کد خبر: ۸۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه دوم آبان، نوشت: شمار تلفات عناصر داعش در هفتمین روز عملیات آزادسازی «موصل» به حدود 500 نفر رسیده است. منطقه «حمدانیه» در حومه شهر موصل نیز از تروریست های تکفیری کاملا پاکسازی شد.

این روزنامه با اختصاص تیتر یک به عنوان سریال سرکار گذاشتن ملت این قسمت؛ تعمیر کابینه!، آورد: در حالی که دولت تدبیر و امید در سال پایانی خود به سر می برد و تنها 7 ماه به انتخابات زمان مانده است تغییراتی در کابینه دولت اتفاق افتاد که کمترین رابطه را با اقتصاد و معیشت مردم دارند؛ یعنی همان چیزهایی که اغلب شعارهای انتخاباتی این دولت را در بر می گرفت. هفته گذشته سه تن از وزرای دولت از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان کنار گذاشته شده یا با استعفای آنها موافقت شد. این در حالی است که انتظار می رفت با توجه به شعارهای انتخاباتی دولت و عدم تحقق آنها وزارتخانه هایی مثل صنعت و معدن یا راه و شهرسازی برای اعمال تغییرات، مورد توجه دولت باشند.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان خیال شکست ناپذیری آمریکا خطایی بزرگ است/ آمریکا در منطقه به شدت زمین گیر و درمانده است، نوشت: آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار آقای نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا با اشاره به ناکام ماندن آمریکا در اجرای سیاست های خود در منطقه غرب آسیا به رغم صرف هزینه های هنگفت از جیب خود و بعضی کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: برخی خیال می کنند که آمریکا، شکست ناپذیر است در حالی که این تصور، خطایی بزرگ است و اشتباه های مکرر آمریکایی ها در 15 سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین گیر و درمانده کرده است. 

آمریکا چرا مستقیما وارد جنگ یمن شد، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: «وین مدسن» تحلیلگر ارشد آمریکایی در مسائل بین الملل در گفت و گو با کیهان دلیل ورود مستقیم آمریکا به جنگ یمن را اشغال جزیره استراتژیک «سقطری» و تسلط به تنگه باب المندب عنوان کرد و از منظری «ژئوپلتیک» و با توجه به اهمیت فوق العاده زیاد تنگه استراتژیک، باب المندب در اتصال به اقیانوس هند، دریای عرب، دریای مدیترانه و دریای سرخ به این سؤال پاسخ داد و گفت: «علت این حمله و همچنین حمایت آمریکا از حملات عربستان به یمن تصاحب جزیره «سقطری» در نزدیکی بندر عدن و تنگه باب المندب است. اگر به نقشه یمن و سواحل جنوبی آن نگاه کنید جزیره سقطری در نزدیکی منطقه استراتژیک باب المندب و در مرز خلیج عدن و اقیانوس هند قرار دارد. این جزیره از لحاظ استراتژیک بسیار مهم است.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان سومین آمریکایی آزاد شده هم از ایران شکایت کرد، آورد: یکی از 4 زندانی آزاد شده در جریان تبادل زندانیان میان تهران-واشنگتن، از ایران شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت 40 میلیون دلاری شده است. رسانه های آمریکایی گزارش دادند که نصرت الله خسروی یکی از 4 زندانی که در جریان تبادل زندانیان میان تهران-واشنگتن آزاد شد در یک دادگاه در آمریکا از ایران شکایت کرده و خواستار دریافت 40 میلیون دلار غرامت شده است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «8 ماه پس از برجام، ترانزیت کالا از ایران به شدت سقوط کرده است» و «ترکیه برای شیعیان محاصره شده درفوعه و کفریا غذای مسموم فرستاد!» پرداخت.
روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «این همه تناقض در ماجرای تغییر 3 وزیر؟!» و در ستون یادداشت میهمان عنوان «حلب و موصل نماد وحدت علیه تروریسم» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: