کد خبر: ۸۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 30 August 2016
دولت یازدهم به عنوان هدیه در هفته دولت به مسکن اولی ها وام مسکن در بافت های فرسوده با رقم سود تسهیلات 8 درصد و بافت های غیرفرسوده با نرخ 9.5 درصدی با بازپرداخت 12 ساله خواهد داد که این یک قدم بزرگ برای خانه دار شدن جوانان کشور است.
 روزنامه ایران در شماره سه شنبه 9 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره سخنان رییس جمهوری در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی، نوشت: دولت یازدهم به عنوان هدیه در هفته دولت به مسکن اولی ها وام مسکن در بافت های فرسوده با رقم سود تسهیلات 8 درصد و بافت های غیرفرسوده با نرخ 9.5 درصدی با بازپرداخت 12 ساله خواهد داد که این یک قدم بزرگ برای خانه دار شدن جوانان کشور است.

این روزنامه با بررسی عنوان مأموریت دیپلماسی «پسابرجام» تقویت اقتصاد ملی است، آورد: محمد جواد ظریف بی تردید یکی از خبرسازترین وزرای کابینه دولت روحانی بوده است. دیپلماتی که به یمن آشنایی با چم و خم حقوق بین الملل، تبحر در اصول بازی در دایره قدرت جهان و ادب دیپلماتیکش سکاندار بازسازی سیاست خارجی از سوی روحانی شد. مشروح گفت و گو با وزیر خارجه را با یکدیگر می خوانیم. برقراری مناسبات اقتصادی در روابط خارجی، یکی از مؤلفه های مهم برای پیشبرد اهداف بلند مدت رشد و توسعه تجاری کشورها به حساب می آید. در همین خصوص بفرمایید دیپلماسی اقتصادی در تأمین منافع کوتاه مدت و بلند مدت کشور ما چه اهمیت و جایگاهی دارد؟ از دیدگاه نظری دیپلماسی اقتصادی حوزه متفاوتی از دیپلماسی رسمی دولتی است که بازیگرانش الزاماً دولت ها نیستند. 

یعنی زمانی که دولت ها انحصار بازیگری در صحنه بین المللی را از دست دادند، دیپلماسی دولتی هم انحصار معادلات و مراودات بین المللی را از دست داد و انواع دیپلماسی ها شکل گرفت؛ دیپلماسی اقتصادی، فرهنگی، عمومی و ارزشی. این مفهوم دیپلماسی از منظر دقیق نظری است که وسیعتر از مفهومی است که ما در ایران از دیپلماسی اقتصادی در نظر داریم. منظور ما معمولاً از دیپلماسی اقتصادی این است که سیاست خارجی باید در خدمت بهبود معیشت مردم، پیشرفت و در شرایط کنونی و با توجه به سیاستهای کنونی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خدمت اقتصاد مقاومتی باشد.

روزنامه ایران با انتشار عنوان رئیس جمهوری و ملت پشتیبان «کی روش» هستند، نوشت: در روزی که از اتوبوس جدید تیم ملی فوتبال که منقش به نقش یوزپلنگ ایرانی است، رونمایی شد و همچنین خبر از پایان کار صندلی گذاری در طبقه دوم ورزشگاه آزادی داده شد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز در محل تمرینات تیم ملی در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی حاضر شد و با این حضور به ملی پوشان که در آستانه دیداری مهم با قطر قرار دارند، روحیه بخشید. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت قول حضور جهانگیری در تمرینات تیم ملی را از قبل گرفته بود و از رسانه ها نیز به خاطر حمایت یکپارچه روزهای اخیرشان از تیم ملی تشکر کرد. تاج همچنین گفت جلسات تازه ای با برخی مسئولان مجلس و کمیسیون های مرتبط با مسأله حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ داشته و اینک امیدوار است راه حل هایی برای این مشکل ماندگار یافت شود. همچنین کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران از جهانگیری به خاطر حضورش در تمرینات روز گذشته تشکر کرد. 

امروز؛ رقابت نهایی دو جناح برای ریاست شورای شهر، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: «امروز» روز سرنوشت ساز خیابان «بهشت» خواهد بود. «مسجد جامعی» و «چمران» دو گزینه نهایی جناح اصلاح طلب و اصولگرا پس ازگذشت یک سال از ریاست شورا به نام و سلوک «مهدی چمران، رئیس فعلی»، برای سال آخر بار دیگر رودرروی هم قرار می گیرند تا رأی های سفید هر دوجناح و رأی 4 نفر از اعضای مستقل، نتیجه انتخابات امروز را همچنان در هاله ای از ابهام قرار دهد! انتخاباتی که البته ممکن است تحت تأثیر گزارش سازمان بازرسی کشور درباره تخفیف و تقسیط های میلیاردی محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، نتیجه متفاوت و دور از معادلات مرسوم را رقم زده و کفه پیروزی اصلاح طلبان را سنگین تر کند، اگرچه نباید از رایزنی اصولگرایان برای انتخاب دوباره «آقای رئیس» هم غافل شد و یک رأی بیشترجامعه اصولگرایان را نادیده گرفت!اصلاح طلبان در این دوره13 رأی و اصولگرایان 14 رأی مشخص دارند. 

روزنامه ایران با درج عنوان میهمانی عروسک ها در پرده آخر، آورد: شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران (مبارک) در حالی شامگاه یکشنبه هفتم شهریورماه در تئاترشهر پایان گرفت که مرضیه برومند دبیر این دوره جشنواره بعد از مراسم خاکسپاری داوود رشیدی شوهر خواهرش در مراسم اختتامیه حاضر شده بود. او با اشاره به همین اتفاق پیشاپیش از بروز ناهماهنگی هایی که ممکن است دامنگیر این مراسم شود عذرخواهی کرد. اگر چه همان طور که برومند پیش بینی کرده بود برخی بی نظمی ها در اعلام اسامی برگزیدگان و اهدای اشتباه تندیس ها در بخش هایی مراسم را کمی آشفته کرد اما این اتفاقات تأثیری بر فضای جذاب، شاد و تشویق های حاضران نداشت و با وجود طولانی شدن مراسم میهمانان تا آخرین لحظه آیین اختتامیه را گرم همراهی کردند و هیچ کس سالن را ترک نکرد.

«انتقاد از بداخلاقی در«خانه ملت»»، «مترو، مقصر اصلی حادثه مرگبار «شهران»»، «رئیس دفتر رئیس جمهوری: بدعهدی های امریکا مورد اعتراض اروپا است» و «سفر به روستاهای زاهدان و ارومیه / نوار «سلامت»روی خطوط مرزی» و «هشدار؛ نسل یوزپلنگ ایرانی تا پایان دهه90 منقرض می شود» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: