کد خبر: ۸۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 04 December 2016
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با اعلام جزییاتی از رویداد مهم بین المللی بازار سرمایه ایران در هفته جاری، از افزایش تعداد بانک های عامل برای نقل و انتقال سرمایه خارجی ها بدون نیاز به افتتاح حساب خبر داد.
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با اعلام جزییاتی از رویداد مهم بین المللی بازار سرمایه ایران در هفته جاری، از افزایش تعداد بانک های عامل برای نقل و انتقال سرمایه خارجی ها بدون نیاز به افتتاح حساب خبر داد.

 محمدرضا محسنی  با اعلام آخرین رویدادها از بیستمین همایش بین المللی ACG (شرکت های سپرده گذاری اقیانوسیه و آسیا ) که از سه شنبه جاری تا جمعه 19 آذر در هتل اسپینانس پلاس برگزار می شود، اظهار داشت: این همایش با سخنرانی وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار می شود که سخنرانی وزیر برای اولین بار در عمر 19 ساله این نهاد بین المللی است. 

وی ادامه داد: در حالی اجلاس قبلی با 65 شرکت کننده برگزار شده که طبق هماهنگی های به عمل آمده ، بیستمین اجلاس با حضور 85 شرکت کننده از ارکان بازار سرمایه 18 کشور آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود. این همایش که مهمترین رویداد بین الملللی بازارسرمایه ایران بشمار می رود، با محوریت ضرورت توسعه همکاری شرکت های شرکت های سپرده گذاری و 5 کارگاه تخصصی تشکیل می شود.

این مقام مسئول با اعلام مزایای این اجلاس شامل شناسایی فرصت های بازار سرمایه ایران، تقویت همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و ورود به حوزه های جدید توسعه ایی ، ادامه داد: همچنین در این اجلاس اعضا و رئیس کمیته اجرایی ACG با رای اعضا انتخاب می شوند و در این میان سپرده گذاری مرکزی زمینه اخذ یک کرسی کمیته اجرایی را فراهم کرده است.

محسنی افزود: همچنین در این اجلاس موضوع عضویت در کمیته امنیت اطلاعات شرکت های سپرده گذاری عضو با محوریت هند مطرح خواهد شد و با شرکت سپرده گذاری تایوان و یک کشور دیگر هم دو تفاهم نامه همکاری امضا خواهد شد.

وی در برابر این سئوال بورس پرس که این اجلاس چه نتیجه ایی برای بازار سرمایه ایران به همراه خواهد داشت؟ توضیح داد: مهمترین تاثیر برگزاری بیستمین همایش بین المللی ACG که برای نخستین بار توسط سپرده گذاری مرکزی ایران برگزار می شود، افزایش تسهیلات ارتباطاتی بین کشورهای مختلف و نقش آن در بین المللی کردن بازار سرمایه ایران است.

همچنین به گفته محمد سجاد سیاهکارزاده مدیر امور بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی ، درصورت ورود ایران به کمیته اجرایی ACG ، تجربه کم نظیری در ورود به حوزه های جدید به دست خواهد آمد و سپرده گذاری مرکزی ایران برای آن برنامه های مدونی را آماده کرده که بعد از اخذ کرسی در کمیته اجرایی اعلام خواهد شد.

محسنی در برابر دیگر پرسش بورس پرس مبنی بر اینکه دلیل انتخاب بانک ملت به عنوان بانک عامل برای نقل و انتقال سرمایه خارجی ها بدون نیاز به افتتاح حساب چه بود؟ اظهار داشت: این موضوع فقط محدود به بانک ملت نبوده و طی ماه های آینده بانک های دیگری مانند ملی ، تجارت و سامان که دارای ساختارهای لازم هستند به آن اضافه خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: