کد خبر: ۸۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - 27 November 2016
بانكداري ايراني - در پیش از برگزاری مراسم اربعین و اعزام زایران به سرزمین عراق، بسیاری از شرکتهای بیمه گری اعتراض داشتند که بیمه مرکزی در ارائه شرایط بیمه به زائران برخی شرایط را رعایت نکرده است.
بانكداري ايراني - در پیش از برگزاری مراسم اربعین و  اعزام زایران به سرزمین عراق، بسیاری از شرکتهای بیمه گری اعتراض داشتند که بیمه مرکزی در ارائه شرایط بیمه به زائران  برخی شرایط را رعایت نکرده است،  هر چند در همان تاریخ ،  بیمه مرکزی چندین بار توضیح داده است که طبق قانون رفتار کرده و علاوه براین  دیگر شرکت‌های بیمه‌گری  نیز در این حوزه فعال هستند.  اما موضوع مهمتر اینکه بعد از پایان سفرهای زائران و رسیدن نوبت به پرداخت خسارت ،  شرکتهای بیمه‌گری  سکوت اختیار کرده و مطالبی را عنوان نمی کنند. با این وجود شرکت بیمه گری دانا در حال پرداخت خسارت در اسرع وقت و طبق استانداردهای بیمه مرکزی است. 

به گزارش بانکداری ایرانی،  بیمه دانا تاکنون اعلام کرده است که بر اساس آمارهای رسیده تا پایان روز اربعین، تعداد 17 نفر از زائرین بیمه شده بر اثر فوت عادی، 7 نفر به خاطر حوادث و سوانح رانندگی و 4 نفر در حادثه تروریستی سامرا شهید شدند که غرامت تعهدشده‌ی شرکت به آن‌ها پرداخت می‌شود و پیکر این افراد به ایران اعزام شده و صرفاً با موافقت خانواده یکی از متوفیان، پیکر یکی از این افراد در کربلا دفن شد. و  66 نفر از زائران بیمار در مراکز درمانی در عراق بستری و علاوه بر این 5 نفر در مراکز درمانی عراق تحت اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.: همچنین 64 نفر از زائران بیمار به صورت هوایی و زمینی به ایران اعزام شدند که تا بهبودی کامل تحت پوشش بیمه دانا قرار دارند و برای آنها معرفی‌نامه ‌به مراکز درمانی صادر یا خسارت ایشان پرداخت شده است. علاوه بر این  پرداخت هزینه‌های درمانی بیش از 4000 نفر از هموطنان که مراحل درمان آن‌ها در مراکز درمانی عراق به صورت سرپایی انجام شده است.  به این تعداد باید شهدای اخیر زائران در  حله بغداد را نیز افزود که نزدیک به 40 شهید اعلام شده‌است.

سنگ تمام بیمه دانا  به زعم مسولین 

در آخرین تحول ،  استاندار هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه تروریستی شهر سامرا در عراق، از اقدام به موقع و سریع شرکت بیمه دانا در پرداخت غرامت فوت به ذینفعان این حادثه و خدمت رسانی بسیار مطلوب و شایسته به زائرین اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد. جاسم جادری که به منظور شرکت در مراسم ایفای تعهدات بیمه دانا به بازماندگان حادثه تروریستی سامرا و قدردانی از خدمت رسانی بیمه دانا به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در محل استانداری استان هرمزگان سخن می گفت، ضمن قدردانی از دکتر بیژن صادق نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بیمه دانا که به منظور ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه تلخ و پرداخت بخشی از غرامت فوت آنها به بندرعباس سفر کرده است، اظهار داشت: انصافاً شرکت بیمه دانا برای زائران امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشت و با اقدام سریع خود درپرداخت خسارت به ذینفعان این حادثه ثابت کرد که در خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: