کد خبر: ۸۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 04 December 2016
بحران مدیریت در شرکتهای بیمه‌گری ادامه دارد و بر اساس گزارشات منتشره در حال حاضر 4 شرکت بیمه‌گری یعنی شرکتهای بیمه تعادون ، میهن ، سرمد ویک شرکت بیمه‌گری مناطق آزاد دارای مدیر عامل نبوده و با سرپرست اداره می شوند و در گیر دار احراز صلاحیت مدیرعامل هستند.
 بانكداري ايراني -  بحران مدیریت در شرکتهای بیمه‌گری ادامه دارد و بر اساس گزارشات منتشره  در حال حاضر 4 شرکت بیمه‌گری  یعنی شرکتهای بیمه تعادون ، میهن ، سرمد ویک شرکت  بیمه‌گری مناطق آزاد دارای مدیر عامل نبوده و با سرپرست اداره می شوند و  در گیر دار احراز صلاحیت مدیرعامل هستند.

به گزارش بانكداري ايراني ، شرکت‌های بیمه گری در سال 94 و 95 با بحران مدیریت روبرو شده و  از رییس کل بیمه مرکزی تا شرکت در مناطق آزاد بحران مدیریت را تجربه کردند.  دلایل اصلی تغییر مدیریتی در صنعت بیمه یکی فیش های حقوقی و دیگری اختلاف سهامداران عمده  با مدیران شرکتها و همچنین اعضای هیات مدیره با مدیران عامل است  که نشان دهنده این مطلب است که حاکمیت شرکتی در  صنعت بیمه نقش چندانی نداشته و  سهامداران می توانند در هر کاری از شرکت دخالت کنند. 

شرکت بیمه میهن 
به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه میهن از تیرماه سال جاری فاقد مدیر عامل است.  موسي الرضا مدير عامل بيمه ميهن، در 24 تیرماه 1395 از این سمت استعفا كرد. در خصوص علت استعفا دلایل مختلفی مطرح شده، اما اختلاف بین مدیر عامل و برخی از اعضای هیات مدیره و... از مهمترین دلایل کناره گیری مدیرعامل بوده است.

ظاهرا علی موسی الرضا مدیرعامل بیمه میهن در روزهای اخیر با هیات مدیره این شرکت اختلافاتی پیدا کرده که اخبار تائید نشده از استعفای وی از این شرکت خبر می دهد.خبر استعفای وی در حالی عنوان می شود که بیمه میهن فراخوان برگزاری مجمع عمومی خود را در 29 تیرماه اعلام کرده است .ظاهرا این اختلافات به دلیل مباحث مطرح در مجمع و عملکرد شرکت پدید آمده است . 

بیمه سرمد
به گزارش بانکداری ایرانی، علیرضا هادی مدیرعامل بیمه سرمد از 27 مهر ماه سال جاری سمت خود استعفا کرد. ور در اطلاعیه استعفای خودش اعلام کرده است که با عنایت به بند دو ماده ده قرارداد همکاری و به لحاظ شرایط خاص مورد نظرسهامدار محترم، به این وسیله از سمت مدیرعامل در این شرکت استعفا می‌نمایم.در پی استعفای علیرضا هادی مدیرعامل بیمه سرمد، اعضای هیات مدیره پس از تشکیل جلسه، به استناد تبصره 21 ماده 43 اساسنامه شرکت بیمه سرمد (سهامی عام)، جناب آقای پرویز مقدسی رئیس هیات مدیره بیمه سرمد را به عنوان سرپرست این شرکت معرفی کردند. بر اساس این حکم، کلیه مسئولیتها و اختیارات اجرایی شرکت تا زمان انتخاب مدیرعامل جدید در موعد مقرر قانونی طبق اساسنامه، بر عهده ایشان خواهد بود.

بیمه تعاون 
به گزراش بانکداری ایرانی، بیمه تعاون نیز بصورت سرپرستی اداره می شود . هیأت مدیره بیمه تعاون نیز در مقاطع مختلف زمانی، دچار اختلاف نظر و سلیقه بوده و در شرایط حساس به صورت ناقص و حداقلی تشکیل جلسه داده اند که البته برایند این موارد، منجر به تصمیمات غیر حرفه ای متعدد در بیمه تعاون شده که یکی از مهمترین آن ها در سال گذشته، مقابله دو عضو هیأت مدیره شرکت با سه عضو دیگر که در زمان وقت سهامدار عمده بیمه تعاون محسوب می شدند، است.

نظر  بیمه مرکزی 
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه آیین‌نامه ۹۰ در راستای تعیین افراد با صلاحیت در پست‌های کلیدی شرکت‌های بیمه تدوین شده است، گفت: به زودی مدیران عامل 4 شرکت‌بیمه که بدون مدیرعامل اداره می‌شوند، مشخص می‌شود.   عبدالناصر همتی در خصوص این مطلب که برخی معتقدند آیین‌نامه ۹۰ که چارچوب  احراز صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی صنعت بیمه را تعیین کرده چالش‌های جدی را برای انتخاب مدیران به وجود آورده است، اظهار داشت: بالاخره فردی که قرار است در سمت بیمه به عنوان مدیرعامل تعیین شود باید صلاحیت این پست را هم داشته باشد و آیین‌نامه ۹۰ در همین راستا تدوین شده است.

وی در خصوص عدم تعیین مدیرعامل برای برخی شرکت‌های بیمه افزود: تغییر مدیرعامل و هیأت مدیره در شرکت‌ها پدیده عادی است چرا که ممکن است سهامداران این شرکت از یک مدیر راضی نباشند و یا مدیرعامل با هیأت مدیره شرایط همکاری نداشته باشد. همتی گفت: شرکت‌هایی که مدیرعامل آنها تعیین نشده به زودی کار فرآیند احراز صلاحیت آنها انجام خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره تأیید صلاحیت اعضای هیأت مدیره بیمه میهن بیان داشت: مدیران این شرکت پیگیر هستند و ما هم در حال بررسی اعضای معرفی شده برای هیأت مدیره این شرکت هستیم و به زودی نتیجه بررسی ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی بر عملکرد همه شرکت‌ها نظارت دارد، گفت: بیمه مرکزی شرکت‌هایی را که ثبات مدیریتی ندارند را هم رصد می‌کند و تذکرات لازم را به آنها می‌دهد،بنابراین اگر شرکتی در دوره‌ای کوتاه با فقدان مدیرعامل روبه‌رو شود به معنای نبود نظارت بر آن شرکت نیست. هم‌اکنون شرکت بیمه میهن مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره ندارد و افرادی از سوی شرکت به بیمه مرکزی برای احراز صلاحیت پست هیأت مدیره معرفی شدند. پس از تأیید صلاحیت این افراد اعضای هیأت مدیره جدید باید مدیرعامل بیمه میهن را انتخاب و برای احراز صلاحیت به بیمه مرکزی معرفی کنند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: