کد خبر: ۸۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 30 August 2016
هاشمی رفسنجانی و جوادی آملی در ملاقاتی که برخی جزییات آن منتشر شده درباره مسائل روز کشور گفت وگو کرده اند. آیت الله هاشمی رفسنجانی از نیازهای امروز به حوزه علمیه گفت و آیت الله جوادی آملی صبر آیت الله هاشمی را ستود.
 روزنامه اعتماد در شماره سه شنبه 9 شهریور در تیتر یک نوشت: هاشمی رفسنجانی و جوادی آملی در ملاقاتی که برخی جزییات آن منتشر شده درباره مسائل روز کشور گفت وگو کرده اند. آیت الله هاشمی رفسنجانی از نیازهای امروز به حوزه علمیه گفت و آیت الله جوادی آملی صبر آیت الله هاشمی را ستود.

این روزنامه با انتخاب عنوان مسوولان خانم، سوژه تخریب کنندگان هستند، در گفت و گو با معصومه ابتکار می نویسد: نخست اینکه خانم ها سوژه هستند. بالاخره هنوز هم یک عده ای هستند که خیلی از حضور خانم ها در عرصه های عالی مدیریتی خوش شان نمی آید یا باور ندارند یا حتی موانع فرهنگی ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد.مساله دوم ممکن است سوابق سیاسی من باشد. اگر پیشینه من را نگاه کنید، من دانشجوی خط امام و انقلاب بودم و این پیشینه را همراه خودم دارم و هیچ وقت هم آن را انکار نکرده ام و در دوره اصلاحات هم عنوان معاونت آقای خاتمی، رییس جمهور را داشتم که همیشه با افتخار از آن نام برده و به آن دوران افتخار کردم. این می تواند یک عاملی برای زدن من باشد.همه اینها در کنار هم به مساله بزرگ دیگری می رسد و آن اینکه بحث محیط زیست با منافع گروه های زیادی تلاقی پیدا می کند. اگر این گروه ها قانونمند باشند -که البته در مورد خیلی ها این موضوع صدق می کند- در چارچوب قانون با سازمان همراهی می کنند. ولی در کل با بسیاری از گروه هایی که منافع خاص دارند، ما دچار مشکل می شویم. از روزی که آمده ایم تاکنون، با زمین خواری درگیر هستیم.

روزنامه اعتماد با درج عنوان روحانی برای حضور مجدد تردید داشت اما راضی شد، به نقل از مسیح مهاجری آورد: آقای روحانی راحت می توانست مانند گذشته زندگی اش را داشته باشد؛ اما آمد و سختی بسیاری کشید و امروز بسیار در فشار و منگنه قرار دارد و اگر برای دور دوم کاندیدا شود باز هم فداکاری می کند به این دلیل که همه به او ضربه وارد می کنند و نمی گذارند که کارکند. اخیرا به آقای روحانی گفتم که شما کار درستی کردید که آمدید و الان واجب است که ادامه دهید و باید بمانید؛ اگر نمانید همه تلاش چهار سال شما از بین می رود. ایشان یک سال پس از شروع ریاست جمهوری شان نقل کردند که هشت سال دوران احمدی نژاد سه برابر هشت سال دوران جنگ به مملکت ضربه زده است. آقای روحانی حتما باید کاندیدا شوند و همه ما نیز به ایشان رای دهیم. اگر آقای روحانی کاندیدا نشوند هر آنچه در چهار سال به دست آمده است از بین می رود. ایشان مقداری دچار تردید بودند؛ ولی به این نتیجه رسیده اند که حضور داشته باشند. آقای لاریجانی و دیگران هم معتقدند که آقای روحانی باید رییس جمهور شود. 

این روزنامه با انتشار عنوان با پول بیت المال امید مردم را نشانه می روند، نوشت: دیروز حسن روحانی در جشنواره شهید رجایی که به مناسبت هفته دولت برگزار می شد سخنرانی کرد. روحانی با بیان اینکه ما همچنان شاهد رشد خواهیم بود؛ از کسانی که امید مردم را نشانه رفته اند گلایه کرد و گفت: عده ای به امید مردم لطمه می زنند با خبرگزاری و روزنامه و نهاد بیت المال و با استفاده از پول مردم، امید مردم را نشانه می روند. او این سوال را مطرح کرد که چرا امید را پایین می آوریم و گفت: کشور مال همه است. آیا این افتخار نیست که در کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت می کنیم؟ امسال گندم وارد نمی کنیم؛ این را هم قبول نمی کنید؟ در انبارهای ما 14 میلیون تن گندم هست. نمی خواهد از جهاد کشاورزی تشکر کرد، از کشاورزان هم نمی توانید تشکر کنید؟رییس جمهور تصریح کرد: آیا در بنادر شاهد تحول نیستیم؟ در استفاده از آسمان ایران برای عبور هواپیماها شاهد تحول نیستیم؟ در اتصال راه آهن به راه آهن منطقه تحول نداشتیم؟ او اذعان داشت: کار ساده ای نیست وقتی همه چاه هایی که بسته شده بود را راه انداختیم. از آخر آذر که برجام اجرایی شد تا خرداد، توانسته ایم تولید نفت را از دو میلیون و هفتصد هزار بشکه به سه میلیون و هشتصد برسانیم.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان خشونت یک چرخه است، در گفت و گو با مریم پالیزبان، بازیگر لانتوری می نویسد: به طور شخصی این سوال برایم مطرح شد که پروسه و سیستم منطقی که پشت بخشیدن هست کجا اتفاق می افتد؟ اگر کسی وارد خانه ات شود و عزیزترین کسانت را نابود کند، شما با این پدیده چطوری روبه رو می شوید؟ من معتقد نیستم که شما هم باید همین بلا را سرش بیاوری. چون اعتقاد دارم که خشونت یک چرخه است و وقتی که واردش بشوی دیگر از آن خارج نمی شوی. من به این فکر می کردم که چه اتفاق دومی می تواند بیفتد که تو از پروسه خشونت نه تنها خارج بشوی که آن را نابود کنید؟

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «زنان کابینه، شایستگی نیمی از جامعه را نشان دادند» را به قلم الهه کولایی استاد دانشگاه اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «انتخابات ریاست شورا تحت الشعاع واگذاری املاک»، «برگزاری دادگاه تجدیدنظر کهریزک»، «برنامه ٥ ساله چین برای بازگشت به بازار ایران»، «انفجار تروریستی در جنوب یمن جان ٥٤تن را گرفت» و «تنها دو یوز ماده تا انقراض قطعی باقی مانده است» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: