کد خبر: ۸۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 19 November 2016
بانكداري ايراني - همه ساله برای گرامیداشت مراسم اربعین سیدالشهدا میلیون ها زائر به عراق سفر کرده و در این آیین بزرگ شرکت می کنند . اما به دلیل اینکه در هر سفری خطرات زیادی همچون تصادف ، بیماری و غیره وجود دارد ؛ بیمه زائران نقش مهمی پیدا می کند.
 بانكداري ايراني -   همه ساله برای  گرامیداشت مراسم اربعین سیدالشهدا میلیون ها زائر به  عراق سفر کرده و در این  آیین  بزرگ شرکت می کنند . اما  به دلیل اینکه در هر سفری خطرات زیادی همچون تصادف ، بیماری  و غیره  وجود دارد ؛ بیمه زائران نقش مهمی پیدا می کند. 

به گزارش  بانكداري ايراني ،  در  هفته های قبل از  شروع عزیمت زائران به عراق،  موضوع بیمه زائران مطرح  شد و اخباری که منتشر می شد که  حاکی از  انحصار بیمه زائران بود اما  پس از اغزا بیمه زائران ، مشخص شد که این  جو سازی علیه شرکت خاصی بود، تا مفهوم رقابت در این صنعت را مخدوش نشان دهند.  در واقع طی نظرخواهی از شرکتهای بیمه گری، یکی از شرکت ها نرخ مناسبی اعلام کرده و برنده این  بازار شده است و مهمتر اینکه انحصاری در کار نبوده و دیگر شرکت ها نیز در حال حاضر در این فضا مشغول به کار هستند چون بیمه سفرهای خارجی  با این مساله به مخاطره نیافتاده و می توانند علاوه بر بیمه دانا انها نیز مسافران را بیمه کنند. 

در همین رابطه ،  رییس کل بیمه مرکزی نیز اصرار داشت که انحصاری برای بیمه زائران وجود ندارد و  در آخرین تحول دفاع تمام قدی از بیمه دانا کرده و نشان داده که موضوع رقابت بوده و انحصاری در کار نبوده است .  همتی گفته بود که ستاد اربعین در این مدت نرخ‌های گوناگونی را از شرکت‌های گوناگون بیمه گرفت و در نهایت به این نتیجه رسید که بیمه دانا نرخ‌های قابل قبول‌تری نسبت به سایر بیمه‌ها دارد و این موضوع به بیمه دانا اعلام شد.همتی با بیان این که از بیمه‌های دیگر نیز نرخ گرفتند اما به دلیل این که باید نرخ‌ها متمرکز می‌شد در نهایت بیمه دانا انتخاب شد، افزود: هر چه عدد بزرگ‌تر باشد می‌توان نرخ‌ها را پایین‌تر آورد و در نهایت نرخی که اعلام شد برای هر فرد حدود ۱۸ هزار تومان تعیین شد، البته نرخ ۲۵ هزار تومان اعلام شد که ۷ هزار تومان آن مربوط به فعالیت‌های هلال احمر در اربعین است.

مدیرعامل بیمه مرکزی با بیان این که در اربعین برای هر درمان ۲ هزار دلار پوشش دارند تصریح کرد: زوار تا ۳ ماه پس از بازگشت‌شان از کربلا پوشش حوادث خواهند داشت و اتفاقات و بیماری‌های ناشی از مشکلات سفر تحت پوشش بیمه قرار دارد و در صورتی که اتفاقی برای‌شان رخ دهد پوشش کامل بیمه ای خواهند داشت. وی خاطر نشان کرد: با بیمه دانا هیچ کس دغدغه پوشش بیمه نخواهند داشت.

اما موضوع به این جا ختم نشده و شرکت هایی  که تمایل داشتند که در بیمه زائران شرکت کنند در حال حاضر در مراحل مختلف سفر چه در عراق و جه در ایران فعال هستند. به عنوان نمونه بیمه  رازی در حال حاضر به فروش بیمه نامه برای زائران اقدام می‌کند و یا بیمه ایران برای پرداخت خسارت به شهروندان ایرانی پرداخت خسارت سیار به سمت مرز های ایران و عراق اعزام کرده است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: