کد خبر: ۸۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
بانكداري ايراني - بانکها برای بازگشایی نمادهای خود مشکلی نداشته و می توانند با مجوز سازمان بورس دادوستد سهام آنها از سر گرفته شود.
 بانكداري ايراني -   بانکها  برای بازگشایی نمادهای خود  مشکلی نداشته و  می توانند با مجوز سازمان بورس دادوستد سهام آنها از سر گرفته شود. 

رییس  بانک مرکزی در گفت وگفت با  بانكداري ايراني  از مشکلات در صورتهای مالی  بانکها خبر داد و گفت: بانکها با  با برخی عملیات سود موهوم ساخته و حقوق سهامداران را  ضایع می کنند.

سیف در ادامه عنوان کرد : یکی از  موضوعاتی  که بانک مرکزی بسیار برآن تاکید دارد صورتهای مالی درست است. عدم کفایت ذخایر  و دادن اطلاعات  است. 

یکی از مهمترین مساله در این خصوص تقسیم سود مشاع بین سپرده‌گذاران و سهامدارن است که باید بانکها رعایت کنند .

بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر همیشه  به این موضوعات حساس بوده و کوتاه نیامد. 
رییس کل بانک مرکزی در خصوص بازگشایی نمادهای بانکی گفت: هیچ مکلی از سوی بانک مرکزی برای بازگشایی نمادهای بانکی وجود ندارد  و سهام بانکها می تواند در بورس  دادوستد شود.

سخنان رییس کل بانک مرکزی در حالی مطرح می شود که 7 بانک بورسی  از تیر ماه سال جاری برای برگزاری مجامع متوقف شدند که در نهایت تا کنون این بانکها با وجود رفع مشکل بنا به گفته رییس کل بانک مرکزی بازگشایی نشدند.

بر اساس این گزارش بانک سینا از  28 تیر ماه ، بانک صادرات از 29 تیرماه ، بانک دی از 29 تیر ماه ، بانک تجارت از 29 تیر ماه ،  بانک گردشگری از 24 مرداد ماه ، پست بانک از 2 شهریور  و بانک ملت از 27 تیرماه سال جاری به دلیل عدم استاندارد سازی گزارشات مالی (IFRS) متوقف شده و تا کنون اتفاقی برای آنها نیافتاده است. 

یکی از ایرادات اصلی بانک مرکزی ، نحوه  ذخیره  گیری مطالبات مشکوک الوصول است که بانکها باید بر اساس دستورالعمل  بانک مرکزی که در بهمن ماه سال 1394 به بانکها ابلاغ کنند، رفتار کنند  که به نظر بانک مرکزی این دستورالعمل رعایت نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: