کد خبر: ۸۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
نخستین موافقتنامه اصولی براساس چارچوب جدید قراردادهای نفتی به ارزش 4.8 میلیارد دلار جهت تـوسـعه فاز ‌11 پارس‌جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال فرانسه با سهم 50.1 درصد، سی‌ان‌پی‌سی چین با سهم 30درصد و پتروپارس ایران با سهم 19.9درصد امضا شد.
روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 19 آبان با اشاره به امضای موافقتنامه جدید نفتی، نوشت: نخستین موافقتنامه اصولی براساس چارچوب جدید قراردادهای نفتی به ارزش 4.8 میلیارد دلار جهت تـوسـعه فاز ‌11 پارس‌جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال فرانسه با سهم 50.1 درصد، سی‌ان‌پی‌سی چین با سهم 30درصد و پتروپارس ایران با سهم 19.9درصد امضا شد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان افشای پشت پرده طراحی دروغ املاک نجومی، اختصاص داد و نوشت: عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران دیروز پشت پرده طراحی دروغ املاک نجومی را فاش کرد. او گفته است: تحقیقات دادستانی نشان می دهد اقدام سایت معماری نیوز در انتشار نامه سازمان بازرسی به شهرداری، با هماهنگی و همراهی جریان خاص سیاسی صورت گرفته است. وی با نام بردن از برخی اعضای شورای شهر تصریح کرد: این افراد فکر می کردند با انتشار این نامه می توانند ترکیب هیات رئیسه شورا را تغییر دهند، ولی در رسیدن به این هدف ناکام ماندند و در این میان، یک فعال رسانه ای قربانی شد. دولت آبادی همچنین گفت: گفته شده نامه مهر محرمانه نداشته و لذا انتشار آن فاقد وصف کیفری است.

کشف فساد اقتصادی در غار علیصدر؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: تلاش های چندین ساله نماینده کبودرآهنگ در مجلس سرانجام نتیجه داد و دادستان دیوان محاسبات کشور صبح دیروز در گفت و گو با سیما اعلام کرد که غار علیصدر به همراه 214 هکتار اراضی اطراف، از شرکت بهره بردار باز پس گرفته می شود. آنطور که فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور اعلام کرد. غار علیصدر با تصمیم مسئولان استان همدان به صورت غیرقانونی به شرکت سیاحتی علیصدر واگذار شده است. به گفته او، اگر چه شرکت بهره بردار خصوصی است ولی شماری از مدیران دولتی در آن مسئولیت دارند.

این روزنامه با انتشار عنوان ضیافت طولانی پردرآمدها سر سفره یارانه ها، می نویسد: مجلس به پیشنهاد و درخواست دولت برای حذف یارانه نقدی ثروتمندان بله گفت و الزام قانونی جرم بودن پرداخت یارانه‌ نقدی به گروه‌های تعیین شده در قانون بودجه امسال را برداشت، به این امید که خود دولت دست به‌کار شود و غیرنیازمندان را از فهرست دریافت‌کنندگان ماهانه 45 هزار و 500 تومان حذف کند. علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد که پیش‌تر از شب پرداخت یارانه‌های نقدی به‌عنوان شب مصیبت عظمای دولت یادکرده بود، اظهار کرد:«اگر مبلغ یارانه‌های نقدی را در زیرساخت‌های مملکت هزینه کرده بودیم، الان وضعیت بسیار مناسبی داشتیم؛ هم در اشتغال و هم در بخش تولید و همه مردم هم رضایت داشتند. (با پرداخت یارانه نقدی) پولمان را تباه می‌کنیم. البته وزیر اقتصاد این را هم گفته بود که ممکن است سؤال کنند که چرا نمی‌روید یارانه نقدی 3دهک بالای درآمدی را حذف کنید؟ امکان حذف 3دهک بالا برای ما وجود ندارد.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان پرده جدید از دمکراسی آمریکایی، نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ایستگاه پایانی رسیده است اما حرف و حدیث‌ها و تأثیراتی که این دور از انتخابات بر جامعه آمریکایی و همچنین بر برداشت جهان از آمریکا گذاشته، همچنان ادامه دارد. این گزارش نگاهی دارد به چند یادداشت و سرمقاله رسانه‌های غربی و عربی درباره مبارزه تبلیغاتی و انتخابات ریاست‌جمهوری سال2016 آمریکا. نتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا همین‌جا یک برنده قطعی دارد: بنگاه‌های رسانه‌ای اعم از تلویزیونی، چاپی و دیجیتالی. این بنگاه‌ها در ماه‌های اخیر سود هنگفت مالی به‌دست آوردند و دلیل این سود هم ستاره‌ای بود به نام دونالد ترامپ. ترامپ برای آنها باعث جذب مخاطب، دریافت آگهی بازرگانی و زنده شدن در دوران رکود رسانه شد. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آلودگی مضاعف با رفاقت صنایع آلاینده و کامیون های دودزا»، «باران سیل آسا 2قربانی گرفت»، «دیدار ظریف با سیدحسن نصرالله»، «توران میرهادی درگذشت» و «دیپلمات ضد استعمار» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت عنوان «انتخابات آمریکا و آسودگی خاطر ایران» نوشته علیرضا میریوسفی کارشناس مسائل بین الملل را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: