کد خبر: ۸۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 24 August 2016
بانكداري ايراني - با انتشار خبر کاهش مجدد نرخ سود بانکی ، شنیده ها حاکی از جابجایی پول از حساب سپرده ها به خارج از بانک حکایت می کند.
 بانكداري ايراني -    با انتشار خبر کاهش مجدد نرخ سود بانکی ،  شنیده ها حاکی از جابجایی پول از حساب سپرده ها به خارج از بانک حکایت می کند. 

به گزارش بانکداری ایرانی ،  چندی پیش یک از اعضای  شورای پول و اعتبار از احتمال کاهش مجدد نرخ سود بانکها خبر داد و بر اساس تصمیمی که سال گشته شورای پول و اعتبار گرفت مقرر شد هر از گاهی این مساله مورد بررسی و تصمیم قرار گیرد بنابر این شورای پول و اعتبار شرایط را رصد کرده و هر زمان اقتضا کند تصمیمات جدیدی در این خصوص اتخاذ می‌کند.

این خبر عضو شورای پول و اعتبار سبب شد تا آنهایی که پول خود را همچنان با  رقم 15 درصدی در بانک نگهداشتن به فکر جابجایی  از بانک افتاده و  در نقطه دیگری به سرمایه گذاری بپردازند.

یکی از محل سرمایه گذاری ، صندوق‌های سرمایه گذاری است که بسیاری از بانکها اقدام به راه اندازی آن کرده و توانستند سرمایه گذاری های مناسبی را جذب کنند.در گذشته این صندوقها تا 24 درصد سود برای سرمایه گذاران در نظر می گرفتند اما در حال این رقم سود را به 19 درصد رساندند که با توجه به نرخ سود سپرده 15 درصدی برای سرمایه گذاران مقرون به صرفه‌تر است.

محل دیگر برای سرمایه گذاری ، در حال حاضر سکه و طلا هستند که تا حدودی توانسته نقدینگی جذب کند اما هدف اصلی دولت از این کاهش‌ها رونق بازار مسکن است تا بتواند بدون افزایش قیمت بازار مسکن را پویا کند هر چند تا کنون موفق نبوده اما برای تحریک مسکن اقدام به تمهیداتی از جمله امکان ارائه تسهیلات مسکن از سوی تمامی بانکها ، کاهش نرخ سود تسهیلات ، فروش اوراق و غیره کند. 

یکی  دیگر از اهداف دولت تقویت صنایع کوچک برای خروج از رکود است  دولت با کاهش نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپرده بانکی در صدد است تا رونق را به بخش واقعی تولید سوق دهد. رییس کل بانک مرکزی در گذشته سیاست هایی مبنی بر توجه به صنایع بزرگ وجود داشت، اما در سال جاری و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت توجه به صنایع کوچک و متوسط را در اولویت کار خود قرار داده است. اگرچه صنایع بزرگ نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور دارند، اما صنایع کوچک و متوسط  می توانند موجب رونق تولید و افزایش اشتغال شوند.
برچسب ها: نقدینگی ، بانک ها ، نرخ سود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: