کد خبر: ۸۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
آشوب‌ها در آمریکا علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری به سراسر این کشور تسری یافته و طبق برخی گزارش‌ها در پورتلند اولین معترض کشته شده است.خشم و احساس ناکامی هواداران هیلاری کلینتون از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنان رو به فزونی است و اعتراضات و آشوب‌ها ابعاد بالاتری به خود گرفته و هر روز گسترده‌تر می‌شود.
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 23 آبان در تیتر یک، نوشت: آشوب‌ها در آمریکا علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری به سراسر این کشور تسری یافته و طبق برخی گزارش‌ها در پورتلند اولین معترض کشته شده است.خشم و احساس ناکامی هواداران هیلاری کلینتون از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنان رو به فزونی است و اعتراضات و آشوب‌ها ابعاد بالاتری به خود گرفته و هر روز گسترده‌تر می‌شود.

این روزنامه با انتشار عنوان دولت یازدهم ثروتمندتر از دولت قبل است، آورد: بررسی گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای رسمی نشان می‌دهد بر خلاف ادعای دولت یازدهم، این دولت به نسبت دولت‌های قبل از خود درآمد کمتری نداشته و با فرض برخی تنگناهای مالی، هزینه‌های عمرانی را به پای هزینه‌های جاری قربانی کرده است. از آنجا که بخش اصلی درآمد کشور را صادرات نفت شکل می‌دهد لذا قیمت فروش آن نیز در درآمد کشور تاثیرگذار است. روحانی در صحبت‌های خود اذعان می‌کرد یکی از اصلی‌ترین مشکلات دولت وی، پایین بودن قیمت نفت بوده و برای همین اداره کردن کشور با قیمت پایین نفت بسیار دشوار است. وی ادعا کرده است که قیمت نفت در دولت وی 30 دلار و در دولت قبلی 147 بوده است. رئیس جمهور 21 دیماه سال قبل گفت: بعضی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند. دولت کشور را درشرایط نفت 30 دلاری اداره می‌کند نه اقتصاد 147 دلاری. روحانی مدعی شد قیمت نفت در دولت وی، یک پنجم دولت قبلی بوده است. ولی آیا واقعیت و آنچه رخ داده است با صحبت‌های وی همخوانی دارد؟

روزنامه کیهان با بررسی عنوان بسیج عراق مسئول تأمین امنیت زائران حسینی(ع) در کربلا شد، نوشت: نیروهای بسیج مردمی عراق ماموریت حفظ امنیت زائران حرم حسینی(ع)، در استان کربلا را بر عهده گرفته و اجرای این مسوولیت را آغاز کردند. همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین، نیروهای بسیج مردمی عراق، از روز گذشته در راه‌های منتهی به کربلا و مسیرهای پیاده‌روی مستقر شده‌اند تا امنیت لازم را برای برگزاری امن و باشکوه مراسم اربعین برای زائران فراهم کنند. نیروهای بسیج مردمی عراق پس از آنکه به دعوت مراجع دینی، در عملیات‌های نظامی مختلف دوشادوش ارتش عراق علیه گروهک تروریستی داعش جنگیدند و موفق شدند بخش‌های بزرگی از شمال و غرب عراق را از چنگال داعش آزاد سازند، این بار در چارچوب یک طرح امنیتی، مسئولیت حفظ جان زائران اربعین حسینی(ع) را برعهده دارند.

فهرست لوازم خانگی غیراستاندارد اعلام شد، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران با اعلام نام هفت شرکت تولیدکنند لوازم‌خانگی غیراستاندارد از معرفی جاعلان نشان استاندارد سه شرکت به دادگاه خبر داد و با بیان این که تمامی کالاهای مشمول استاندارد اجباری برای تولید و توزیع در بازار باید پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت و براساس آن، استانداردها را رعایت کنند، اظهار کرد: برخی از کالاهای مشاهده شده در جریان بازرسی دارای پروانه استاندارد هستند، اما وضعیت کیفی آنها نامناسب است و با انجام بررسی‌ها مشخص می‌شود که این کالا استانداردهای لازم را ندارد و بر این اساس، کالا توقیف و ممکن است پروانه استاندارد شرکت تولیدی ابطال شود.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان «همت» جبهه مقاومت، آورد: سوریه و حریم نورانی حضرت زینب کبری(س) امروز میعادگاه یاران وفادار جبهه حق شده و پذیرای خیل مشتاقان شهادت است. آنها که برای دفاع از حریم انقلاب اسلامی و حرم حضرت زینب(س) می‌روند و اگر برایشان مقدر شده باشد، به فیض شهادت می‌رسند. از خیل شهیدان مدافع حرم، حکایت شهید «محمدحسین محمدخانی» شنیدنی و درس‌آموز است. به خصوص برای جوانانی که به عشق ولایت، در پی الگوهایی هستند که در همین دوره و زمانه بر عهد خود ثابت قدم مانده و در عمل اثبات کرده‌اند که عشق به انقلاب اسلامی و راه شهدا وهم و خیال نیست و حقیقتی آتش‌افروز است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «توصیه‌های ضروری برای راهپیمایان اربعین حسینی(ع)» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «صدای آمریکا: مانند اوباما بسیاری از وعده‌های ترامپ هم عملی نخواهد شد» و در ستون یادداشت روز عنوان «وحشت مصنوعی!» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: