کد خبر: ۸۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 26 November 2016
به دنبال شیوع آنفولانزای مرغی، مسئولان مربوطه اعلام کردند که این جریان کنترل شده و هیچ خطری مردم را تهدید نمی کند. در عین حال که تاثیری هم بر تغییر قیمت مرغ و تخم مرغ نخواهد داشت.

به دنبال شیوع آنفولانزای مرغی، مسئولان مربوطه اعلام کردند که این جریان کنترل شده و هیچ خطری مردم را تهدید نمی کند. در عین حال که تاثیری هم بر تغییر قیمت مرغ و تخم مرغ نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اخیرا  و به روال معمول هر ساله در این فصل، آنفولانزای مرغی بین طیور شایع شده و تا حدی فضا را برای مصرف کنندگان تحت تاثیر قرار داده است. این در حالی است که رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تاکید دارد این بیماری در حال حاضر با اقدامات انجام شده کنترل شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گفته نبی پور، مرغ ها قبل از کشتار قرنطینه شده و تا کنون هیچ مرغ و تخم مرغ آلوده‌ای به بازار مصرف وارد نشده است.

وی گفت که مرغ های آلوده که تعداد آنها مشخص نیست تا کنون از سوی سازمان دامپزشکی معدوم شده و برای کشتار هم تا فاصله سه کیلومتری از محیط آلوده، مرغ های سالم به کشتار گاه برده می شوند.

 توضیحات بیشتر  نبی‌پور به ایسنا حاکی از آن است که این بیماری  با ورود ویروسی از سیبری به ایران آمده و در منطقه امیر آباد شهریار شیوع پیدا کرده است، اما تا کنون گزارشی مبنی بر ورود آن به سایر مناطق پایتخت و شهرستان‌ها ارائه نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران همچنین درباره تاثیر شیوع آنفولانزای مرغی بر تغییر قیمت در بازار و همچنین صادرات آن اعلام کرد که با توجه به تولید بالایی که مرغ و تخم مرغ در کشور دارد،  خبر شیوع آنفولانزا نمی تواند موجب افزایش قیمتها شود چرا که آنقدر تولید زیاد است که به راحتی می‌تواند نیاز بازار را پاسخگو بوده و با کاهش عرضه همراه نباشد.

وی این را هم گفت که صادرات مرغ و تخم مرغ فعلا از سوی عراق ممنوع شد، هر چند که میزان صادرات در حال حاضر نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است و این ممنوعیت چندان تاثیرگذار نیست. بر این اساس با عدم صادرات به عراق، تولیدات این بخش هم به بازار داخلی می‌رسد که خود موجب ارزانی مرغ و تخم مرغ هم خواهد شد نه گرانی آن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: