کد خبر: ۸۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و افراد در سنین مناسب ازدواج و تشکیل خانواده و نفی تجرد در جامعه با وضع سیاست های اجرایی و قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی و فرهنگ سازی و ارزش گذاری به تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی.
روزنامه رسالت در شماره یکشنبه 14 شهریور در تشریح تیتر نخست سیاست های کلی خانواده را که در 16 بند از طرف آیت الله خامنه ای ابلاغ شد، منتشر کرد که در بند چهارم آن می خوانیم: ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و افراد در سنین مناسب ازدواج و تشکیل خانواده و نفی تجرد در جامعه با وضع سیاست های اجرایی و قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی و فرهنگ سازی و ارزش گذاری به تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی.

این روزنامه با انتشار عنوان کودتای غیر مستقیم به جای کودتای سخت و نرم، آورد: ایالات متحده آمریکا استراتژی خطرناکی را در آمریکای لاتین در پیش گرفته است. این روزها اوضاع برزیل به سبب استیضاح و برکناری دیلما روسف از قدرت ملتهب است. این در حالی است که ایالات متحده آمریکا با سکوتی مرموز در حال رصد اقدام خود در برازیلیاست. دیلما روسف، رئیس جمهوری برکنار شده و 68 ساله برزیل باید ظرف یک ماه کاخ ریاست جمهوری را در برازیلیا، پایتخت برزیل ترک کند و به پورتو آلگره برود. وی در جریان نخستین نشست خبری از زمان رای سنای برزیل بر برکناری اش گفت، ادعاهای مطرح شده از سوی میشل تامر، جانشینش درباره سوء مدیریت ها و سوء استفاده از بودجه دولتی کودتایی علیه اوست. وکلای روسف گفته اند که علیه جریان استیضاح درخواست بررسی مجدد می دهند چرا که به گفته آنها این توطئه ای از سوی تامر بوده است. آنچه مسلم است اینکه ایالات متحده آمریکا در قبال برزیل و دیگر کشورهای آمریکای لاتین فرمول تازه ای را به کار گرفته است. این فرمول، استناد به کودتای غیر مستقیم به جای کودتای نرم و سخت است.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان دولت یازدهم مصداق بی انضباطی پولی است، می نویسد: سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت های نهم و دهم با اشاره به اینکه دولت یازدهم مصداق بی انضباطی پولی است گفت: کاهش تورم به دلیل بی رمقی اقتصاد بوده است. سید شمس الدین حسینی در خصوص رشد اقتصادی گفت:این داده ها نشان می دهد که ادعای خرابی و آوار در دولت قبل و رشد و رونق در دوره سه ساله کنونی استناد آماری و کارشناسی ندارد و با ادعایی سیاسی روبه رو هستیم و نه کارشناسی و طبیعتاً مسئله سیاسی راه حل کارشناسی ندارد. وی افزود: آمار رشد اقتصادی سال 94، حتی برای سه ماهه اول سال 1394 نیز منتشر نشده است. با توجه به سایر قرائن از عملکرد بخش های اقتصادی، رشد سال مزبور «صفر» است. به رغم رشد بالای هشت سال و رشد ناچیز این سه سال، مسئولان ارشد دولت یازدهم ادعا می کنند اشتغال خالص هشت سال دولت های نهم و دهم «صفر» بوده است و اشتغال خالص سه سال دولت یازدهم «2،1» میلیون نفر بوده است. جالب است! نرخ بیکاری از 12 درصد در سال 1384 به 4،10 درصد در سال 1392 کاهش یافته است و در سال 1394 به 11 درصد افزایش یافته است. 

این روزنامه با اشاره به عنوان ادعایی که روزی فرعون داشت، امروز آمریکا دارد، نوشت: آیت الله مصباح یزدی در دیدار با مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ با اشاره به تحولات اجتماعی و عوامل آن از نظر جامعه شناختی اظهار داشت: تحولات اجتماعی اختصاص به نژاد و اقلیم و دین و مذهب خاصی نداشته و ندارد، تاریخ نشان می دهد از زمان تشکیل جوامع همیشه این تحولات بوده است. وی خاطر نشان ساخت: یکی از دلایل این تحولات روحیه برتری طلبی انسان ها است که قرآن کریم نیز با نمونه های همچون فرعون به آن اشاره می کند. بعضا این برتری طلبی نمود فردی دارد و گاهی نمود اجتماعی می یابد یعنی یک جامعه برتری طلب و استکباری می شود و به دنبال استعمار دیگر جوامع می پردازد. وی افزود: برای نمونه انگلستان از زمان رونق صنعت کشتیرانی خود تمامی کشورهای جهان از آفریقا تا آسیا و قاره آمریکا را مورد تعرض قرار دادند و به استعمار کشیدند. سنگاپور، هندوستان و چین و بسیاری از دیگر کشورها که همچنان بخشی از پرچم آنها پرچم انگلستان است همچون استرالیا و کانادا. ادعایی که آن روز فرعون نسبت به جامعه خود داشت که خود را خدا می خواند امروز آمریکا و قدرتمندان آمریکا آن ادعا را دارند و خود را کدخدای جهان می دانند. آمریکا، فرعون زمان است.

قراردادهای جدید نفتی ضد اقتصاد مقاومتی است، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان بسیجی شرکت کننده در دوره خط امام (ره) استان فارس با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این کار را خوب دانست و تصریح کرد: اقدامات انجام شده کافی نیست چراکه باید ریل اقتصاد را درست کنند و برنامه ریزی دقیقی برای تغییر ریل اقتصاد انجام شود. رضایی قراردادهای «آی پی سی» را ضد اقتصاد مقاومتی و بسیار خطرناک عنوان و خاطرنشان کرد: این قراردادها، تعهداتی برای ایران به وجود می آورد که هرکدام از آن ها در صورت شکایات بین المللی به کشور ضربه می زند. رضایی در ادامه با اشاره به حقوق های نجومی، ریشه آن را عدم نظارت و کنترل و وجود برخی از افکار خاص در مدیران کشور دانست و تصریح کرد: اگر کنترل، نظارت و حساسیت در مورد حقوق ها انجام شده بود از وقوع این اتفاقات جلوگیری می شد. وی بیان داشت: مجلس، دولت و قوه قضائیه در مورد بحث حقوق های نجومی فعال شده اند و در حال تلاش برای بازگرداندن این وجوه هستند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «ظریف: هیچ وقت به آمریکا خوش بین نبودیم»، «کیسینجر و شولتز حاضر به تایید کلینتون و ترامپ نشدند»، «چرخ ساز: پنج استان درگیر سیل و توفان شده اند» و «سازمان بازرسی کل کشور: در موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران صرفا سوال کردیم» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: