کد خبر: ۸۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 18 September 2016
  بانكداري ايراني -شرکت بیمه تعاون به منظور شفاف سازی در عملکرد ، جلو گیری از زیان ناشی از فروش بی رویه بیمه شخص ثالث  و همچنین به منظور هماهنگی با ابلاغیه‌های بیمه مرکزی مبنی بر عدم تخفیف غیر متعارف به برخی شرکت‌ها،  همکاری خود با ایران خودرو را خاتمه داده و برای کسب سود بیشتر در بقیه رشته های بیمه گری فراری رو  به جلوانجام داده است که قطعا نتیجه مثبت آن را در ماههای آتی  رویت خواهد شد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، یکی از مشکلات صنعت بیمه در سالهای اخیر صنعت خودرو سازی و بیمه شخص ثالث است. شرکت‌های خودرو ساز به منظور کسب سود از محل بیمه شخص ثالث از شرکت های بیمه گر در خواست تخفیف غیر معقول می‌کنند این درخواست وضعیتی را بوجود آورده است که شرکت‌ها برای از دست ندادن بازار کار و کسب درآمد با در خواست‌های غیر متعارف خودروسازها کنار   آمده و تخفیفات عجیب و غریبی برای این موضوع در نظر گرفتند که نهایتا صدای بیمه مرکزی را درآورد.

از طرف دیگر، یکی دیگر از مشکلات صنعت بیمه خود بیمه  شخص ثالث است که به دلیل تکلیفی بودن آن خود عامل زیان شرکت‌های بیمه‌گری شده است . بیمه شخص ثالث در چهارماهه   ابتدایی سال  جاری بیش از 42 درصد از کل عملیات بیمه گری شرکت ها  را به خود اختصاص داده است . و رشد بالغ بر 30درصدی را تجربه کرده است حال آنکه  بالا ترین خسارت  پرداختی شرکت های بیمه‌گری  نیز این محل بوده و سهم آن به 38 درصد از کل رشته های بیمه گری رسیده است. که در این دوره 38 درصد نسبت به دوره مشابه در سال 94 رشد داشته است و این نشان از زیان شرکتهای بیمه گری دارد 

بنابراین بیمه تعاون به همین دلایل با گامی به پیش همکاری با ایران خودرو را خاتمه داد  به گفته مدیر عامل شرکت بیمه تعاون، شرکت متبوع او قرارداد خود را برای صدور بیمه نامه با گروه صنعتی ایران خودرو از خردادماه سالجاری ادامه نداده وگفت که با توجه به سقف قانونی تخفیف 2.5 درصدی، بیمه تعاون حاضر نشده تا تخفیف بیشتری در این راستا بدهد. 

به گزراش بانکداری ایرای ،  مدیر عامل شرکت در ادامه عنوان کرد که  اگر سهم  بیمه نامه خودرو از سبد پرتفوی  شرکت بیمه تعاون کم شده بهتر است و ادامه داد که حق بیمه تولیدی غیرشخص ثالث شرکت در چهارماهه نخست امسال  106 درصد رشد  داشته، بنابراین این شرکت ، اصراری برای ورود به صدور بیمه نامه شخص ثالث ندارد،آنهم با ضریب  خسارتی که  همه از آن گله مندند.

این سخنان مدیر عامل بیمه تعاون نشان از درایت بیمه تعاون برای جلوگیری از ضرر وزیان بیشتر است و قطعا با کاهش پرداخت خسارت در بخش شخص ثالث ، دیگر رشته های بیمه گری در این شرکت رشد یافته و این شرکت را سریع تر به جلو خواهد برد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: