کد خبر: ۸۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
نخستین سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از امروز شنبه سوم مهر ماه در سراسر کشور آغاز می شود. این شیوه سرشماری تا 24 مهر ماه ادامه خواهد داشت. مردم با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir می توانند اطلاعات خود را وارد کنند.
روزنامه همشهری در شماره شنبه سوم مهر با اشاره به سخنان رییس مرکز آمار ایران؛ از قول امیدعلی پارسا نوشت: نخستین سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از امروز شنبه سوم مهر ماه در سراسر کشور آغاز می شود. این شیوه سرشماری تا 24 مهر ماه ادامه خواهد داشت. مردم با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir می توانند اطلاعات خود را وارد کنند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان توپ قاچاق در زمین اصناف، اختصاص داد و نوشت: با اجرای طرح تشدید برخورد با 3 گروه کالایی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی و آرایشی از ابتدای مهرماه، عرضه کنندگان این اقلام 2 هفته فرصت دارند تا اسناد مثبته برای اثبات اصالت این کالاها را به بازرسان اصناف ارائه کنند. فرصت دو هفته ای به اصناف برای اثبات اصالت کالاها و انداختن توپ برخورد با کالای قاچاق به زمین اصناف در حالی است که دولت تعللی بیش از 2 ساله برای اجرای طرح کد رهگیری و شناسه کالا داشته است. تشدید برخورد با کالاهای قاچاق در سطح عرضه، طرحی است که با محوریت سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای مهرماه اجرایی شده است. به گفته مسئولان اجرای این طرح، تداوم همان تکلیف معوقی است که براساس ماده62 قانون نظام صنفی در سال81 به اصناف ابلاغ شده بود و در ماده18 مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بر آن تأکید شده است.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان اعلام بدعهدی آمریکا از تریبون سازمان ملل، آورد: چهارمین سخنرانی رئیس دولت یازدهم در اجلاس عمومی سازمان ملل به نحو ملموسی حول 2 موضوع اصلی یعنی تاکید بر رعایت تعهدات آمریکا در چارچوب اجرای برجام و انتقاد از نقش غیرسازنده عربستان در منطقه و دامن زدن به اختلافات مذهبی چرخید. سفری که رئیس جمهور و همراهان به علت واقع شدن در سال پایانی فعالیت دولت یازدهم با اما و اگر آغاز کرده بودند، در نهایت در سخنرانی صحن سازمان ملل تبدیل به استفاده از فرصت یادآوری این مسئله شد که آمریکا در اجرای برجام «تعلل» دارد و باید این مسیر را اصلاح کند. روحانی امسال سفر فشرده تری به نیویورک داشت و با 14 دیدار نسبت به سال گذشته 2 ملاقات بیشتر با سران کشورها برگزار کرد. 

این روزنامه با انتخاب عنوان جریمه دوربینی، خودروها را به مراکز معاینه فنی کشاند، نوشت: روزهای پایانی هفته ای که گذشت، جاده های شمال و خیابان های منتهی به مراکز معاینه فنی صحنه ترافیک خودروهایی بود که مالکانشان همه چیز را به ساعات آخر می اندازند. از ابتدای تابستان سال جاری مرحله اطلاع رسانی طرح کاهش آغاز شده بود اما دیروز هیچ یک از هزاران خودروی صف بسته مقابل مراکز معاینه فنی از انبوه اخبار ماه های اخیر چیزی نمی دانستند. روز پنجشنبه رکورد معاینه فنی در سال های اخیر شکسته شد. با آغاز مرحله جریمه ای طرح کاهش از روز پنجشنبه اول مهر، حدود 5 هزار خودرو برای گرفتن معاینه فنی به مراکز مجاز تهران مراجعه کردند تا رکورد معاینه فنی پس از 7سال شکسته شود. همزمان با آغاز طرح کاهش یکی از مأموریت های اصلی پلیس راهور تهران یعنی کنترل دائم معاینه فنی حذف شد. با اجرای طرح کاهش از ابتدای مهر 95، 300دوربین به جای پلیس، داشتن یا نداشتن معاینه فنی خودروها را کنترل می کنند و جریمه از طریق سیستم مکانیزه برای متخلفان صادر می شود. 

پیش از این نیز مکانیزه شدن کنترل ورود به طرح زوج و فرد و طرح ترافیک موجب کاسته شدن حضور فیزیکی پلیس از خیابان ها شده بود.

سردار سلیمانی: دشمن را دوست جلوه ندهید؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه می گوید: «بعضی ها به غلط می خواهند به مردم بقبولانند که ما منزوی هستیم و برای خروج از این انزوا باید با دشمنان خود رابطه داشته باشیم.» وی با طرح این سوال که «اگر ما منزوی هستیم پس چرا دشمن می خواهد با ما پیمان ببندد؟» افزود: القای لزوم رابطه با این کشورها را عده ای در داخل هم دنبال می کنند، در حالی که از درون چنین حکومت هایی هیچ ارزشی بیرون نمی آید. وی تاکید کرد: اگر کسی در جایگاهی بخواهد دشمن را دوست نشان دهد این کار یک خیانت است. وحدت این نیست که فقط در انتخابات ها در اطراف یک شخص وحدت کنیم بلکه مهمترین موضوع اساسی لزوم وحدت در مقابل دشمن است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «بازی های دردناک نازنین و زینب»، «بازخوانی عملیات های بزرگ دفاع مقدس» و «جام جهانی فوتسال» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «جنگی فراتر از خاک سوریه» به قلم نیلوفر قدیری دبیر گروه بین الملل را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: