کد خبر: ۸۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
بانكداري ايراني - بانکهای ایران در سال 1394 بیش از 417 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که در شش ماه نخست امسال، این مبلغ به 233 هزار میلیارد تومان رسیده است .
بانكداري ايراني - وام ازدواج ، در سالهای اخیر به دلیل برخی مسائل  غیر اقتصادی، از 3 میلیون به 10  افزایش یافت این در حالی بود که به گفته رییس کل بانک مرکزی فشار زیادی به 28 بانک در گیر در ماجرای وام ازدواج کرده است.  از طرف دیگر تعداد ثبت نام کرده در سامانه تسهیلات ازدواج نزدیک 700 هزار نفر هستند که منتظر دریافت حدود 7هزار میلیارد تومان تسهیلات هستند که با توجه به کمبود منابع بانکها و تخصیص سالیانه حدود 4هزار میلیارد تومان وام به این سامانه ، این افراد باید ماهها و شاید سالها در صف انتظار بنشینند.

به گزارش بانكداري ايراني ، بانکهای ایران در سال 1394 بیش از  417 هزار میلیارد تومان  تسهیلات پرداخت کردند که در شش ماه نخست امسال، این مبلغ به  233 هزار میلیارد تومان رسیده است  که از این مبلغ سرفصلی برای تامین مالی واحد‌های کوچک و متوسط اختصاص داده شده تا رونق و اشتغال را برای اقصی نقاط کشور به ارمغان بیاورد.

در  مرداد ماه سال جاری وام ازدواج به مبلغ 10 میلیون تومان افزایش یافت که در مجموع 330 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده که از این تعداد 13 هزار فقره با رقم 20 میلیون تومان برای ایثارگران بوده است. در مجموع از ابتدای امسال نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان وام ازدواج توسط نظام بانکی پرداخت شده است.

این در حالی است که از ابتداي راه‌اندازی این سامانه در سال 1388 تا تاريخ اول آبان ماه سال جاری، مبلغ 24.2 تریلیون  تومان  تسهيلات در اختیار 8 میلیون و 30 هزار و 447 نفر از هموطنان قرار گرفته است.

با این وجود در حال حاضر  تعداد متقاضيان در صف سامانه ازدواج بانک مرکزی  692 هزار و 462 نفر بوده که تعداد 329 هزار و 700 نفر از افراد يادشده در مراحل تکميل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند. بديهی است اعطای تسهيلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ها منوط به تکميل مدارک مورد نظر بانک در مدت تعيين شده از سوی متقاضيان است.   که برای اعطای این تعداد تسهیلات بانک مرکزی نیاز به مبلغ69هزار و 246 میلیارد و 200میلیون ریال معادل 6هزار و 924 میلیارد تومان  نقدینگی نیاز دارد تا بتواند به حدود 700 هزار جوان وام ازدواج اعطا کند.

این در حالی است که بانک مرکزی  در مجموع در  7سال توانست 24 هزار میلیارد تومان وام ازدواج  در اختیار جوانان قرار دهد و سالیانه حدود 4هزار میلیارد تومان تسهیلات داده که افراد ثبت نام کرده حال حاضر شاید ماهها یا حتی سالها  قادر به دریافت تسهیلات نخاوهند بد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: