کد خبر: ۸۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - 16 September 2016
سیم‌کارت‌های نخستین اپراتور مجازی با پیش شماره 0999 از آذرماه امسال وارد بازار می‌شود.

سیم‌کارت‌های نخستین اپراتور مجازی با پیش شماره 0999 از آذرماه امسال وارد بازار می‌شود.

به گزارش آنا، اپراتور مجازی موبایل (MVNO) یک اپراتور تلفن همراه است که با استفاده از امکانات و تجهیزات خود در بخش های core (HLR)HSS و IN، Billing و CC و اجاره بخش ACC شامل (BSC+BTS) از اپراتورهای موبایل MNO که به آنها اپراتور میزبان گفته می‌شود، انواع سرویس‌های پایه از قبیل USSD-SMS-Data-Voice به علاوه سرویس‌های ارزش افزوده VAS و همچنین سرویس‌های اینترنت اشیاء IOT و سایر سرویس‌های M2M را ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر MVNOها سرویس ویژه‌ای متفاوت از خدمات تلفن همراه ارائه نمی‌دهند، بلکه شرکت‌های اپراتور مجازی می‌توانند با استفاده از بستر تلفن‌های همراه، محتوا و اپلیکیشن‌های داخلی خود را ارائه دهند و برای رسیدن به این نقطه لازم است میزان تولید محتوا افزایش پیدا کند.

نخستین MVNO توسط اپراتور دانمارکی TELE2 راه‌اندازی شد و پس از آنکه موج این پدیده اروپا را فراگرفت، اپراتور مجازی موفق انگلیس در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ شمسی) با برند Nextel به فروش خدمات مخابراتی اپراتور UK پرداخت. موفقیت این اپراتور فاقد شبکه و تجهیزات به شکل‌گیری اپراتور مجازی «ویرجین موبایل» در ایالات متحده امریکا منجر شد. اپراتوری که توانست از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون رقمی بالغ بر ۴۸۰ میلیون درآمد داشته باشد.

در ایران نیر اکنون برای ۲۴ شرکت از سوی رگولاتوری، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده است و در صورتیکه هر کدام از این شرکت‌ها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضاء برسانند، پروانه MVNO را دریافت می‌کنند.

آن طور که رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرده اعتبار پروانه‌های اپراتور مجازی تلفن همراه پنج ساله است و نخستین پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) نیز به شرکت کیش سل پارس اعطا شده و بر اساس قرارداد همکاری این شرکت با رایتل تا اوایل آذرماه، سیم‌کارت‌های این اپراتور با پیش شماره ۰۹۹۹ به عنوان اولین اپراتور MVNO وارد بازار شود.
به گفته علی‌اصغر عمیدیان، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه تا سوم آبان سال جاری فرصت دارند تا برای عقد حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه اقدام کنند. همچنین براساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن همراه حداکثر تا سوم آذر سال ۹۵ فرصت دارند حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی MVNO منعقد کنند.

نخستین پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) بعد از صدور 24 موافقت اصولی از اواخر سال گذشته، سرانجام اواخر هفته جاری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شد.
شرکت کیش سل پارس با مأموریت ارائه سرویس های پایه و ارزش افزوده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق به دریافت اولین پروانه MVNO شده است و شرکت‌های اندوخته‌سازان سرآمد فردا، اندیشه نگار پارس و پرداخت الکترونیک سامان کیش از سهامداران آن هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: