کد خبر: ۸۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 14 November 2016
بانكداري ايراني - بانک سینا برخلاف 20 بانک بزرگ بورسی و دولتی تواست در سال 94 با وجود سخت گیری‌های انضباطی بانک مرکزی و براساس صورتهای مالی منتشره با اصول استاندارد گزارش‌گری مالی ( IFRS) توانست هم ذخیره‌گیری مورد نظر بانک مرکزی را اجرا کرده و هم 175 ریال سود برای سهامداران خود در نظر بگیرد .
 بانكداري ايراني -   بانک سینا برخلاف 20  بانک بزرگ  بورسی و دولتی  تواست در سال 94 با وجود سخت گیری‌های انضباطی  بانک مرکزی و براساس صورتهای مالی  منتشره با اصول  استاندارد گزارش‌گری مالی ( IFRS)  توانست هم ذخیره‌گیری مورد نظر بانک مرکزی را اجرا کرده و  هم 175 ریال سود برای سهامداران خود در نظر بگیرد و جزء سه بانک کشور که با تمام سیاستهای انضباطی سودآور بودند ،  قرار گرفت. این در حالی است که اغلب بانکهای بزرگ ایران با اعمال ذخیره مشکوک الوصول زیانده شده و وضعیت خوبی ندارند. 

به گزارش بانكداري ايراني ، بانک سینا در سال 94 اعلام کرده است که  227 ریال سود محقق خواهد کرد. طبق قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران شرکت‌ها در مجامع خود می توانند با تایید سود آخر سال مالی ، بخشی از آن را بین سهامداران خود توزیع کنند. که بر این اساس بانک سینا  175 ریال از سود پایان سال خود را تقسیم کرده است که نشان می دهد که بانک سینا بیش از پیش بینی ها سود ساخته است زیرا این بانک  توانسته سود خوبی را برای سهامداران در نظر بگیرد. شایان ذکر است که سود انباشته پایان دوره بانک سینا  در سال 94  معادل 1.758.139 میلیون ریال بوده‌است. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک سینا در سال 94  معادل 97 درصد از بدهی خودهای گذشته خود به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را کاهش داده و این رقم را به مبلغ 33.524 میلیون ریال برساند اما در مقابل سپرده دیداری  و سپرده‌های سرمایه گذاری بیش از 73 درصد رشد داشته‌اند . بر این اساس سپرده دیداری با رقم 8.097.592 میلیون ریال و سرمایه گذاری مدت دار نیز به مبلغ 132.024.413  میلیون ریال رسید.

همچنین سرمایه گذاری بانک بیش از 45 درصد رشد  داشته و به مبلغ 10.945.002 میلیون ریال رسید که نشان از بهبود شرایط بانک در سال 94 دارد. زیرا مجموع درامد مشاع که از جمع سود تسهیلات اعطایی و سرمایه گذاری بانک حاصل می شود و همچنین به نوعی  گویای عملکرد بانک  است ،  بیش از 15 درصد رشد داشته و از رقم 24.915.701 میلیون ریال به رقم 28.743.879 میلیون ریال رسید. 

بنابراین با توجه به این اقدامات،   بانک سینا توانست با اختصاص 175 ریال سود به ازای هر سهم، جزو سه بانکی باشد که در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود سود تقسیم کند.

این بانک همچنین با برنامه هایی که جهت ایجاد شعبه در خارج کشور، توسعه فعالیتهای بین الملل، اعطای تسهیلات و ارتقاء سطح تعاملات و روابط با شرکت های بزرگ کشور و شرکتهای زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در دست اجرا دارد، قطعا سود تعهد شده خود را در سال جاری پوشش خواهد داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: