کد خبر: ۸۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 30 August 2016
به مناسبت هفته بانکداری اسلامی آیت الله رازینی در جمع کارکنان دفتر مرکزی بانک مهر اقتصاد، به تبیین قوانین و مقررات شرع مقدس در خصوص اقتصاد اسلامی و بانکداری بدون ربا پرداخت.
به مناسبت هفته بانکداری اسلامی آیت الله رازینی در جمع کارکنان دفتر مرکزی بانک مهر اقتصاد، به تبیین قوانین و مقررات شرع مقدس در خصوص اقتصاد اسلامی و بانکداری بدون ربا پرداخت.
 

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، آیت الله رازینی- با بیان اینکه موضوع اقتصاد همواره مورد توجه دین و بزرگان دین بوده است، اظهار کرد: در قرآن کریم 86 مرتبه واژه های مال و اموال با تعابیر مختلفی آمده است و آن را وسیله آزمایش و امتحان انسان معرفی می کند.

آیت الله رازینی نقش اقتصاد در زندگی انسان را مهم و تعیین کننده عنوان کرد و ابراز داشت: بانک و صنعت بانکداری در عصر کنونی تحول عمیقی در زندگی انسان ها بوجود آورده لذا باید مراقب باشیم و این صنعت را با قوانین و مقررات شرع مقدس منطبق کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات سال های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته به نوعی در نام گذاری شعار سال، اهمیت مسائل اقتصادی را متذکر شده اند و امسال نیز شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی ایشان نامگذاری شده از اینرو همه باید در هر جایگاهی که هستند در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

 آیت الله رازینی با تاکید بر قطع وابستگی به اقتصاد نفتی، ابراز داشت: باید تلاش کنید نقدینگی سرگردان را جمع آوری کنید و آن را با رعایت موازین شرعی در مسیر رشد و رونق تولید و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد کشور هدایت کنید.

وی با اشاره به آسیب شناسی موانع پیش روی بانکداری بدون ربا، خاطر نشان کرد: باید از انجام معاملات صوری پرهیز کنیم و مراقبت نماییم تسهیلات اعطایی به متقاضیان در همان محل مورد نظر مصرف شود.

آیت الله رازینی در پایان بر آموزش و توجیه کارکنان و مشتریان در خصوص معاملات و عقود اسلامی، ارائه مشاوره در شعب بانک، نظارت بر نحوه مصرف تسهیلات و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: