کد خبر: ۸۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن از مراحل پاياني اخذ مجوز در بانک مرکزي خبر داد و گفت: وصول مطالبات معوق از مهمترين برنامه هاي همکاران باشد و بايد کانالهاي درآمدي موسسه را هم از تک درآمدي خارج کنيم.
مديرعامل موسسه اعتباري ثامن از مراحل پاياني اخذ مجوز در بانک مرکزي خبر داد و گفت: وصول مطالبات معوق از مهمترين برنامه هاي همکاران باشد و بايد کانالهاي درآمدي موسسه را هم از تک درآمدي خارج کنيم.


به گزارش روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن محمدابراهيم پورزرندي در نخستين سفر دوره اي به استانها در جمع مديران و روساي شعب استان خراسان اظهار داشت: در تلاش تاسيس و راه اندازي 5 شرکت جديد که توسط هيات مديره مصوب شد هستيم، و به زودي مراحل تاسيس آنها شروع مي شود.

مديرعامل موسسه اعتباري ثامن گفت: اولويت هاي مجموعه ثامن با برنامه ريزي دقيق مشخص شده و به زودي طبق قوانين بانک مرکزي انحلال تعاوني اعتبار و تشکيل و اخذ مجوز موسسه را پيش روي خواهيم داشت.

مديرعامل موسسه اعتباري ثامن در نخستين بازديد از شعب خراسان در جمع مديران و روساي شعب خراسان گفت: شوراي راهبردي موسسه تشکيل و اولويت هاي آن مشخص شده که نخستين گام آن دريافت مجوز از بانک مرکزي است، هم اکنون با ايجاد کميته انحلال و تاسيس آغاز بکار کرده است و در حال گذراندن اخذ مجوز از بانک مرکزي است.

پورزرندي در ادامه افزود: اولويت بعدي اتصال به شبکه شتاب است و ثامن ارتباط عصر با پتانسيلي که در زمينه IT دارد تلاش مي کند که بتواند امکان استفاده از کارتهاي موسسه اعتباري ثامن از ديگر بانکها نيز فراهم شود.

وي با بيان اينکه بايد زنجيره خدمات ارزشي ثامن تکميل شود، تصريح کرد: از هيات مديره مجوز تاسيس ليزينگ، گروه مالي ثامن، شرکت کارگزاري بورس، شرکت تخصصي وصول مطالبات معوق و صرافي دريافت شده است که به محض تاسيس و شروع به کار از طريق سايت به اطلاع همکاران خواهد رسيد. 

مديرعامل موسسه ثامن با اشاره به اينکه نيروي انساني سرمايه هر سازماني و توانمندسازي آن اولويت مجموعه است افزود: بيش از 90درصد درآمد موسسسه از محل تسهيلات است و نبايد به اين شکل ادامه پيدا کند و مي بايستي سبد درآمدي خود را با افزايش داده و از تک درآمدي خارج شود به زودي بسته ها و محصولات جديد طراحي و عرضه مي شود.

پورزندي با اشاره به مولد کردن اموال غير مولد گفت: همکاران مستقر در شعبه بايد به دنبال وصول مطالبات معوق باشند، هر يک از کارکنان بايد در مولد کردن اموال غيرمولد سهيم باشند و همکاري کنند کميته وصول مطالبات معوق در ستاد هم با جديت و تلاش در حال وصول است . 

وي با اشاره به برنامه هاي ميان مدت پيش بيني شده اظهار داشت: بايد به دنبال راهکارهاي جديد براي برآوردن انتظار سهام داران و سودآوري پايدار باشيم، همچنين بايد جايگاه رقابتي و سهم از بازار را تبيين و با جذب منابع پايدار و کم هزينه سهم بازار قابل توجهي براي موسسه ايجاد شود.

قائم مقام موسسه نيز در اين همايش گفت: موسسه اعتباري ثامن در حال ورود به يک مرحله جديد از دوره حيات سازماني خود است.

محمود مرداني با تشريح دوره هاي پيش روي سازمان عنوان کرد: دوره تطبيق و تثبيت دوره هايي است که مجموعه آن را در پيش رو دارد، تطبيق از جنبه درجه انطباق پذيري با ضوابط و مقررات بانک مرکزي و مراجع نظارتي و تثبيت از اين رو که جايگاه قانوني موسسه مشخص و تعيين مي شود.

وي در ادامه در خصوص وصول مطالبات معوق گفت: همکاران بايد در سطح شعب و ستاد نسبت به وصول مطالبات تلاش وافري انجام دهند، تا پولي که متعلق به سازمان است دوباره به چرخه مالي برگردد، اين فرايند از پرداخت سودهاي بالا جلوگيري مي کند.

اين عضو هيات مديره موسسه ثامن با بيان اين مطلب که ديگر مجبور نمي شويم سودهاي بالا پرداخت نماييم تا فرايند تبديل و تثبيت سازمان به تاخير بيفتد افزود: اگر بتوانيم مطالبات معوق را وصول کرده و در چرخه گردش دوباره مالي قرار دهيم، يک هم افزايي قابل توجهي ايجاد مي شود که در خلق پول و سود نقش بسزايي ايفا خواهد کرد.

فتحعلي خوشبين، مشاور عالي مديرعامل موسسه اعتباري ثامن در اين همايش گفت : موسسه اعتباري ثامن زيرساختهاي خوبي براي تبديل به بانک را دارد، اما لزوم به روز کردن دستورالعملها و بخشنامه ها يکي از اولويتهاي سازمان است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر به روز شدن، عنوان کرد: نحوي سپرده گيري، سپرده گذاري، بخشنامه و اصول مشتري مداري بايد به روز شود.

خوش بين با اشاره به سرمايه گذاري مناسب در بخش فناوري اطلاعات شده است تصريح کرد: در اين بخش انتظار مي رود اين بخش بخصوص در قسمت جهش کمک فراواني به سازمان کند و در هنگام اتصال به شبکه شتاب بخش IT بايد تمام پايانه هاي خريد خريداري شده را نصب و اجرايي کند.

وي ادامه داد: در بخش دستگاه هاي خودپرداز بازي کارمزد وجود دارد ، يعني به تعداد دستگاههاي عابربانکي که موسسه در اختيار دارد امکان گرفتن کارمزد بيشتر مي شود.

مشاور عالي مديرعامل موسسه اعتباري ثامن اضافه کرد: دارايي ثابتي که در درآمدزايي شرکت نکند دارايي ثابت نيست ، مازاد است و به قول اقتصاددانان دارايي مسموم است ،که بايد تبديل شود و از آن استفاده بهينه شود.

مدير منطقه هشت نيز در اين جلسه با تشريح حوزه هاي زير مجموعه اين منطقه گفت: در مجموع 81 شعبه در 5 حوزه با وجود اينکه همه چالشهاي ايجاد شده ، باز هم توانستيم حداقل از نظر سود دهي رقم قابل توجهي در سطح شبکه به خود اختصاص داده و زيان ده نبوده ايم و رشد منابع در پايان مرداد95 بر اثر تلاش بي وقفه و برنامه ريزي همکاران و با در نظر داشتن اهداف بودجه اي و تغيير ترکيب سپرده ها جايگاه مناسبي را در سطح شبکه براي خود ترسيم کرده است .

آقاي کيوان فر در پايان افزود: به حکايت آمار مديريت برنامه ريزي در پايان سال گذشته به دليل چالشهاي ايجاد شده موسسات اعتباري و رکود بخصوص در بخش مسکن نتوانسته روند هميشگي رشد منابع و به طبع آن پرداخت تسهيلات را داشته باشد .

گفتني است اين نخستين بازديد و نشست مديرعامل موسسه اعتباري ثامن از شعب استان خراسان رضوي بود که انجام شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: