کد خبر: ۸۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
کاهش ارزش دلار و تقویت تقاضای فیزیکی موجب شد تا طلا بخش عمده ای از افزایش قیمت ثبت شده در جلسه قبلی را حفظ کند.
کاهش ارزش دلار و تقویت تقاضای فیزیکی موجب شد تا طلا بخش عمده ای از افزایش قیمت ثبت شده در جلسه قبلی را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و تقویت تقاضای فیزیکی موجب شد تا طلا بخش عمده ای از افزایش قیمت ثبت شده در جلسه قبلی را حفظ کند.

یک تحلیلگر بازار نفت گفت، پس از آنکه ارزش لار از نزدیکی بالاترین رقم 9 ماه اخیر عقب نشینی کرد و همچنین به دلیل افزایش اشتهای محتکران برای خرید، طلا این پتانسیل را داشت که در کوتاه مدت افزایش قیمت تجربه کند.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار طلا در ساکسو بانک کوپنهاگن گفت: «ما شاهد توقف روند افزایشی ارزش دلار بوده ایم و این فضای مانور بیشتری برای افزایش قیمت طلا داده، به نحوی که من کاملا به بازار خوش بین هستم.»

«وضعیت بازارهای دیگر نیز به سود بازار طلاست و ما شاهد افت بازارهای سهام هستیم. بازار نفت هم با کاهش قیمت مواجه است و ارزش دلار کاهش یافته است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1272 دلار و 46 سنت رسید. در جلسه قبل، قیمت فلز زرد به 1276 دلار و 67 سنت رسید که بالاترین رقم از 5 اکتبر تاکنون بود.
قیمت طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش به 1273 دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا پس از افزایش قابل توجه و رسیدن به 99.119 در روز سه شنبه، که بالاترین رقم از اول فوریه تاکنون بود، امروز کاهش یافته است.

دومینیک اشنایدر، از موسسه یو بی اس ولث منجمنت در این باره گفت: «اکنون ممکن است جانت یلن (رئیس فدرال رزرو) نرخ بهره را افزایش دهد، اما روند افزایش خیلی ملایم خواهد بود و بنابراین نرخ بهره در آمریکا در واقع پایین خواهد رفت و منفی تر خواهد شد.»

دیگر عامل تقویت قیمت طلا افزایش تقاضا در آستانه جشنواره های سنتی نظیر دانتراس و دیوالی در کشور هند در ماه جاری است. در این جشنواره ها مردم هند به یکدیگر طلا هدیه می دهند.
برچسب ها: طلا ، دلار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: