغییر بزرگی در کوتاه مدت با مشکلات و دشواری هایی همراه باشد اما قطعا در بلندمدت افزایش استحکام مالی بانکها و تضمین منافع سهامداران و سپرده گذاران را به دنبال خواهد داشت .
وی در ادامه با اشاره به رشد 26 درصدی ارزش بازار سهام بانک تجارت در پایان سال مالی 94 نسبت به پایان سال مالی قبل از  آن ، تاکید کرد : در طول سال 1394 نیز بانک تجارت همچنان با اختلاف قابل توجه ، بانک نخست کشور در صدور ضمانتنامه های داخلی و ارزی و همچنین گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی بوده است ، ضمن آنکه علیرغم تداوم سیاستهای انقباضی دولت و بانک مرکزی به منظور مهار تورم، مجموع منابع سپرده ای بانک تجارت از 650 هزار میلیارد ریال به بیش از 748 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است . در ادامه گزارش هیات مدیره بانک تجارت به سهامداران ، اهم دستاوردها و اقدامات بانک تجارت طی سال 94 همچون تکمیل زنجیره ارزش برای مشتریان از طریق توسعه سوپرمارکت مالی و راه اندازی شرکت بیمه تجارت نو ، حذف و ادغام شعبی که فاقد توجیه اقتصادی هستند با هدف کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات ، کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای ششمین سال متوالی ، کسب رتبه نخست کارگزاری بانک تجارت در میان مجموع شرکتهای کارگزاری بازار سرمایه ، ارتقاء بانک تجارت به رتبه دوم بانکهای ایرانی در رده بندی مبارزه با پولشویی ، نصب و راه اندازی سامانه اتوماسیون اداری یکپارچه و استقرار سیستم مکاتباتی بدون کاغذ در بانک تجارت را مورد اشاره قرار گرفت.

گفتنی است بانک تجارت از جمله بنگاههای اقتصادی مشمول قانون سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی است که در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1388 برای اولین بار سهام آن در بازار بورس عرضه گردید . سرمایه فعلی بانک بالغ بر 45 هزار و هفتصد میلیارد ریال می باشد و هم اینک 83 درصد آن در مالکیت سهامداران غیردولتی قرار دارد.

بانک صادرات

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک صادارت در خواست کرده  که  سهامداران این بانک ساعت 10 روز پنج شنبه 18 آذر در پژوهشگاه نیرو  دور هم جمع شده  تا شاهد گزارش عملکرد هیات مدیره و تصویب صورت های مالی  سال 94 بانک باشند.

بانک صادرات ایران با توجه به نامگذاری سال ١٣٩٥ به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری و سیاست دولت در حوزه حمایت از صنایع کوچک و متوسط با همسویی و همراهی در این خصوص رتبه اول را در شبکه بانکی کسب کرده و همچنان با استمرار خدمت ‌رسانی شایسته سهم خود را در توسعه و آبادانی کشور افزایش داده است.

 به گونه ای که در سال 95، با پرداخت بیش از 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات، 15 هزار و 500 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط را تأمین اعتبار کرده است.بانک صادرات ایران که با سرمایه بیش از 5.78 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک حاضر در بورس بشمار می رود. پیش از این از افزایش 30 درصدی منابع ، 32 درصدی منابع جاری و کاهش بیش از 10 درصدی مطالبات نسبت به ابتدای سال 94 خبر داده داده است. از نکات برجسته ای که در این بانک ریشه دار شاهد آن هستیم نسبت کفایت سرمایه بر اساس استانداردهای بال 1 این رقم باید بیش از 8 درصد باشد که این نسبت در بانک صادرات ایران 15/ 9 درصد می می باشد که این میزان در مقایسه با بانکهای کشور جایگاه ممتازی را برای بانک صادرات ایران خلق کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: